Vraag

• krootjes
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 22:21
Hoi, ik probeer al dagen de driver van deze netwerkkaart te installeren op CentOS, maar dit wil maar niet lukken. Ik heb me eigen helemaal suf gezocht op Google maar zonder positief resultaat.

Dit is de error die ik krijg:

Error driver installeren op Centos

Chip: RTL8169
CentOS 7

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Daar zou ik erg blij van worden :)

Gr Daan Blokpoel

[ Voor 21% gewijzigd door krootjes op 14-09-2016 21:56 ]

Beste antwoord (via krootjes op 14-09-2016 22:36)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fix je tijd, dat is het eerste. De klok loopt blijkbaar enorm achter.

Dan, de driver voor die kaart is gewoon aanwezig in de kernel. Je hoeft helemaal niets te compileren of wat dan ook. Hoe kwam je zo op dat idee? Omdat je bij Windows ook altijd drivers los moet installeren? Nergens voor nodig bij Linux.

En weet je trouwens echt 100% zeker dat die RTL8169 je wireless kaart is? Als ik zoek, vind ik namelijk dat 't draadloos wel heel erg beroerd werkt. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, haal eerst eens het wachtwoord van de foto af, dan kan men 'm zien.

Het is verders handig om even een lspci uitvoer te posten, zodat we de daadwerkelijke chip weten, gevolgd door de versie van Centos, want het is nu niet bekend of dat CentOS 5 wordt gebruikt, of CentOS 7. Uitvoer van dmesg e.d. is ook wel nuttig om te lezen voor je.

• krootjes
Hero of Time schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:36:
Tja, haal eerst eens het wachtwoord van de foto af, dan kan men 'm zien.

Het is verders handig om even een lspci uitvoer te posten, zodat we de daadwerkelijke chip weten, gevolgd door de versie van Centos, want het is nu niet bekend of dat CentOS 5 wordt gebruikt, of CentOS 7. Uitvoer van dmesg e.d. is ook wel nuttig om te lezen voor je.
Sorry! Heb t niet doorgehad dat er een wachtwoord op stond. Het betreft een Realtek RTL8169 Chip.

Als t goed is kan je de foto nu zien :)

[ Voor 3% gewijzigd door krootjes op 14-09-2016 21:51 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fix je tijd, dat is het eerste. De klok loopt blijkbaar enorm achter.

Dan, de driver voor die kaart is gewoon aanwezig in de kernel. Je hoeft helemaal niets te compileren of wat dan ook. Hoe kwam je zo op dat idee? Omdat je bij Windows ook altijd drivers los moet installeren? Nergens voor nodig bij Linux.

En weet je trouwens echt 100% zeker dat die RTL8169 je wireless kaart is? Als ik zoek, vind ik namelijk dat 't draadloos wel heel erg beroerd werkt. ;)

• krootjes
Het is geen draadloze. Ja ik weet 100% zeker dat dat m is. Maar hoe kan het dan dat hij geen verbinding met t internet wil maken?

[ Voor 37% gewijzigd door krootjes op 14-09-2016 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, dan geld nog steeds dat je niet hoeft te compileren. Enige wat je nu in je OP hebt staan is dat het compileren niet lukt en je daarmee denkt je netwerk te kunnen fixen. Maar je geeft niet aan wat er nou exact niet werkt. Zie je überhaupt een interface a la eth1 oid? En nogmaals, wat krijg je te zien als uitvoer na een verse start met 'dmesg', of omdat je CentOS 7 lijkt te draaien, 'journalctl'?

• krootjes
Het is opgelost :) Bedankt voor je nuttige antwoorden!

Gr Daan

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het was dus blijkbaar de klok die niet goed stond en daardoor alles overhoop haalde en niets fatsoenlijk werkte?

Pagina: 1