Toon posts:

Bestanden van WD NAS naar mijn computer verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn niet erg blij met de "WD my cloud" en hebben daarom een andere schijf aangeschaft waar we alles op willen opslaan. Nu wil ik al mijn bestanden van de cloud afhalen maar dit lukt mij niet. De enige manier die mij lukt is door de mappen naar het bureaublad van mijn computer te kopieren. Dan map komt dan in zip bestand op mijn bureaublad te staan. Deze kan ik alleen niet uitpakken.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen?

Groetjes Lisette

Alle reacties

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:51
Winrar, Winzip al geprobeerd om te unzippen?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik geprobeerd. Die zegt dat het bestand onherstelbaar is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is een NAS? Die kun je toch aanspreken als een netwerkschijf en dan gewoon kopieren?

Als ik mijn Synology NAS via de webbrowser aanspreek, dan wordt het inderdaad een ZIP download. Maar daarom moet je ook gewoon file/netwerksharing aan hebben en zo de files benaderen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:28
Precies, je moet gewoon een driveletter koppelen aan die WD mycloud.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je reactie. wij zijn niet zo erg handig met dit soort dingen, waar of hoe kan je de file/netwerksharing aan zetten of veranderen ?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:28
Zo uit mijn hoofd:
In je verkenner zie je de map/schijf staan die je wilt kopiëren. Rechtermuis en dan kiezen voor netwerkschijf koppelen, dan mag je hem een letter toewijzen, dan zie je hem staan bij je andere harde schijven.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je "koppelen van schijfletter aan netwerk" in Google doet, krijg je allerlei opties. Als je dan de Windows versie toevoegt aan de zoekterm, dan krijg je die voor jouw Windows versie.

Voorbeeld: https://www.schoonepc.nl/...den_delen_netwerkmap.html

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1