Toon posts:

Advies nodig over audio in de auto, verbinden met android?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zou graag wat advies willen over mijn toekomstige audio installatie in de auto.

Ik ben een leek op dit gebied, maar wil graag wat meer leren.

Ik heb een klein budget, maar de smaak van een millionaire. Natuurlijk wat prijstechnisch niet kan, kan niet.

Hier wat informatie:
- Peugeot 206
- Telefoon: OnePlus One

Wat wil ik bereiken:
- Mooi muziek, goede bass, redelijk hard kunnen (maar dan weer geen straattegels eruit blazen)
- Telefoon aansluiten (muziek, telefoongesprekken en navigatie)
- Meerdere USB's erop aansluiten
- Goedkope tablet (als het mogelijk is, tesla style)

Ik heb dus nog niks geprobeerd en gevonden, want ik weet niet welke basis ik moet hebben.

Ik hoop iemand hier me meer kan vertellen over hoe ik dit plan kan implementeren.

Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 14:16

DJT

In de basis kom je al heel ver met een goede autoradio en een speakerupgrade (bij voorkeur een composet). Als je dan naar merken als Pioneer, Kenwood, Alpine, etc. kijkt en je wilt ook nog navigatie e.d. erop ben je vrij duur uit. Ik verwacht vandaag of morgen een Joying 2 din Android 5.1 radio binnen te krijgen. Op papier ziet die er goed uit tegen een redelijke prijs, ik kan je volgende week laten weten of hij die verwachting ook waarmaakt. Ik combineer het met een composet van Hertz (Mille 165 ofzo) die na een luistersessie voor mij het beste geluid had.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste waar je naar moet kijken, wat past er in je dashboard. Gros van de auto's is niet vies van een zeer 'costum' dashboard te hebben met ingebouwde radio, dat 'even' een 1/2 din radio zelf inbouwen niet mogelijk is en je ook nieuw dashboard deel moet hebben.

Wil je een tablet erbij, zou ik gaan voor beetje stevige 1din radio (pioneer DHR ofzo) en een aparte 1din-tablet houder. Die 2din radio's (niet EU merken) zijn wel compleet, maar de 4x50w is absoluut niet krachtig, geheel is lang niet altijd supersnel (opstarttijd) en als je toch al een tablet wil hebben.. heb je dus betere opties.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.