Laptop uit het buiteland.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Ik vroeg me af hoe het zit met laptops kopen uit amerika/canada of waar dan ook.
Ik keek naar gtx 1070m laptops, maar in NL heb je niet echt veel keus.

Er was eentje die mijn aandacht trok namelijk: " https://www.gentechpc.com...02VS-DB71-Build&CartID=1". Ze shippen ook naar Nederland, en ik zou gewoon met credit card kunnen betalen. Alleen ik vroeg me af hoe het zat met invoerrechten!

De laptop zelf kost 1700. Shipping kost ~$140(UPS)

Wat ik nu wil weten is of dit veel uit gaat maken als ik deze laptop wil kopen, natuurlijk wil ik er geen problemen mee krijgen bij de douane of wat dan ook, vandaar mijn vraag :).
Ik wil niet dat die ik de laptop heb betaald en dat ik dan in Nederland opeens problemen krijg & één of andere grote rekening (boete(?) ) :F
(PS. als iemand toevallig weet waar ik een gtx 1070 laptop kan kopen voor ~1700-1800euro link me maar ;). Ook heb ik een PC dus hopelijk krijg ik geen comments met "Koop een computer!"

Alvast hartelijk bedankt _/-\o_

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan je allemaal vinden op de site van de douane.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:25:

(PS. als iemand toevallig weet waar ik een gtx 1070 laptop kan kopen voor ~1700-1800euro link me maar ;). Ook heb ik een PC dus hopelijk krijg ik geen comments met "Koop een computer!"...
Nieuwe HP Omen 17 op de Store van HP heeft een 1070. Kost 2000, met de kortingscode (even googelen) gaat er 10% van af. Heb je voor 1800eu serieuze specs.

Ik ben zeker geinteresseerd maar kan nog geen reviews vinden, wacht dus nog even totdat er meer bekend is, aangezien ik wat kippig ben op een laptop van 2k waarvan ik niet weet of hij qua koeling, bouwkwaliteit etc. mee kan.

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
(PS. als iemand toevallig weet waar ik een gtx 1070 laptop kan kopen voor ~1700-1800euro link me maar ;). Ook heb ik een PC dus hopelijk krijg ik geen comments met "Koop een computer!"
BTO, Xnotebooks, Laptopplus en de HP store om maar een aantal te noemen. Het gerucht is dat Alienware ook eind deze maand een refresh zal uitbrengen voor hun laptops.

[ Voor 12% gewijzigd door Lukin op 14-09-2016 18:36 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je betaald inklaringskosten en de BTW. Dan in combinatie met gezeur bij garantie schiet het geheel niet echt op. Je bent niet de eerste die op dit idee komt :P

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Prijzen op Amerikaanse sites zijn veelal zonder BTW. De BTW dien je in je eigen land te betalen. Als je geluk hebt komt die door de douane zonder naheffing maar reken er maar niet op. Je zult een aanslag van btw en invoer krijgen....

Is de machine niet CE gemarkeerd komt die mogelijk helemaal niet het land binnen.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
memphis schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:40:
Als je geluk hebt komt die door de douane zonder naheffing maar reken er maar niet op. Je zult een aanslag van btw en invoer krijgen....
..
De kans dat je niet hoeft te betalen is extreem klein. Zelfs voor een ouder 2e hands onderdeel heb ik nog gewoon moeten betalen. Iedere keer dat ik iets uit de USA heb gehaald heb ik moeten betalen. Sowieso is het voor PostNL makkelijk geldverdienen. De inklaringskosten zijn niet laag en ze hoeven er weinig voor te doen.

Verwijderd

Mijn vraag

Wat ik nu wil weten is of dit veel uit gaat maken als ik deze laptop wil kopen, natuurlijk wil ik er geen problemen mee krijgen bij de douane of wat dan ook, vandaar mijn vraag :).
Ik wil niet dat die ik de laptop heb betaald en dat ik dan in Nederland opeens problemen krijg & één of andere grote rekening (boete(?) ) :F

Alvast hartelijk bedankt _/-\o_
...
Bij Coolblue kan je een gelijkaardige Asus kopen voor €1899. Alleen al met 21% BTW zou die Amerikaanse boven de €2000 komen.
http://www.laptopshop.be/...g752vt-gc042t-azerty.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 21:08 ]

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:06:
[...]

Bij Coolblue kan je een gelijkaardige Asus kopen voor €1899. Alleen al met 21% BTW zou die Amerikaanse boven de €2000 komen.
http://www.laptopshop.be/...g752vt-gc042t-azerty.html
Je linkt een laptop met een gtx 970m. Ondertussen een kaart van de oudere generatie die qua performance niet in de buurt komt van de nieuwe 1070 kaart.. Niet echt een gelijkwaardige laptop dus..

Verwijderd

Scallius schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:30:
[...]

Je linkt een laptop met een gtx 970m. Ondertussen een kaart van de oudere generatie die qua performance niet in de buurt komt van de nieuwe 1070 kaart.. Niet echt een gelijkwaardige laptop dus..
Had ik ook gezien. Maar dat wil niet zeggen dat het een (te) trage computer is.
Deze laptop is gelijkaardig als men geen rekening houd met de videokaart. :)

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 06:36:
[...]

ja dus niet gelijkwaardig. Lijkt me een nogal belangrijk onderdeel voor een game laptop.
Importeren lijkt me niet echt een goed idee. Afgezien van dat je BTW moet betalen heb je ook nog eens kans dat als je garantie nodig hebt je een hoop gedoe hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 15-09-2016 08:36 ]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 06:36:
ware het niet dat de TS namelijk specifiek vraagt om een laptop met een 1070.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 08:52
de kosten als je die uit VS laat overkomen zal als volgt eruit zien voor je:

Bestelbedrag in euro’s € 1633,09
Invoerrechten bedrag € 68,59
BTW bedrag € 357,35
Totale bijkomende kosten € 438,94
Inklaringskosten € 438,94 x 2,5% = 10.99
Totaalbedrag € 2093 (afgerond)

dus zoveel goedkoper wordt dat niet. In tegenstelling tot hierboven wil ik zelf beweren dat de kans 0 is dat je het "langs" de douane gaat krijgen zonder de extra kosten (btw en invoerrechten) gezien het met UPS komt, want die klaren het automatisch in. Tenzij je van te voren aan hen meldt dat ze dat niet moeten inklaren maar dan moet je een bezorgadres kunnen geven van een "bonded-warehouse" maar daar kan je je laptop alleen uit krijgen als het ingeklaard wordt, dus je schiet daar niets mee op.

Tenzij je iemand daar kent, naar wie je de laptop kan opsturen, en dat ZIJ het als particulier naar je opsturen, heb je 0% kans dat het niet gemerkt wordt. Als je iemand hebt, is de kans nog altijd HEEL erg klein dat het niet opgemerkt wordt door de douane. (en dan nog, komt in dat geval de BTW daar wel bij, want dan is het een binnenlandse verkoop en je moet wel BTW betalen)

Je kan dus toch beter afwachten tot de laptops hier gaat kopen. Alienware komt binnenkort met de nieuwe GPU's en andere fabriekanten ook. tenzij je natuurlijk perse DIE laptop wilt hebben... ja dan moet je het gewoon doen.

Iets uit het buitenland kopen (is mijn ervaring geweest) is meestal alleen handig als je een bedrijf hebt waardoor je de BTW zou kunnen aftrekken. de invoerrechten zijn meestal niet zo een issue, die zijn nl niet zo hoog, maar de 21% btw is het geen wat je koop bijna altijd niet de moeite waard maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door teddy270us op 15-09-2016 10:08 ]

Pagina: 1