Laptop heeft vreemd gedrag.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• awaces
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 16:34
Dag Tweakers!

Ik ben in mijn bezit van een Toshiba Satellite C670 - 127, helaas heb ik tal van probleempjes met deze laptop.

Zie hier een overzichtje van de problemen / werkwijzes die ik gehanteerd heb.

Mijn eerste probleem was als volgt:
Ik plaatste een lege HDD in de laptop en installeerde Windows 10 via USB.
Ik koos ervoor om de productkey later in te geven.
Nadat Windows 10 geïnstalleerd was begon de laptop automatische updates te doen.
Ik herstartte de laptop en plots werd de hdd niet meer gelezen in de bios.
Ik haalde hem er uit, plaatste hem er terug in.
Opnieuw niks.
Ondanks ik dacht dat dit probleem gerelateerd was aan een deffecte hdd, plaatste ik een andere lege hdd in de laptop. Maar ook deze werd niet herkend.
Daarna plaatste ik een hdd in de laptop met een Linux daarop, en dat startte probleemloos.
Ik plaatste terug de oude hdd erin en plots werd deze terug zichtbaar.
Het windows logo kwam tevoorschijn maar daarna kreeg ik enkel een zwartgrijs scherm.
Ik besloot om de windows te herinstalleren.
Nadat dat in orde was begon de laptop updates uit te voeren.
Helaas terug een zwartgrijs scherm.
Als ik de laptop aan een extern beeldscharm hing, werkte dit probleemloos.
Ook veilige modus werkte zonder problemen.
Na manueel de beeldschermdrivers te installeren werd dit probleem dus niet opgelost.
Ik begon wat op te zoeken en kwam op een forum waar men vertelde dat ik de laptop moest afsluiten en vervolgens Shift + F8 + Power button hanteren. Tot mijn verbazing werkte dit dus.
De laptop startte op en ik had beeld.

Helaas blijk ik nu terug het probleem te hebben met de harde schijf die niet meer gelezen wordt.
:?

Ik heb de HDD uitgelezen met HDtune en daar was er een status attention bij Interface CRC Error count

Ik ben teneinde raad en hoop dat iemand tips / oplossingen voor dit probleem heeft.

/Edit
Momenteel start de laptop met de hdd waar Linux op staat.
De Hdd met Windows 10 werd eerst 3 X niet herkend. De vierde maal startte hij op en ging hij verder naar het "Herstelscherm" - Momenteel ben ik dus een systeemherstel aan het uitvoeren.

Het systeemherstel is voltooid en het zwarte scherm is terug.
Shift + F8 werkt deze keer niet... Een extern beeldscherm aansluiten dan weer wel.
Nu blijkt wel dat windows volledig freezed, ik kan zowel muis als toetsenbord niet gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door awaces op 15-09-2016 00:43 ]

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15

nelizmastr

Goed wies kapot

CRC error count kan wijzen op een defecte harde schijf controller die de aansturing van je schijf regelt. Als dat het geval is, dan zal je hem (de laptop) moeten aanbieden ter reparatie.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 15-09-2016 11:24 ]

I reject your reality and substitute my own

• awaces
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 16:34
nelizmastr schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:23:
CRC error count kan wijzen op een defecte harde schijf controller die de aansturing van je schijf regelt. Als dat het geval is, dan zal je hem (de laptop) moeten aanbieden ter reparatie.
Ik heb dezelfde problemen met een hdd die die CRC error count niet heeft.

Update:

Nu weet ik het helemaal niet meer...
Ik opende de laptop om te kijken als alle kabeltjes nog intact waren. Na de controle start de computer nu helemaal niet meer op. Ik krijg enkel een grijs scherm.

Nadat ik de ram latjes verwijderde en een ander in plaatste kreeg ik de volgende boot het Toshiba logo te zien. Daarna terug grijs scherm.
Ik verwijderde terug de het ram latje en plaatste een andere erin. Maar opnieuw kwam het grijze scherm tevoorschijn.

Nu krijg ik dus op geen enkele manier meer het Toshiba logo tevoorschijn.

*Update*
Via een extern beeldscherm heb ik wel beeld.

Ik heb nu een clean windows 10 install, maar krijg enkel beeld via de externe monitor...

[ Voor 34% gewijzigd door awaces op 15-09-2016 19:11 ]