Klopt de bedrading van mijn ADSL aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Weysboy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 21:14
Ik ben sinds kort verhuisd en kan in mijn nieuwe woning alleen ADSL binnenkrijgen. Ik heb een bovenwoning en blijkbaar was er in het verleden ruzie tussen de buren over het internet. Want naar de onderburen ligt alleen kabel en naar mij alleen ADSL. Dit komt allemaal in de meterkast beneden binnen.
Hier een foto van het KPN kastje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JdSpsD9.jpg

Hier een foto van het kastje waar nu twee kabels van het kpn kastje naartoe gaan: (de kabel die hieraan zit gaat naar mijn woonkamer)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p6TAqzg.jpg

Hier een foto van hoe het binnenkomt in de woonkamer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wUrhpw6.jpg

Ik krijg dus momenteel internet op mijn telfort modem door de dsl kabel in één van de uitgangen op de laatste foto te steken. Is er ergens iets mis met de bedrading?

Ik heb ook nog een anders kastje van telfort gekregen, moet ik de laatste foto hierdoor vervangen?:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PKL4gaS.jpg

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

[ Voor 3% gewijzigd door Weysboy op 14-09-2016 20:28 ]

Alle reacties

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Hallo Weysboy,

"binnenkomt in de woonkamer" Het 2e aderpaar zit niet goed oranje wit moet ook op aansluiting 3 en 4 zitten( van de rechter kant oranje zit dus fout) .
Ook even in de meterkast controleren!

Aansluiten met 2 goede RJ11-RJ11 kabeltjes (1 tussen isra en aansluit doos in de meterkast en 1 tussen "binnenkomt in de woonkamer" en je modem ).

Vervangen is niet nodig !
Telfort heeft geen internet over 2 aderparen dus je je hebt er nu geen voordeel van de fout te herstellen.

P.S er hoort nog een kap over het isra te zitten die verzegeld is door KPN.
Hoop niet dat je die zelf verwijderd hebt !

[ Voor 15% gewijzigd door theuser op 14-09-2016 21:23 ]

• Weysboy
theuser schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:13:
Vervangen is niet nodig !
Telfort heeft geen internet over 2 aderparen dus je zou je hebt er nu gaan voordeel van de fout te herstellen.
Bedankt!
Bedoel je hiermee dat het juist wel of niet handig is om het kastje te vervangen?

• theuser
Niet vervangen !!
Het Telfort kastje heeft maar 1 aderbaar (1 aansluiting).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

Oops, dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door job op 14-09-2016 21:41 ]

• job

job

theuser schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:13:
P.S er hoort nog een kap over het isra te zitten die verzegeld is door KPN.
Hoop niet dat je die zelf verwijderd hebt !
Dit is nooit door kpn zo aangesloten.
Waarschijnlijk zit het officiële israpunt bij onderburen. We zien op de foto's alleen binnenbekabeling.

De inkomende kabel van kpn is nergens te zien. Het lijkt er op alsof iemand zelf een kabel heeft getrokken van isra naar jouw appartement met utp bekabeling. Verre van ideaal, maar als het werkt (sluit je modem aan in de meterkast) lekker vanaf blijven.

In de woonkamer is het kastje verkeerd aangesloten. Blauw rood zit goed. Oranje wit niet. Dus dat herstellen zoals hier boven is genoemd.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 14-09-2016 21:45 ]

• Weysboy
job schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:37:
[...]

Dit is nooit door kpn zo aangesloten.
Waarschijnlijk zit het officiële israpunt bij onderburen. We zien op de foto's alleen binnenbekabeling.

De inkomende kabel van kpn is nergens te zien.
Ik had het kapje wel even zelf verwijderd om te kijken of het er enigsinds goed uit zag. Ik weet dat er in het verleden waarschijnlijk aan gesleuteld is ivm die ruzie. Ik heb een rj11 kabel liggen van de isra naar de aansluiting in de meterkast. Tevens van de binnenkomst in mijn woonkamer naar mijn modem, toch krijg ik nog geen signaal. Het bruine kabeltje op de eerste afbeelding is overigens het eerste kabeltje dat voor mij zichtbaar is in de gezamenlijke meterkast.
. Het lijkt er op alsof iemand zelf een kabel heeft getrokken van isra naar jouw appartement met utp bekabeling. Verre van ideaal, maar als het werkt (sluit je modem aan in de meterkast) lekker vanaf blijven.
Dit kan goed kloppen. Ik wil mijn modem eigenlijk in mijn woonkamer hebben en niet in de gezamenlijke meterkast. De meterkast zit ongeveer twee meter onder de aansluiting in mijn woonkamer. Ik wil via het modem tv kijken, dit moet via een utp kabel naar de ontvanger die ik op de tv aansluit. Dit kan niet vanuit de meterkast.

• theuser
Weysboy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:46:
[...]

Ik had het kapje wel even zelf verwijderd om te kijken of het er enigsinds goed uit zag. Ik weet dat er in het verleden waarschijnlijk aan gesleuteld is ivm die ruzie. Ik heb een rj11 kabel liggen van de isra naar de aansluiting in de meterkast. Tevens van de binnenkomst in mijn woonkamer naar mijn modem, toch krijg ik nog geen signaal. Het bruine kabeltje op de eerste afbeelding is overigens het eerste kabeltje dat voor mij zichtbaar is in de gezamenlijke meterkast.
O ik was in de veronderstelling dat je wel internet hebt
Ik krijg dus momenteel internet op mijn telfort modem door de dsl kabel in één van de uitgangen op de laatste foto te steken. "
Dan raad ik aan om toch eerst even met het modem naar de meterkast te gaan en te kijken of je op de witte of blauwe aansluiting een internet signaal hebt.
Als het werkt in de meterkast kun je het betreffende aderpaar weer doorzetten naar boven en zou het daar ook moeten werken.

(Als Telfort nu op het 2e aderpaar oplevert kan de aansluit fout er inderdaad voor zorgen dat het boven niet werkt.)

@job
Er zijn door KPN verschillende kabels gebruikt in de loop der tijd, ik durf niet te zeggen dat deze niet door KPN ingezet is !

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Waar is de koppeling tussen het IS/RA en het "aansluitdoosje" die vervolgens naar je woonkamer gaat?

• Weysboy
RobinF schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:13:
Waar is de koppeling tussen het IS/RA en het "aansluitdoosje" die vervolgens naar je woonkamer gaat?
Daar zitten twee rj11 kabeltjes tussen. Die had ik er rond het maken van de foto's alleen uit gehaald om mijn modem in de meterkast te testen.

• job

job

theuser schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:13:
Er zijn door KPN verschillende kabels gebruikt in de loop der tijd, ik durf niet te zeggen dat deze niet door KPN ingezet is !
Hoewel de foto's onduidelijk zijn kan je wel goed zien dat dit een utp kabel is. Die liggen echt niet in de grond. Er is iets verlengd vanaf de oorspronkelijke kabel.
Weysboy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:46:
Ik wil mijn modem eigenlijk in mijn woonkamer hebben en niet in de gezamenlijke meterkast. De meterkast zit ongeveer twee meter onder de aansluiting in mijn woonkamer. Ik wil via het modem tv kijken, dit moet via een utp kabel naar de ontvanger die ik op de tv aansluit. Dit kan niet vanuit de meterkast.
zorg er eerst voor dat het werkt in de meterkast. Daarna de volgende stap (werkend in de woonkamer).

[ Voor 5% gewijzigd door job op 15-09-2016 09:20 ]

• Weysboy
job schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:05:
[...]

Hoewel de foto's onduidelijk zijn kan je wel goed zien dat dit een utp kabel is. Die liggen echt niet in de grond. Er is iets verlengd vanaf de oorspronkelijke kabel.

[...]
zorg er eerst voor dat het werkt in de meterkast. Daarna de volgende stap (werkend in de woonkamer).
Ik heb beiden uitgangen getest, maar in de meterkast wil het ook niet lukken.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Kun je foto's maken van de meterkast? Er moet daar ergens een aansluiting zijn.

• Weysboy
HvanderT schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:09:
Kun je foto's maken van de meterkast? Er moet daar ergens een aansluiting zijn.
Zal ik vanavond doen als ik thuis ben.

• Weysboy
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R8MeqaL.jpg?1
Hier is de meterkast, er staat nogal wat voor de ingang van de bekabeling vandaar de volgende iets wat lastige foto.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0KuBuNU.jpg?1
Hier komt de grijze kabel (met witte verf erop) de grond uit.
Deze gaat direct richting de isra.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/76mHmRM.jpg
De grijze kabel uit het kpn kastje gaat via de achterste pvc pijp naar boven.
Die loopt door tot rechts direct naast het stopcontact in de foto hieronder. Eén kabel die eruit komt gaat verder naar boven naar mijn woning.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VPY1Wso.jpg?1
Pagina: 1