• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 13:02
Ik altijd bezig met het overclocken van mijn CPU en GPU maar wil nu een stapje extremer. Ik ben opzoek naar een delid tool. De Rockit 88 is waar ik mijn zinnen op heb gezet maar deze wordt vanuit USA verzonden. Wat natuurlijk hoge kosten met zich mee brengt. Daarom ben ik opzoek naar een delid tool hier in europa, maar die kan ik niet vinden. Weet iemand een plek waar ik deze kan kopen voor een normale prijs? (2ehands is geen probleem)

Note: Ik ben mij volledig bewust van de risico's. Ik ben mij volledig bewust van de discussie die hier over heerst. Ik wil het gewoon eens proberen. :P

Verwijderd

Wat waren de verzendkosten vanuit USA ook alweer? Paar extra dollar toch?

Waarom wil je het delidden, de hele IHS eraf? Of gewoon de pasta die er tussen zit vervangen?

Normaal kan je het ook zelf doen, teminste ik pakte vroeger gewoon een stanley en ging heel voorzichtig tewerk op een AMD S754 CPU B) Echter het resultaat viel eerlijk gezegd tegen, je kunt de CPU beter lappen dan de hele delid eraf te halen, want volgens mij klopt de hoogte erna niet meer van o.a je koeler bevestiging enz.

• GOTD
De verzendkosten zijn 21 dollar, aanzienlijk voor een 35 dollar kostende tool.

Het idee is om bij een G3258 de koelpasta te vervangen en te kijken wat de prestatie verbeteringen zijn. Waarschijnlijk zal ik hem daarna ook lappen. Over dit gebeuren wil ik een blog/review schrijven.

Het zelf proberen met een stanley mes behoort tot de opties als ik geen delid tool kan vinden.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Gebruik ipv een Stanley mesje een scheermesje van een old school krabbertje (safety razor blade) dunner en scherper.

Weet je zeker dat je op dit moment tegen de temperatuur /voltage oploopt met je overclock ? Vaak is er dan niet veel meer uit te halen (100-200Mhz per core en dat is niet zo merkbaar), behalve als je extreem de temperatuur weet te verlagen (ln2, stikstof koeling).

• GOTD
Ik ben mij er bewust van dat de overclock niet veel beter zal worden en dat de risico's vaak niet opwegen tegen de prestatie winst. Simpel gezegd wil ik het gewoon eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:27

John Doos

ClaudZaque

Was er geen 3d printer design voor een delid tool?
In dat geval kun je op de dichtbijzijndste 3d priner makkelijk printen :D

Laat me even googlen... brb
https://www.youmagine.com/designs/skylake-delid-tool
Wordt zelfs de G3258 aangehaald als geteste CPU's :)

Kijk hier voor 3d printers bij jou in de buurt: https://www.3dhubs.com/3dprint

[ Voor 38% gewijzigd door John Doos op 27-10-2016 09:01 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Ik was ongeveer 52 euro kwijt inclusief verzenden voor de RockItCool Delid tool, en iets van 15 euro aan import kosten.
Het was in ieder geval bij elkaar toch iets goedkoper als de Der8auer Delid die mate.

https://www.caseking.de/e...id-die-mate-fsd8-015.html

Al moet ik toegeven dat t misschien wat veel geld is als je m maar 1 keer gebruikt. Gezien ik erg vaak CPU's delid was t voor mij een goede koop :)

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn G3258 heb ik met een bankschroefje ge-delid, werkt heel beheerst en prima.

Veel verder dan 4,6ghz kom ik niet lijkt het, ook met delid. (al is het wel cheapo mobo) Zit wel direct-die een all-in-one waterkoeler op dus de temps zijn zeer prima.

specs

Pagina: 1