Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Download speed laag maar ping hoog

Pagina: 1
Acties:

• zeroy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-05-2022
Hoi allemaal,

Sinds een maand bijna ben ik verhuist alleen ik heb een probleem met het internet. Mijn router ligt op de eerste etage terwijl mijn kamer op de tweede etage is. Ik game natuurlijk best wel wat en download ook best wat, dus heb ik in principe bekabeld internet nodig, nu heb ik de twee DVS 650's van KPN gekregen maar die werken immers niet zo goed... Het tweede lampje blijft rood branden en de download speed is niet heel goed (onder de 1 MB). Mijn ping is redelijk, 25-40 ms (bij de speedtest 10-20 ms) maar mijn download speed is echt het zwaktepunt.

Dus nu de vraag aan jullie, weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 15:14

Perkouw

Moderator General Chat
Al zonder die DVS 650's getest wat je haalt als je gewoon direct op het modem met een kabel gaat zitten? Je topicstart is nu wat mager om met een oplossing te komen. Wat heb je zelf zoals geprobeerd en zo?

• zeroy
Sorry ik bedoelde ping laag*, excuses

• zeroy
Perkouw schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:39:
Al zonder die DVS 650's getest wat je haalt als je gewoon direct op het modem met een kabel gaat zitten? Je topicstart is nu wat mager om met een oplossing te komen. Wat heb je zelf zoals geprobeerd en zo?
Nou het huis dat we hebben gekocht is redelijk groot, dus als ik een kabel van mijn router direct naar mijn PC wil krijgen dan wordt dat een hele lange omweg. Dat heb ik gauw wel minimaal 50 meter aan internetkabel nodig wat dan ook veel last zorgt in het huis. De kabels zien er niet echt mooi uit door het huis en het gaat een grote klus worden, maar als dat de enige oplossing is voor goed internet dan moet ik dat later misschien wel een keer proberen.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17
Probeer een ander stopcontact te vinden waar je wel een groen ledje krijgt. Waarschijnlijk zitten de 2 stopcontacten achter andere aardlekschakelaars waardoor de verbinding ruk is.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• zeroy
Jim423 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:13:
Probeer een ander stopcontact te vinden waar je wel een groen ledje krijgt. Waarschijnlijk zitten de 2 stopcontacten achter andere aardlekschakelaars waardoor de verbinding ruk is.
Bedankt voor de tip!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Ik weet niet hoe groot het huis is, maar waarschijnlijk doet 802.11ac WiFi het beter. Kijk anders even naar MoCa of zoek stopcontacten die in dezelfde fase zitten en als het kan in dezelfde groep. Als beide stopcontacten aarde hebben is het nog beter.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-11 14:53

Equator

Crew Council

#whisky #barista

zeroy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:03:
[...]

Nou het huis dat we hebben gekocht is redelijk groot, dus als ik een kabel van mijn router direct naar mijn PC wil krijgen dan wordt dat een hele lange omweg. Dat heb ik gauw wel minimaal 50 meter aan internetkabel nodig wat dan ook veel last zorgt in het huis. De kabels zien er niet echt mooi uit door het huis en het gaat een grote klus worden, maar als dat de enige oplossing is voor goed internet dan moet ik dat later misschien wel een keer proberen.
Je kan natuurlijk ook je PC even tijdelijk verplaatsen. Dan heb je aan een meter of 3 voldoende. Het is maar om te testen.. Het gaat erom of dat je de DVS's kunt elimineren als probleem. :)

• zeroy
Equator schreef op donderdag 15 september 2016 @ 07:48:
[...]

Je kan natuurlijk ook je PC even tijdelijk verplaatsen. Dan heb je aan een meter of 3 voldoende. Het is maar om te testen.. Het gaat erom of dat je de DVS's kunt elimineren als probleem. :)
ooooh ja inderdaad

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:54

Nox

Noxiuz

zeroy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:03:
[...]

Als je een huis met meerdere postcodes kan kopen dan is zo'n kabel toch ook geen probleem om dat weg te (laten) werken? :+

Die powerline adapters zijn zeer storingsgevoelig, WiFi zal op zo'n afstand ook niet gaan werken en als er geen coax ligt dan wordt het echt geen andere optie dan om zo'n kabel te trekken, daar zal je dan toch aan moeten geloven...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-11 20:43
Is de verbinding via een korte kabel zonder powerline extenders wel gewoon goed? Dat moet je eerst uitsluiten voor je het probleem verder gaat oplossen.

Oost west 127.0.0.1 best

• zeroy
draak42 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:17:
Is de verbinding via een korte kabel zonder powerline extenders wel gewoon goed? Dat moet je eerst uitsluiten voor je het probleem verder gaat oplossen.
Ooh ja dat zal ik proberen als ik thuis ben.
Pagina: 1