Edifier R1700bt en op Sony versterker?

Pagina: 1
Acties:

• FransTweak
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-10 08:58
Hi Tweakers,

Kan iemand mij vertellen of ik deze speakers kan aansluiten op een stereoversterker?

Betreft:
Edifier R1 1700bt
http://www.whathifi.com/edifier/r1700bt/specs

en versterker sony 630esd (ouwetje).

Groet en bedankt alvast

Frans

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 17:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://www.edifier.com/nl...700bt-bluetooth-bookshelf
Zover ik zie kan je deze aansluiten op je ouwetje.

Had je dit zelf niet kunnen vinden?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:32

DjVe

Hatsaflats!

Waarom zou je actieve speakers (met een interne versterking) willen aansluiten op je versterker?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 19:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Met /\/\

Het kan wel (via de koptelefoonuitgang) , maar waarom wil je het ?

[ Voor 22% gewijzigd door heuveltje op 14-09-2016 16:11 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:51

FeaR

In GoT we trust

heuveltje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:10:
Het kan wel (via de koptelefoonuitgang) , maar waarom wil je het ?
Mogelijk om een set speakers te voorzien van de ingangen die de Sony biedt? De Sony heeft Digitale Coax In en Optisch In wat de Edifier mist.

Koppelen kan, maar dan moet je gaan werken met de REC Out van de Tape 1 In en Tape 2 In van de Sony wat nadelen kan hebben. Niet elke receiver stuurt alles door naar die uitgangen. Ook kan het volume van die uitgangen vast zijn al hoeft dat niet een issue te zijn aangezien de Edifier een voorversterker met volumeregeling heeft. Koppelen met de koptelefoonuitgang zoals hierboven aangegeven kan ook, maar ook dat is geen mooie oplossing.

Maar als het puur om de digitale ingangen van de Sony gaat is een losse DAC waarschijnlijk simpeler en kleiner qua oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 14-09-2016 16:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dan kan TS beter een stel passieve monitoren kopen ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:51

FeaR

In GoT we trust

DjVe schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:17:
Dan kan TS beter een stel passieve monitoren kopen ;)
Ik stimuleer de economie. Lekker alles nieuw aanschaffen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FransTweak
Outerspace schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:07:
http://www.edifier.com/nl...700bt-bluetooth-bookshelf
Zover ik zie kan je deze aansluiten op je ouwetje.

Had je dit zelf niet kunnen vinden?
Jawel, ik weet alleen niet of ik ze zou opblazen of rekening zou moeten houden met impedantie of wattage o.i.d. Daar heb ik geen kaas van gegeten.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

FransTweak schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:44:
[...]

Jawel, ik weet alleen niet of ik ze zou opblazen of rekening zou moeten houden met impedantie of wattage o.i.d. Daar heb ik geen kaas van gegeten.
Je hebt het over actieve speakers. Deze speakers hebben een eigen versterker in de kast. Daar sluit je doorgaans geen extra versterker op aan. Wat wil je exact bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransTweak
Was benieuwd of ik ze ook voor me platenspeler kon gebruiken. Me versterker nml een phono ingang. Maar dan moet ik die nog maar even samen met me 'gare' speakers gebruiken tot ik nieuwe heb. Thnx voor de reactie iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hifi Harry
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-07-2023
In elk geval de Edifier R1280DB actieve speakers, die ik sinds kort heb aangeschaft, kunnen heel goed worden aangesloten op een versterker of receiver via de RCA. Inderdaad via de tape 1 of tape 2 output van je versterker. Waarom zou je zoiets willen? Ik gebruik de speakerset o.a voor in mijn keuken. Ik kan op die manier niet alleen muziek afspelen vanaf de pc, die in de woonkamer staat, maar nu kan ik ook de analoge tuner van mijn receiver/versterker,dat ook in de woonkamer staat, in de keuken beluisteren zonder dat ik ook nog eens een set passieve speakers in de keuken hoef te zetten. Dat ik nu ook de pc niet altijd aan hoef te zetten en direct mijn stereoset kan beluisteren in de keuken maakt het geheel ook weer een stukje energiezuiniger. Natuurlijk heb ik dure wi/fi multi-room systemen als Sonos of Heos overwogen maar daar heb ik het geld niet voor over en ik vind het afzichtelijk lelijke speakers die koekeblikken. Als ik s'morgens weinig tijd heb, voordat ik naar mijn werk ga, hoef ik niet eerst te wachten totdat de pc is opgestart voor internetradio maar ik zet de stereo met analoge-fm aan in de woonkamer en de actieve- Edifier speakers in de keuken of andere ruimten van het huis. Ook geluid van de televisie in de keuken is nu mogelijk, ideaal wanneer je even de kamer uitloopt en toch nog wilt horen wat er gesproken wordt tijdens journaal of wat dan ook.. Je kan je oude stereoinstallatie omtoveren tot een volwaardige (bekabelde) multi-room systeem, wanneer je meerdere Edifier speakers met deze aansluitmogelijkheden op je versterker aansluit. Ik vind het een geweldige mogelijkheid! :)
Pagina: 1