Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game Pc (gebruikte componenten)

Pagina: 1
Acties:

• Oeshiem
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-12-2023
Ik wil een computeer samenstellen waarmee ik de opkomende spellen zo als battlefield 1 op Ultra probleemloos kan spelen.
Ik hoef echter niet op 4k te gamen, het lijkt me tevens leuk dat ik bijv battlefield 1 op ultra kan afspelen terwijl ik skype gebruik of aan het recorden ben, en bijv videobewerking . Hierbij mijn lijst (Met 2e hands prijs):

Cpu: i7 6700k 4.0Ghz : 200 euro (2e hands)
Gpu: gtx 1060 6gb: +250euro (2e hands)
RAM: 16GB ddr4 (2x 8gb) (40euro) of 32gb ddr 4 (2x 16gb) (80 euro)
Moederbord: msi h110m gaming (75 euro nieuw)
Behuizing: sharkoon dg7000 (70 euro nieuw)
Voeding: 650 watt leek me meer dan genoeg, graag hoor ik van anderen of minder ook goed is. (+- 50euro 2e hands)
SSD: 250 gb Kingston ( +- 80 euro nieuw?)
HDD: heb ik van mij oude pc al.

Intotaal zou dit ongeveer moeten uitkomen op ongeveer 750 euro.

Wat is jullie mening en hebben jullie nog tips?
En is 16gb ram genoeg of is 32gb overdreven?
Graag hoor ik jullie feedback over de voeding, behuizing, moederbord, etc.

Verder ben ik natuurlijk van plan om alleen 2e hands componenten te halen met nog een ruime tijd garantie erboven op. Zijn er nog tips om ervoor te zorgen dat ik bijvoorbeeld geen defecte CPU aanschaf waar ik later pas zou achterkomen.

Ik ben het van plan om het zelf in elkaar te zetten met mijn vader.

Wat ik niet van plan ben is om te gaan overklokken omdat je dan voor mijn gevoel vraagt om problemen.

Mvg,
Ouassim.

Verwijderd

Je zegt dat je niet op 4k gaat spelen, maar op wat dan wel? 1080 of 1440?

Ook zie ik dat je een overklokbare i7 koopt maar niet gaat overklokken? ;) kan trouwens ook niet met het moeder bord dat je koopt. Daarvoor heb je een z170 moeder bord nodig.

Ik zou voor gamen er gewoon een i5 inzetten. I5 6400 is al genoeg.
16 GB ram is prima.
Een goede 450 watt voeding is al genoeg voor een gtx 1060 build.
Als SSD zou ik zelf een Samsung nemen. 750 evo 250 GB is 70 euro.
En je hebt een behuizing waar een atx moeder bord in past, maar je hebt zelf een micro atx in je lijstje staan. Kan er een beetje klein uit komen te zien in de kast. Zeker omdat je een window hebt.

Ook zie ik dat je een cpu koeler mist.
En heb je ook nog Windows nodig? Anders komt dit er ook nog bij.

Mvg

• Oeshiem
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-12-2023
Dankjewel voor je reactie!

Ik heb nu zelf een 1080p monitor, wellicht dat ik een 1440p monitor aanschaf als dit systeem het aan kan.

Natuurlijk heb je gelijk dat een i5 6400 al meer dan genoeg is voor gamen, maar wat me opviel is dat de prijs voor deze twee processors heel erg dicht op elkaar zit 2e hands. Is het zonde om een i7 6700k te kopen als ik niet van plan ben om over te clocken?

Dankjewel ik zal dan gaan voor een 450Watt voeding en een Samsung SSD!
Verder maakt de behuizing me niet heel veel uit, enige aanraders?

Mijn vader zei dat hij een cpu cooler had, en ik windows heb ik ook al.

Verwijderd

Het is niet zonde denk ik als je 2nd hands de i7 aanschaft. Hij loopt standaard ook op een hoge snelheid. Staat alleen een beetje apart ;)

In behuizingen ben ik zelf niet helemaal thuis. Maar het is belangrijk dat er voldoende koel mogelijkheden zijn.

En een 1060 is perfect voor 1080p, voor 1440 kan je beter een 1070 nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2016 08:20 ]