PS4, PS4 Slim, Xbox One S?

Pagina: 1
Acties:

• Lightthunder
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hallo medetweakers,

Dilemma! Een, voor mij, erg lastige keuze, namelijk: PS4, PS4 Slim of Xbox One?
Al vele jaren ben ik actief als PC gamer omdat mijn voorkeur uitgaat naar muis en toetsenbord en naar een apparaat waar je meer mee kunt dan 'een spelletje spelen', zoals werken, studeren etc.

Echter ken ik veel mensen die actief zijn op een console (heb een xbox 360 gehad) en wil ik er ook weer graag een aanschaffen voor mij, maar ook voor mijn vriendin (puzzle spellen, muntjes rapen etc.).
De community is een stuk groter en ik ben o.a. een FIFA fan, dus kijk er uit om de titel nummer 17 op een console te spelen en niet op een PC waar 100 mensen online zijn, hacks voor beschikbaar zijn en de transfermarkt na 4 weken dood is.

Nu probeer ik alle voor en nadelen per console op een rijtje te zetten, maar dan is het nog erg lastig.
Ik kan natuurlijk wat zaken benoemen:
- Ik ben in het bezit van een PS4 controller, voor op mijn PC
- FPS, Shooters zal ik op de PC blijven doen, muis+toetsenbord sterk voorkeur boven controller
- Heb gelezen over de play anywhere optie van Xbox/Windows 10, zal dit in de toekomst interessant zijn? En stel ik zou bv. Gears of War 4 aanschaffen, waarom zou ik het op beide spelen?
- Heb gelezen dat Xbox live stabieler is dan PSN
- Houd van RPG, strategy, sandbox; vrijwel alles, maar absoluut niet van race games (Forza, F1, Dirt)
- Mijn TV is 32 inch full HD, ga voorlopig ook geen 4k halen
- Xbox one kan 360 spellen afspelen (wie weet leuk voor wat oudere, goedkopere maar toch leuke spellen)
- Vrienden hebben een PS4
- Ik ga niet wachten op de Pro of Scorpio
- Prijzen:
Xbox S - 300 euro incl. FIFA 17
PS4 Slim - 300 euro
PS4 - 300 euro (althans, nu nog)

Ik denk dat zo het begin wel is gemaakt. Ben ik iets belangrijks vergeten? Welke zouden jullie kiezen in mijn situatie?

Graag wat hulp! Bedankt!

Groetjes,
Tom

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Om eerlijk te zijn maakt het tegenwoordig geen zak uit wat je kiest. Het is vaak een persoonlijke mening dat de xbox beter is of de PS4 juist weer. Xbox heeft een voordeel en dat is crossplatform met Windows binnenkort. Voor de rest lopen ze gelijk op. Hebben jouw vrienden een xbox kies van een xbox hebben ze PS4 dan PS4. Dan kun je met hun online mee gamen :) altijd leuk om te doen! Met wat geluk hoef je geen keus meer te maken over paar jaar dan is misschien alles crossplatform.

"stel ik zou bv. Gears of War 4 aanschaffen, waarom zou ik het op beide spelen?"

Beide een grote scherm
Je kan niet bij elkaar afkijken (fijn bij PVP)
Meerdere spelers mogelijk met minder controllers.

[ Voor 17% gewijzigd door erwin26 op 14-09-2016 15:28 ]

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
PS4 slim. Door de cross-play van MS zullen een goed aantal games ook gewoon op de pc te spelen zijn die ook op de Xone komen. Vervolgens gaf je aan dat vrienden een PS4 hebben en dat zou voor mij ook het doorslaggevende zijn. Maar dit is mijn persoonlijke mening!

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Niet racen? Vrienden hebben een PS4?

PS4 dus.

Opvallend dat je het nergens over de exclusives hebt, trouwens. Op dat vlak gebeuren er toch een stuk spannendere dingen bij Sony.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
Sowieso de oude PS4 en de Slim links laten liggen, PS4 Pro is een slimmere optie als je geen PS4 hebt, verder blijft Xbox One S ook altijd een optie.

Ik zou zeggen kijk naar de games die je wilt spelen, zo hebben wij thuis de PS4 vanwege de PS only Japanse games, kijk en vergelijk zou ik zeggen.

PS4 Pro heeft sowieso nut op FHD, betere *grapics en stabielere framerate.

*devlopers gaan updates daarvoor uitbrengen.

Daarnaast is de Pro toekomstbestendiger dan de huidige PS4 die nu al 3 jaar oud is.

[ Voor 26% gewijzigd door Mizgala28 op 14-09-2016 15:53 ]

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 15:15
Vrienden die x console hebben kan doorslaggevend zijn. Mijn vrienden zijn verdeeld over beide consoles maar ik speel nauwelijks online met vrienden dus voor mij persoonlijk zou dat geen selling point zijn. Microsoft staat open voor online cross play maar Sony kennelijk niet.

Xbox heeft EA access, daarmee heb je meteen een hoop spellen voor een relatief laag maandelijks (of jaarlijks) bedrag inclusief de FIFA's 2014 / 2015 / 2016 http://www.ea.com/eaaccess/nl_NL.html

Ik zou vooral ook even kijken naar beide controllers. Persoonlijk vind ik de PS4 controllers ruk, ze gaan niet lang mee qua batterij en mijn duimen glijden weg op de pookjes.

Verder zijn het allebij prima consoles.

Veel plezier met je aankoop :)

• Lightthunder
  • Niet online
Allereerst bedankt voor alle reacties. Gezien de reacties zal het denk ik toch een PS4 worden, alleen nog even bekijken of het de 'ps4' wordt of de 'ps4 slim'. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van wat de prijs wordt van de 'oude ps4' na release van de slim en welke nieuwe bundels er de komende dagen op de markt komen.
weszz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:28:
PS4 slim. Door de cross-play van MS zullen een goed aantal games ook gewoon op de pc te spelen zijn die ook op de Xone komen. Vervolgens gaf je aan dat vrienden een PS4 hebben en dat zou voor mij ook het doorslaggevende zijn. Maar dit is mijn persoonlijke mening!
Dat is inderdaad wel een goed punt. Aangezien ik daarnaast nog mijn trouwe PC heb, hoef ik een Xbox niet zozeer voor de community of de exclusives te kopen. De meeste komen ook uit voor de PC.
bram1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:31:
Niet racen? Vrienden hebben een PS4?

PS4 dus.

Opvallend dat je het nergens over de exclusives hebt, trouwens. Op dat vlak gebeuren er toch een stuk spannendere dingen bij Sony.
Inderdaad geen racing games en vrienden hebben een PS4. Dat telt dan ook zwaar mee.
Qua exclusives, daar heb ik mij minder in verdiept. Veel 'exclusives' van de Xbox zijn ook beschikbaar voor op de PC, wat de exclusives voor de PS4 meteen een stuk interessanter maakt.
Mizgala28 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:50:
Sowieso de oude PS4 en de Slim links laten liggen, PS4 Pro is een slimmere optie als je geen PS4 hebt, verder blijft Xbox One S ook altijd een optie.

Ik zou zeggen kijk naar de games die je wilt spelen, zo hebben wij thuis de PS4 vanwege de PS only Japanse games, kijk en vergelijk zou ik zeggen.

PS4 Pro heeft sowieso nut op FHD, betere *grapics en stabielere framerate.

*devlopers gaan updates daarvoor uitbrengen.

Daarnaast is de Pro toekomstbestendiger dan de huidige PS4 die nu al 3 jaar oud is.
Er komen geen exclusives uit voor de PRO specifiek, Sony heeft aangegeven dat alle games speelbaar blijven op alle uitvoeringen van de PS4. Die extra opties voor hogere graphics maken me dan ook niet veel uit, voor graphics speel ik wel op mijn PC. Daarnaast komt die pas in november uit en zou ik er graag een hebben voor de volgende FIFA 17 titel :).
wes- schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:06:
Vrienden die x console hebben kan doorslaggevend zijn. Mijn vrienden zijn verdeeld over beide consoles maar ik speel nauwelijks online met vrienden dus voor mij persoonlijk zou dat geen selling point zijn. Microsoft staat open voor online cross play maar Sony kennelijk niet.

Xbox heeft EA access, daarmee heb je meteen een hoop spellen voor een relatief laag maandelijks (of jaarlijks) bedrag inclusief de FIFA's 2014 / 2015 / 2016 http://www.ea.com/eaaccess/nl_NL.html

Ik zou vooral ook even kijken naar beide controllers. Persoonlijk vind ik de PS4 controllers ruk, ze gaan niet lang mee qua batterij en mijn duimen glijden weg op de pookjes.

Verder zijn het allebij prima consoles.

Veel plezier met je aankoop :)
Ik speel dan al een tijdje met een PS4 controller op mijn PC wat mij erg goed bevalt. De controller ligt lekker in de hand en de plaatsing van de duimen vind ik fijner dan bij de Xbox one controller. Wegglijden ook geen last van, want ik heb van die gripknopjes op de thumbs.
Wellicht als ik de afgelopen tijd met een Xbox one controller had gespeeld ik het andersom had gevonden?

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Aangezien je al een ps4 controller lijkt een ps4 handiger. Maar goed voor de rest kan je het best kijken wat je vrienden hebben en welke exclusives je liggen. 2 maanden wachten op de pro geeft je het meeste waard voor je geld.

• Lightthunder
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:02:
Aangezien je al een ps4 controller lijkt een ps4 handiger. Maar goed voor de rest kan je het best kijken wat je vrienden hebben en welke exclusives je liggen. 2 maanden wachten op de pro geeft je het meeste waard voor je geld.
En waarom zou ik dan wachten op de PRO versie? Zoals aangegeven in mijn eerste post heb ik geen 4k TV en zal ik die voorlopig ook niet gaan halen. Volgens dit artikel heb ik dan vrij weinig aan een PRO en zelfs al voldoende aan een normale PS4 of de Slim (al zijn die verschillen ook minimaal).

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Lightthunder schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:38:
[...]

En waarom zou ik dan wachten op de PRO versie? Zoals aangegeven in mijn eerste post heb ik geen 4k TV en zal ik die voorlopig ook niet gaan halen. Volgens dit artikel heb ik dan vrij weinig aan een PRO en zelfs al voldoende aan een normale PS4 of de Slim (al zijn die verschillen ook minimaal).
Aangezien je voor 100 euro meer 2,5x zo krachtig apparaat hebt die ook nog eens 1tb hardeschrijf heeft ipv 500. Je bent meteen toekomst verzekerd voor die kleine meer prijs.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
De PS4 is regelmatig voor € 250,00 te vinden, houdt de aanbiedingen in de gaten op www.budgetgaming.nl en http://nl.pepper.com.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik vind beide machines leuk maar heb de ps4 verkocht voor een xbox omdat ik gewoon niet kan wennen aan de gamepad van de ps4. Ik zou best een ps4 pro willen halen als ik mijn xbox controller zou kunnen gebruiken.

Anyway als je daar geen last van heb en de meeste vrienden spelen op de ps4 dan zou ik daarvoor gaan.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:06
Of je wacht op de Pro en koopt tegen die tijd een 2e hands gewone Ps4. Waarschijnlijk wordt de markt overspoelt met ps4's omdat er veel mensen gaan upgraden. Denk dat je er dan voor 150 wel 1 kan ophalen, doe hetzelfde met de Xbox en je hebt voor de prijs van een slim beide apparaten.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
PS4 lijkt me he?

1. vrienden hebben een ps4
2. je bezit al een DS4 controller

1+1= ps4 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 15-09-2016 13:38 ]

nothing stops this train

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vrienden hebben PS4, haal gewoon een PS4,
Het is gewoon erg simpel uiteindelijk wil je met vrienden spelen en de puzel spelletjes voor je vriendin komen op beide consoles.
Daarbij hou je van RPG weet niet of dat westerse of oosterse RPG moet zijn maar in het laatste geval zit je ook daar met PS4 beter.
Pagina: 1