Vraag

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hallo,

Het is niet duidelijk welke forumdeel ik moet nemen. Er is geen algemene Android software deel, alleen maar Android hardware deel, dus ik post maar hier in algemeen. Eigenlijk moet het bij smartphone vak staan, maar goed, ik kan niks vinden.

Een app SURE is een handige afstandsbediening app. irplus is ook andere goede, maar beide gebruiken opvallend andere opzet om bepaalde apparaat te zoeken.

En ik moet ab hebben voor KPN DVB-T box (een digitenne box), een oude TF6000COK. Bleek dat SURE die wel heeft.
Heel mooi, maar er klopt iets niet.

Elke toets dat ik aantap, maakt dubbele commando aanroep. Dat betekent dus twee keer signaal achter elkaar waardoor het lastig wordt om door menu te navigeren, die gaat ook twee keer door.

Het is niet duidelijk waarom deze KPN codesheet dubbel is uitgevoerd, of het is een bug in de sheet, of het is fout in de app SURE, of het is probleem SURE met Samsung S5.

Graag wil ik onderzoeken waar het probleem is, en of het op te lossen is. Je kunt dus zelf meekijken met testen SURE en KPN digitenne box, als je die ergens hebt liggen.

Ik ben benieuwd.

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik begrijp de verwarring en zwart/wit (en over nog 10 jaar aan vernieuwing :o ) heb je helemaal gelijk, maar AND kan ook wel gebruikt worden voor de Android-apps. Dus CSA => AND :)

Inhoudelijk: kan het zijn dat de specs voor een verkeerd model box worden gebruikt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Andere apparaten lijken wel goed te gaan, geen dubbele commando's.
Maar deze KPN wordt dubbel uitgevoerd, en ik vind wel raar dat niemand een report van maakt en probleem herstelt. KPN DVB-T box is namelijk goed bekend in NL.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost is erg onduidelijk beschreven. Kun je even duidelijk aangeven welke hardware je gebruikt, welke software (met een link) je wilt gebruiken en wat precies het probleem is. Op die manier kunnen we je wat beter helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:30:
Je openingspost is erg onduidelijk beschreven. Kun je even duidelijk aangeven welke hardware je gebruikt, welke software (met een link) je wilt gebruiken en wat precies het probleem is. Op die manier kunnen we je wat beter helpen.
Het staat misschien niet direct zichtbaar maar het staat er wel in de eerste tekst. Ik zal nog een keer herhalen.

Hardware is Samsung S5.
Software is app SURE. (het is remote control app voor tv, radio en andere IR apparatuur, irplus is ook andere remote control app)
(google geeft al eerste hint, maar hier is de link: Google Play: SURE Universal TV Remote

Ik heb gewoon opgezocht naar KPN box en die staat in als enige resultaat. Dan richt ik op KPN box en wat blijkt, een tap op de knop stuurt twee keer dezelfde commando's (dubbel dus) waardoor navigeren lastig wordt. Andere apparaten zoals LG TV met SURE gaat wel met enkele commando per tap.
Waarom deze dubbel stuurt is mij niet bekend, ik denk eerst aan de fout in de KPN box code sheet dat gebruikt is.
De KPN box is zelf bekende Digitenne box, dat vaak afgegeven wordt door KPN.

Maar als er een fout in zit, dan moet er allang wat reports zijn van sommige gebruikers, en zou dan snel verholpen zijn. Ik weet niet of het snel verholpen kan worden, maar een bug kan ook in SURE app zitten.
Ik weet niet welke mogelijkheden er zijn om probleem aan te pakken. Kan ik het zelf aanpassen?

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Probeer het eens met peel smart remote, is dezelfde app als die door Samsung ervoor wordt gebruikt

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
reyals schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:49:
Probeer het eens met peel smart remote, is dezelfde app als die door Samsung ervoor wordt gebruikt
KPN zit niet in de lijst. Alleen SURE heeft die in de lijst.

Vraag blijft wel staan, kan ik de dubbele signaal zelf oplossen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/88fpepdbb/Screenshot_2016_09_18_17_26_29.pngupload a picture

Staat er gewoon tussen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Na beetje rondkijken naar codes afstandsbediening ontdek ik dat originele merk Topfield is.
Die staat ook in SURE app, 22 versies zelfs.

En... 9 van 22 reageert wel goed op.

Ik heb Peel gekeken, is eigenlijk een soort multimedia center. Zag ook programma plaatjes erin zitten. Maar dat is mijn doel eigenlijk niet...
Heb dus maar 1 van de Topfield gekozen in SURE lijst en daar zit gelukkig een keurige tussen zonder dubbele signaal.

Peel gaat te snel op een TV af en vraagt me telkens weer om TV in te stellen. DAT hoef ik helemaal niet, ik wil alleen digitenne bedienen. Ik kan Peel wel voor andere dingen gebruiken maar nu helaas niet.

Verder gezocht blijkt KPN keuze van Peel niet te werken. Topfield in Peel pakt gelukkig wel goed op.

Gezien opdringende staat van Peel om TV in te stellen zet ik Peel maar aan de kant. Het mag handig zijn met programmagids erin, maar het is zo opdringerig als je geen TV remote instelt. Het vraagt steeds weer.
Dat maakt Peel zelf niet zo leuk.

Bovendien zitten er meer knoppen op SURE dan op Peel. Dus voor mij is SURE meer een winnaar.
Natuurlijk heeft Peel iets mooiere afstandbediening look, maar niet alle knoppen zijn aanwezig.

Aangezien niemand antwoord heeft gegeven op het probleem, kan ik niemand aanklikken. Alleen op mezelf.
Peel mag een goede hint zijn, het heeft niet goed geholpen en is zelfs iets irritanter als je TV niet wil instellen.
Pagina: 1