Cobian problemen met backup naar NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:30
Mijn vraag
Ik gebruik sinds kort Cobian Backup. Helaas gaat het niet zonder problemen. Tot nu toe heb ik bijna alle problemen kunnen oplossen, maar een probleem kan ik maar niet fixen:

Bij het backuppen naar de NAS krijg ik een error met: De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist

Als ik in windows 10 inlog via de verkenner en ik start het backup doet die het wel. Maar bij het opnieuw opstarten van de pc, krijg ik weer deze foutmelding. Het heeft denk ik te maken met de schrijfrechten op de NAS. Hoe zorg ik ervoor dat de Cobian Software kan backuppen zonder dat ik steeds via de verkenner moet inloggen op de NAS?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10
- Cobian Backup Gravity 11
- WD My Cloud 2 TB NAS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Allerlei instellingen doorlopen in de backup taak, geprobeerd de gebruiker toe te voegen zodat de taak schrijfrechten krijgt op de NAS. Zonder resultaat.
- Cobian niet als SERVICE maar als application geinstalleerd.
- Verder via Google geprobeerd het op te lossen, maar helaas :(

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor, een programma wat z'n laatste update in 2013 gehad heeft zou ik sowieso niet gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mei 2012, zelfs. Echt links laten liggen, die oude meuk*!
* vergeleken bij Windows 10 ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Mocht je toch per se Cobian willen blijven gebruiken, je kunt bij de backuptaak bij "Events" dmv een commandline-commando een verbinding maken met de nas met het "net use"-commando en nadat de backup gemaakt is ook weer die verbinding verbreken.
Maar waarom gebruik je niet gewoon "Cloud Station Backup" of "Cloud Station Drive" van Synology zelf?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FlipFluitketel schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:19:
Maar waarom gebruik je niet gewoon "Cloud Station Backup" of "Cloud Station Drive" van Synology zelf?
Die doen mogelijk niet zoveel op een WD My Cloud ;)

Maar een andere zou ik inderdaad wel overwegen. Ik gebruik uit gewenning TrueImage, maar er zijn er vele incl gratis. (In diverse subfora op GoT worden backuptools besproken).

Advies@TS: gebruik er een andere account voor, zodat de backup niet benaderbaar is voor je reguliere Windows-account. Als je er zelf via de verkenner bij kunt is backuppen weinig zinvol: bijv. een gijzelvirus zal ook alles op de NAS meenemen waar jij direct of indirect via de verkenner bij kunt. Ik zou kiezen voor een tool waar de tool zelf met eigen credentials inlogt en dus niet die van de ingelogde user gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 15-09-2016 08:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Room42 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 01:31:
Mei 2012, zelfs. Echt links laten liggen, die oude meuk*!
* vergeleken bij Windows 10 ;)
Ik gebruik het al jaren. if it works dont break it.
Het enige wat het doet is wat directory's inzippen en naar een locatie schrijven. daaar heb je geen maandelijkse update voor nodig :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
F_J_K schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:46:
[...]

Die doen mogelijk niet zoveel op een WD My Cloud ;)
7(8)7

WD Smartware dan maar.. Werkt minder prettig dan de software van Synology maar werkt wel met WD My Cloud :P
heuveltje schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:49:
[...]

Ik gebruik het al jaren. if it works dont break it.
Het enige wat het doet is wat directory's inzippen en naar een locatie schrijven. daaar heb je geen maandelijkse update voor nodig :P
Bij een kennis van me heb ik Cobian inderdaad ook ingesteld. Kopieert 1x per dag bepaalde mappen (zonder te zippen) en werkt al jaren zonder problemen.

Nog een alternatief zou eventueel zijn Uranium Backup, kom ik ook wel eens tegen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

heuveltje schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:49:
[...]Ik gebruik het al jaren. if it works dont break it...
En wat is je advies als het niet werkt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Brahiewahiewa schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:36:
[...]
En wat is je advies als het niet werkt?
Stel het goed in.......

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-10 21:18
Ik gebruik ook al jaren Cobian naar tevredenheid, en ja, die is inmiddels oud :)
Ik heb nog geen gratis alternatief gevonden...

Ik backup ook naar een NAS, een probleem kan zijn dat het netwerk niet direct toegankelijk is via de service.
Ik heb hiervoor een lokale Windows user met niet-leeg wachtwoord aangemaakt en die heb ik ingesteld bij de service via:
Tools --> Options --> General --> Service and Application Control --> Services --> Logon --> Install using this account...

[ Voor 5% gewijzigd door Canard op 15-09-2016 15:37 ]

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:30
Het is een hoop gedoe met Cobian, ben inmiddels weer terug naar EaseUS Todo Free, handig en overzichtelijk :D

Verwijderd

Nog een tip. Kijk ook eens naar de main Backup feature van Windows 8 en 10. Werkt erg goed moet ik zeggen :)

http://www.howtogeek.com/...ory-feature-in-windows-8/
Pagina: 1