[PHP] MSN Online buddies in website verwerken?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Als je op www.msn.nl kijkt, en je ondertussen MSN messenger aan hebt staan, zie je daar een lijstje van je online buddies... Zo hetzelfde als bij hotmail.com (daar zie je zelf offline buddies erbij staan!)...

Nou is mijn vraag, hoe is het mogelijk om dit in een website te verwerken? Contacten msn.nl en hotmail.com gwoon naar de messenger server, en kijken ze daar wie dr online is, of wordt er direct met de messenger applicatie gecommuniceerd? In dat geval zou het dus client-site moeten gebeuren! Alleen kan ik uit de source niet echt veel wijzer worden...

Wat mijn uiteindelijke bedoeling is, is het loggen wanneer personen als laatste online geweest zijn :)

Iemand een idee?

edit:
Tis wel handig dat wanneer ik in de topic zet [php] dat ik er ook bij vermeld dat ik dit probleem aan wil pakken via php :)
(tenzij het natuurlijk client-side geregeld wordt?)

Verwijderd

fopen, fread, fwrite, file etc.

Kon je daar zelf niet opkomen?

Verwijderd

Ben bang dat dit niet kan. Lijkt me dat je op een of andere manier toegang moet hebben tot de msn messenger database....
Maar ik weet het niet zeker hoor. Misschien is er toch een manier, succes.

edit:

Daniel, wat schrijf je dan in die file?? Hoe kom je aan die informatie? Als je dat kan doen, dan zijn de file-functies die je noemt natuurlijk handig

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:44

Gerco

Professional Newbie

Bij MSN staan je buddies op de server, dus daar kun je bij als je eenmaal iemands passport te pakken hebt. Dat kunnen MSN en hotmail allebei door een soort cookie die door passport.microsoft.com word opgevist en doorgegeven aan de MSN en Hotmail sites.

Zonder dat passport kom je nergens, tenzij iemand zelf zn passport ID en password aan jou geeft.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe die site van MSN in elkaar zit, maar ik open de pagina die informatie geeft of mijn vriendjes online zijn, en ga in de bron zoeken naar deze informatie.
Als ik dit gevonden heb lees ik dit in een variabele die ik of echo, of wegschrijf, in een db pleur, opeet, in mijn hol stop overheen plas of weet ik veel wat ik met die variablele wil doen.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 10:43 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
fopen, fread, fwrite, file etc.

Kon je daar zelf niet opkomen?
Je maakt dezelfde denkfout als hier gemaakt wordt :)
Gaat dus niet lukken.
edit:
En 4 minuten geleden bleef je die denkfout volhouden ;)

Ik heb wel een keer wat (VBScript?!?) code hier langs zien komen die je contactlist in een pagina zette, daar zou je misschien dan iets mee kunnen doen. Maar ik kan het niet meer vinden hier (thuis moet ik het nog hebben...)

Verwijderd

Waar heb je nou cookies voor nodig dan? Je weet je eigen username + password combo toch?
PHP:
1
2
3
<?
$fp = fopen("http://www.msn.com/path/to/server/mybuddies.asp?user-blaat&amp;password=schaap", "r");
?>

Zo kan dat toch?

• tomato
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 10:56 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
Waar heb je nou cookies voor nodig dan? Je weet je eigen username + password combo toch?
PHP:
1
2
3
<?
$fp = fopen("http://www.msn.com/path/to/server/mybuddies.asp?user-blaat&amp;amp;password=schaap", "r");
?>

Zo kan dat toch?
Ah op die manier. Maar ik denk niet dat hij dat bedoelt, hij wil waarschijnlijk de online buddies van de bezoeker laten zien, niet van de webmaster (lijkt me tamelijk onzinnig namelijk).

Verwijderd

Ik heb die lui van MSN wel eens gemaild daarover. Maar ze willen niet zeggen hoe ze dat gedaan hebben. :(

GreetZ, Absorb

• tomato
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 11:13 schreef Absorb het volgende:
Ik heb die lui van MSN wel eens gemaild daarover. Maar ze willen niet zeggen hoe ze dat gedaan hebben. :(

GreetZ, Absorb
Zoals ik net zei, het moet ergens in /14 te vinden zijn (of ik moet het ergens anders vandaan hebben...), thuis kan ik het misschien ook nog vinden, ergens diep in mijn mailbox.

Verwijderd

In PHP weet ik het niet in HTML wel...maarja...

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 11:13 schreef Absorb het volgende:

GreetZ, Absorb
Waarschijnlijk omdat ze dat zelf ook niet meer weten.
En al weten ze het wel beschouwd men het uitleggen ervan als een aanval op intelectueel eigendom. :X

Verwijderd

In een van de vele .NET Shows heb ik gezien hoe ze dit deden dmv web services. Kortom ze gebruiken gewoon ASP.NET, ik weet niet of ze dat hier ook gedaan hebben, maar waarschijnlijk wel. En trouwens, zij hebben ook volledige toegang tot alle gegevens over wie online is etc.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

hier wordt het gedaan:
http://www.csw.nl/msn/

• The Lord
  • Laatst online: 21:35
Microsoft Sharepoint Server heeft een add-on voor MSN Messenger in de vorm van een Digital Dashboard WebPart.

Daar zit een DLL bij. Maar ook de XML 'scripts'. Misschien kun je daar de werking uit distilleren.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
Het is dan wel niet in php, en ik weet ook niet of het mag(edit de post dan maar).

hier de html code(wel de plaatjes nog downen van het adres van de post hiervoor)
code:
1
edit: zie post hieronder

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

de hierbovenstaande code is van kixass456, een user van got, vraag het hem..

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:24
Hier heb je de vb script code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<script language="VBScript" id="mcvbs" src="Scripts/mc.vbs"></script>

<object id="MsgrObj" classid="clsid:F3A614DC-ABE0-11d2-A441-00C04F795683" codeType="application/x-oleobject" width="0" height="0">
        <span style="display:none;">
            &nbsp;
        </span>
      </object>

<script language="VBScript" event="onReadyStateChange" for="mcvbs">
        If mcvbs.readyState="complete" And Not isDrawn_ Then
         isDrawn_=True
        DrawInitialState
        End If
    </script>

<script language="VBScript" event="onload" for="window">
        If Not isDrawn_ Then
        isDrawn_=True
        DrawInitialState
        End If
    </script>

Leeg

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:44

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 22 januari 2002 09:58 schreef robje het volgende:
Hier heb je de vb script code
[code]<script language="VBScript" id="mcvbs" src="Scripts/mc.vbs"></script>
Als je nou eens eerst denkt en dan pas oude topics omhoog gaat schoppen. Dat kleine stukje code is niet waar het om gaat, het gaat om de code in mc.vbs!

Ik zal gelijk maar vertellen voor diegenen die het nog niet weten, het werkt clientside, die clsid:F3A614DC-ABE0-11d2-A441-00C04F795683 is de GUID van het MSN Messenger ActiveX Object waarmee je de MSN CLIENT kan aansturen.

Het gebeurt allemaal clientside, voor zover ik weet OOK op hotmail.com.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

http://www.webmensen.nl/?pagina=webmasters/scripts&categorie=vbscripts&script=msnmessengerscript
hier kan je het downloaden dat scriptje
maar volgens mij moet je wel aangemeld zijn dan bij deze site!
en het is niet legaal!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27

pietje63

RTFM

volgens mij maken deze sites gebruik van componenten op je pc....

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

fijn dat je na een half jaar antwoord geeft...

• pietje63
  • Laatst online: 21:27

pietje63

RTFM

Op maandag 15 juli 2002 09:03 schreef Nokia het volgende:
fijn dat je na een half jaar antwoord geeft...
waha, dat zie ik ju pas dat alleen de post net boven mij een beetje recent is, de rest is meer dan een jaar oud (juni 2001)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Tja sorry ben pas net lid ;-)

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op maandag 15 juli 2002 19:49 schreef Memo het volgende:
Tja sorry ben pas net lid ;-)
Bovenin zit een zoekknop, die kan je gebruiken :+

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›