vraag over PSU

Pagina: 1
Acties:

• sbxn1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-03-2019
Ik heb op het moment:
i5 3570k
Gigabyte Z77 D3H
16GB DDR3 RAM
some harddrives (4 and 2 SSDs)
MSI GTX 980Ti 6G GAMING EDITION
ocz modxstream pro 700w

ik upgrade mijn CPU/MOBO/RAM naar:
i7 6700k
Asus Maximus VIII Hero
16GB DDR4 RAM.

Ik vroeg me dus af of ik een nieuwe PSU nodig heb. Ik heb dit al eerder op Reddit gevraagd maar de ene zegt van wel en de andere weer van niet dus ik weet het zelf nu ook niet meer. dus hopelijk kunnen jullie mij helpen!

als ik er een moet kopen zeg dan ook astublieft hoeveel Watt ik nodig heb want ik had zelf Corsair RMx - 750W op oog maar als ik bijvoorbeeld genoeg heb aan een 600W (maar een voorbeeld) dan is dat natuurlijk beter aangezien ik dan geld bespaar.

Alvast bedankt!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Wat wil je bereiken met je upgrade ?

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Jouw systeem zal niet meer dan 500 watt uit de muurtrekken tijdens het gamen dus gooi er een safe zone bij van 100 a 200 watt dan zal je PSU ook niet constant op volle last werken (minder herrie door lagere fan speed). Koop in ieder geval geen B-merk PSU :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

• sbxn1
Sir_Hendro schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:36:
Jouw systeem zal niet meer dan 500 watt uit de muurtrekken tijdens het gamen dus gooi er een safe zone bij van 100 a 200 watt dan zal je PSU ook niet constant op volle last werken (minder herrie door lagere fan speed). Koop in ieder geval geen B-merk PSU :)
dus met 650 ofzo zit ik goed? en wat is een B-Merk?

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07-2025
B-merken zijn... tja, niet A-merken. Van die wat onbekende merkjes uit China, zeg maar. Met een Corsair of een Cooler Master zit je altijd wel goed. Wat je vraag betreft, met 650W zou je inderdaad goed zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door aetios op 14-09-2016 16:39 ]

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:40
aeTIos schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:39:
B-merken zijn... tja, niet A-merken. Van die wat onbekende merkjes uit China, zeg maar. Met een Corsair of een Cooler Master zit je altijd wel goed. Wat je vraag betreft, met 650W zou je inderdaad goed zitten.
Fout, elk merk heeft zijn eigen "budget" voedingen en de "Betere" voedingen. ;)

Hoe oud is je voeding al eigenlijk ? @sbxn1

[ Voor 4% gewijzigd door dylan111111 op 14-09-2016 16:41 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
De 980ti zal niet meer dan 280 watt vragen van de voeding, reken daar de rest bij op en je kan zat uit de voeten met een goede 450watt voeding. Des te dichter je met load (games, benchmarks) bij de max van de voeding zit, des te efficiënter. Wel maken de meeste voedingen op 80-100% capaciteit wat meer lawaai. Maar omdat de rest (cpu en GPU koeler) ook harder draaien normaliter, valt dit meestal niet op.

Ik raad als budget kwaliteit voeding een corsair cx450m aan. Wil je topkwaliteit en wat meer vermogen raad ik een corsair 550rmx aan, deze kan ook makkelijk naar een nieuw systeem (>10 jaar levensduur). De cooler master gm serie is van iets lagere kwaliteit dan de nieuwe versie van corsair cxm, maar ook prima. Ga je later weer upgraden qua CPU /videokaart dan heb je nog minder vermogen nodig dus zou geen al te zware voeding nemen (alles wordt zuiniger, beetje de trend). Óf je moet al sli / crossfire willen gebruiken in de toekomst.

• sbxn1
ToFast schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:52:
De 980ti zal niet meer dan 280 watt vragen van de voeding, reken daar de rest bij op en je kan zat uit de voeten met een goede 450watt voeding. Des te dichter je met load (games, benchmarks) bij de max van de voeding zit, des te efficiënter. Wel maken de meeste voedingen op 80-100% capaciteit wat meer lawaai. Maar omdat de rest (cpu en GPU koeler) ook harder draaien normaliter, valt dit meestal niet op.

Ik raad als budget kwaliteit voeding een corsair cx450m aan. Wil je topkwaliteit en wat meer vermogen raad ik een corsair 550rmx aan, deze kan ook makkelijk naar een nieuw systeem (>10 jaar levensduur). De cooler master gm serie is van iets lagere kwaliteit dan de nieuwe versie van corsair cxm, maar ook prima. Ga je later weer upgraden qua CPU /videokaart dan heb je nog minder vermogen nodig dus zou geen al te zware voeding nemen (alles wordt zuiniger, beetje de trend). Óf je moet al sli / crossfire willen gebruiken in de toekomst.
de reden waarom ze op reddit zeiden dat ik een nieuwe moest is vooral doordat mijn huidige PSU niet genoeg amps kan geven aan de kaart.

• Sir_Hendro
  • Nu online
Dat mag niet kloppen want de GTX 980 Ti zal iets van 24A nodig hebben en jouw OCZ haalt iets van 37A. Dat gaat dus prima.

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07-2025
dylan111111 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:40:
[...]

Fout, elk merk heeft zijn eigen "budget" voedingen en de "Betere" voedingen. ;)

Hoe oud is je voeding al eigenlijk ? @sbxn1
Kun je uitleggen waar ik precies 'Fout(!)' ben? Ik begrijp dat elk merk wat kwalitatief mindere producten in hun budgetlijn heeft, maar ik neem aan dat je het met me eens bent dat de genoemde merken over het algemeen beter zijn dan B-merken.

(overigens komt een reactie met 'Fout' beginnen een beetje arrogant over, ik ga ervan uit dat dit niet je bedoeling is, maar wil het wel ff aangeven :) )

Verwijderd

Dat vraag ik mij ook af. Er vanuit gaande dat ermee gegamed wordt gaat een upgrade naar een GTX 1080 een grotere winst opleveren.

• sbxn1
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:59:
[...]

Dat vraag ik mij ook af. Er vanuit gaande dat ermee gegamed wordt gaat een upgrade naar een GTX 1080 een grotere winst opleveren.
ja maar ik heb nu al issues met bottlenecken. xd

Verwijderd

Wat voor issues. Wat zijn exact de problemen.

• Sir_Hendro
  • Nu online
sbxn1 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:00:
[...]

ja maar ik heb nu al issues met bottlenecken. xd
Ik zie geen bottleneck in jouw huidige rig. Je zou een nieuwe videokaart misschien kunnen overwegen maar de rest kan nog wel een paar jaar mee hoor. Een upgrade naar Skylake zal maar weinig extra horse power opleveren. Gewoon nog 2 a 3 jaartjes verder gamen met een nieuwe videokaart en klaar ;)

• sbxn1
Sir_Hendro schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:11:
[...]

Ik zie geen bottleneck in jouw huidige rig. Je zou een nieuwe videokaart misschien kunnen overwegen maar de rest kan nog wel een paar jaar mee hoor. Een upgrade naar Skylake zal maar weinig extra horse power opleveren. Gewoon nog 2 a 3 jaartjes verder gamen met een nieuwe videokaart en klaar ;)
kan mijn psu een 1080 of 1070 aan dan? en is het het niet waard om naar een andere i7 te upgraden dan?

• Sir_Hendro
  • Nu online
De 1070 en de 1080 verbruiken minder dan jouw huidige videokaart, dus ja dat kan met jouw huidige voeding. Een upgrade naar een i7 Skylake zal weinig extra performance opleveren. Gemiddeld tussen de 10 en 20 procent extra performance denk ik. Gewoon zonde van het geld. Tevens kan jouw huidige 980 ook nog wel prima mee. Wacht gewoon 1 generatie en koop dan de nieuwste nVidia kaart. Daar heb je meer aan.

• sbxn1
Sir_Hendro schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:21:
De 1070 en de 1080 verbruiken minder dan jouw huidige videokaart, dus ja dat kan met jouw huidige voeding. Een upgrade naar een i7 Skylake zal weinig extra performance opleveren. Gemiddeld tussen de 10 en 20 procent extra performance denk ik. Gewoon zonde van het geld. Tevens kan jouw huidige 980 ook nog wel prima mee. Wacht gewoon 1 generatie en koop dan de nieuwste nVidia kaart. Daar heb je meer aan.
Mja mijn 980ti doet het niet geweldig. ik kan niet bijvoorbeeld the witcher 3 ultra (no hw) 60fps op 1080p spelen. hij heeft altijd stutters naar 45fps. dus ik weet het eigenlijk ook niet.

Verwijderd

The Witcher draait goed op zo goed als elke quadcore van de laatste 5 jaar.
Daarnaast is het ook niet logisch dat het aan de videokaart ligt.

Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu op het moment dat je fps drops krijgt.
Pagina: 1