Ik wil een computeer samenstellen waarmee ik de opkomende spellen zo als battlefield 1 op Ultra probleemloos kan spelen.
Ik hoef echter niet op 4k te gamen, het lijkt me tevens leuk dat ik bijv battlefield 1 op ultra kan afspelen terwijl ik skype gebruik of aan het recorden ben, en bijv videobewerking . Hierbij mijn lijst (Met 2e hands prijs):
Cpu: i7 6700k 4.0Ghz : 200 euro (2e hands)
Gpu: gtx 1060 6gb: +250euro (2e hands)
RAM: 16GB ddr4 (2x 8gb) (40euro) of 32gb ddr 4 (2x 16gb) (80 euro)
Moederbord: msi h110m gaming (75 euro nieuw)
Behuizing: sharkoon dg7000 (70 euro nieuw)
Voeding: 650 watt leek me meer dan genoeg, graag hoor ik van anderen of minder ook goed is. (+- 50euro 2e hands)
SSD: 250 gb Kingston ( +- 80 euro nieuw?)
HDD: heb ik van mij oude pc al.
Intotaal zou dit ongeveer moeten uitkomen op ongeveer 750 euro.
Wat is jullie mening en hebben jullie nog tips?
En is 16gb ram genoeg of is 32gb overdreven?
Graag hoor ik jullie feedback over de voeding, behuizing, moederbord, etc.
Verder ben ik natuurlijk van plan om alleen 2e hands componenten te halen met nog een ruime tijd garantie erboven op. Zijn er nog tips om ervoor te zorgen dat ik bijvoorbeeld geen defecte CPU aanschaf waar ik later pas zou achterkomen.
Ik ben het van plan om het zelf in elkaar te zetten met mijn vader.
Wat ik niet van plan ben is om te gaan overklokken omdat je dan voor mijn gevoel vraagt om problemen.
Mvg,
Ouassim.
Ik hoef echter niet op 4k te gamen, het lijkt me tevens leuk dat ik bijv battlefield 1 op ultra kan afspelen terwijl ik skype gebruik of aan het recorden ben, en bijv videobewerking . Hierbij mijn lijst (Met 2e hands prijs):
Cpu: i7 6700k 4.0Ghz : 200 euro (2e hands)
Gpu: gtx 1060 6gb: +250euro (2e hands)
RAM: 16GB ddr4 (2x 8gb) (40euro) of 32gb ddr 4 (2x 16gb) (80 euro)
Moederbord: msi h110m gaming (75 euro nieuw)
Behuizing: sharkoon dg7000 (70 euro nieuw)
Voeding: 650 watt leek me meer dan genoeg, graag hoor ik van anderen of minder ook goed is. (+- 50euro 2e hands)
SSD: 250 gb Kingston ( +- 80 euro nieuw?)
HDD: heb ik van mij oude pc al.
Intotaal zou dit ongeveer moeten uitkomen op ongeveer 750 euro.
Wat is jullie mening en hebben jullie nog tips?
En is 16gb ram genoeg of is 32gb overdreven?
Graag hoor ik jullie feedback over de voeding, behuizing, moederbord, etc.
Verder ben ik natuurlijk van plan om alleen 2e hands componenten te halen met nog een ruime tijd garantie erboven op. Zijn er nog tips om ervoor te zorgen dat ik bijvoorbeeld geen defecte CPU aanschaf waar ik later pas zou achterkomen.
Ik ben het van plan om het zelf in elkaar te zetten met mijn vader.
Wat ik niet van plan ben is om te gaan overklokken omdat je dan voor mijn gevoel vraagt om problemen.
Mvg,
Ouassim.