Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

(Upgrade) Werkt dit samen?

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een snelle vraag voor degene die er verstand van hebben. Kan ik deze onderdelen combineren(met name gelet op het moederboard)? Ik wil namelijk de processor en videokaart om mijn PC te uppen maar ik heb geen idee of mijn moederboard dit ondersteund hier, geschikt voor is.

Dit zijn dus de gewenste onderdelen:
EVGA GTX 1080:
https://www.afuture.nl/pr...jwfTl9aHhq3yC8aAljD8P8HAQ

i7-6700k:
https://azerty.nl/0-6127-...c9BFp4vl4IthuoaAgm78P8HAQ

Asus m5a97 R2:
https://azerty.nl/8-2817-...gFu7fQfeQ3FMfoaAoSd8P8HAQ

De vraag:
Kan ik deze onderdelen combineren? Waarom wel niet? En wat raadt jij aan? Graag wel een antwoord met onderbouwing aangezien ik er anders niets aan heb.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
DAA beleid

en nee het werkt niet.

iets met intel op een amd dat niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:48:
DAA beleid

en nee het werkt niet.

iets met intel op een amd dat niet werkt.
Het is maar een korte vraag moet ik daar nou echt een hele pagina voor gaan typen? En beargumenteer het want hier heb ik vrijwel niets aan....

• demonic
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:03:
[...]

Het is maar een korte vraag moet ik daar nou echt een hele pagina voor gaan typen? En beargumenteer het want hier heb ik vrijwel niets aan....
moet ik het beargumenteren, terwijl jij ook geen moeite wil doen?

Intel CPU, AMD moederbord... werkt niet?!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:03:
[...]

Pot calling the kettle black enzo... Intel CPU en AMD moederbord werkt niet samen, google maar waarom of kijk op de winkelpagina.

[ Voor 53% gewijzigd door Mila1994 op 14-09-2016 15:08 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Bovendien, als je vrij willekeurig een cpu kiest (omdat je er zelf helemaal geen verstand van hebt) dan zou het zomaar kunnen dat je ook nog eens verkeerde hardware aanschaft.

(moet nu denken aan die reclame van die kerel, "doe maar een autotje", "doe maar een huisje", "doe maar een kapseltje" , ken je die? Leuk hoor).

[ Voor 4% gewijzigd door Reepje op 14-09-2016 15:23 ]

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11 01:49
Lekker gezellig zijn jullie. Als je je zo ergert aan topicstarters als deze, reageer dan lekker niet.

Anyways: Een processor heeft een bepaalde socket. De I7-6700K heeft de Socket 1151 (uitleg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Socket_(processor))
Jouw moederbord moet dezelfde socket bevatten als de CPU, dus 1151. Het moederbord dat jij aangaf heeft de socket AM3+. Er gaan hier 2 dingen mis: 1) De AM3+ socket is voor een AMD processor en 2) de socket komt niet overeen.

Jij hebt een moederbord nodig met Socket 1151, dit is makkelijk in te stellen in het filter in de pricewatch. Daarnaast: De I7-6700K is een unlocked cpu die je kunt overclocken. Overclocken is bij de socket 1151 moederborden alleen mogelijk, mits je een Z170 chipset moederbord hebt (ook weer in te stellen in de pricewatch)

Enig onderzoek van jou kant is hierin wel vereist. Het feit dat je hier dus totaal geen verstand van hebt (lijkt er op) geeft aan dat het verstandig is niet zomaar zelf een PC te gaan bouwen. Dit zijn de basics van het samenbouwen van een PC. Hierover zijn genoeg topics gemaakt en ik adviseer jou dit eerst te 'leren' alvorens je zelf een systeem gaat samenbouwen.

• demonic
hoi3344 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:18:
Lekker gezellig zijn jullie. Als je je zo ergert aan topicstarters als deze, reageer dan lekker niet.

Enig onderzoek van jou kant is hierin wel vereist. Het feit dat je hier dus totaal geen verstand van hebt (lijkt er op) geeft aan dat het verstandig is niet zomaar zelf een PC te gaan bouwen. Dit zijn de basics van het samenbouwen van een PC. Hierover zijn genoeg topics gemaakt en ik adviseer jou dit eerst te 'leren' alvorens je zelf een systeem gaat samenbouwen.
kijk even naar zijn andere topics, zelfde verhaal ;)

overigens heb ik op geen enkel moment verkeerd gereageerd. ik heb precies gezegd wat hij moest weten?! :P

Verwijderd

Topicstarter
demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:07:
[...]

moet ik het beargumenteren, terwijl jij ook geen moeite wil doen?

Intel CPU, AMD moederbord... werkt niet?!
Hoezo mijn vraag was toch duidelijk? Alleen omdat het niet volgens de "regels" is opgeschreven wil jij er al niet naar kijken. Reageer dan niet weetje ipv dat ik een keyboard warrior over me heen krijg in een keer...

• demonic
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:21:
[...]

Hoezo mijn vraag was toch duidelijk? Alleen omdat het niet volgens de "regels" is opgeschreven wil jij er al niet naar kijken. Reageer dan niet weetje ipv dat ik een keyboard warrior over me heen krijg in een keer...
mijn antwoord is toch duidelijk?

Intel CPU, AMD moederbord, werkt niet.

niks fout aan die zin. en precies het antwoord op je vraag.

• hoi3344
Houd eens op stelletje kindjes.

@themethodman: mijn reactie lezen a.u.b. daar word je al wijzer van. Er staat ook een tip m.b.t. het vergaren van informatie over computers samenstellen en daarnaast adviseer ik om hierover geen topics te gaan maken, aangezien hier ZO-ONTZETTEND-VEEL over te vinden is door simpelweg te googlen of dit forum door te spitten.

Verwijderd

Topicstarter
hoi3344 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:18:

Anyways: Een processor heeft een bepaalde socket. De I7-6700K heeft de Socket 1551 (uitleg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Socket_(processor))
Jouw moederbord moet dezelfde socket bevatten als de CPU, dus 1551. Het moederbord dat jij aangaf heeft de socket AM3+. Er gaan hier 2 dingen mis: 1) De AM3+ socket is voor een AMD processor en 2) de socket komt niet overeen.

Jij hebt een moederbord nodig met Socket 1551, dit is makkelijk in te stellen in het filter in de pricewatch. Daarnaast: De I7-6700K is een unlocked cpu die je kunt overclocken. Overclocken is bij de socket 1551 moederborden alleen mogelijk, mits je een Z170 chipset moederbord hebt (ook weer in te stellen in de pricewatch)

Thanks voor het reageren op een normale manier. Heb er inderdaad niet veel verstand van maar heb vorige keer ook een PC gebouwd met een maat van me en dat ging goed af. Maar dank je wel voor de informatie. Ik heb al best wel wat research gedaan op het gebied van videokaarten en processors en heb dit gewoon even over het hoofd gezien. Zou jij dan aanbevelen om een amd processor te halen of toch over te stappen naar een Intel moederboard?

Verwijderd

Topicstarter
demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:22:
[...]

mijn antwoord is toch duidelijk?

Intel CPU, AMD moederbord, werkt niet.

niks fout aan die zin. en precies het antwoord op je vraag.
Als jij daar heel blij van wordt jongen.

• hoi3344
ik zou voor een Intel processor (socket 1151) gaan met dus een socket 1151 moederbord. Afhankelijk van wat je precies wilt, overclocken ja of nee, moet je een chipset kiezen. Wil je jouw processor overclocken? dan een Z170 moederbord, anders voldoen de andere chipsets. Je kunt eventueel een topic plaatsen, met daarin jouw eisen : budget en b.v. dat je persé een Geforce 1080 wilt, en dan zullen mede-tweakers voor jou een build samenstellen, want jij bent daar nu (ljikt) niet capabel voor, gezien jouw beperkte kennis. Let er DAN wel op dat je dit volgens de richtlijnen doet, zodat het niet weer zo'n topic wordt als deze.

• demonic
hoi3344 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:30:
ik zou voor een Intel processor (socket 1551) gaan met dus een socket 1551 moederbord. Afhankelijk van wat je precies wilt, overclocken ja of nee, moet je een chipset kiezen. Wil je jouw processor overclocken? dan een Z170 moederbord, anders voldoen de andere chipsets. Je kunt eventueel een topic plaatsen, met daarin jouw eisen : budget en b.v. dat je persé een Geforce 1080 wilt, en dan zullen mede-tweakers voor jou een build samenstellen, want jij bent daar nu (ljikt) niet capabel voor, gezien jouw beperkte kennis. Let er DAN wel op dat je dit volgens de richtlijnen doet, zodat het niet weer zo'n topic wordt als deze.
en de Best-buy guides zijn altijd een goed begin hiervoor.

• hoi3344
demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:31:
[...]

en de Best-buy guides zijn altijd een goed begin hiervoor.
Precies! O+
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

• togoldschmeding
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-09-2019
Zie het zo

(kinderuitleg)
Echte lego past toch ook niet op nep lego.

AMD heeft de puntjes op de proccesor en Intel op de socket. Dat past niet.
Maar eigenlijk is het gewoon dat het niet compatible is.

Je kan een vergelijkbaar moederbord opzoeken met dezelfde socket als je cpu.
Dat kan hier via de pricewatch heel makkelijk door je cpu op te zoeken, in de specificaties je socket opzoeken en deze bij je moederbord in de filter instellen.

Verwijderd

Topicstarter
hoi3344 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:30:
ik zou voor een Intel processor (socket 1551) gaan met dus een socket 1551 moederbord. Afhankelijk van wat je precies wilt, overclocken ja of nee, moet je een chipset kiezen. Wil je jouw processor overclocken? dan een Z170 moederbord, anders voldoen de andere chipsets. Je kunt eventueel een topic plaatsen, met daarin jouw eisen : budget en b.v. dat je persé een Geforce 1080 wilt, en dan zullen mede-tweakers voor jou een build samenstellen, want jij bent daar nu (ljikt) niet capabel voor, gezien jouw beperkte kennis. Let er DAN wel op dat je dit volgens de richtlijnen doet, zodat het niet weer zo'n topic wordt als deze.
Ik heb alleen een videokaart en processor nodig dus vandaar deze snelle vraag. Ik weet dat het lijkt alsof ik er niets van weet maar ik heb het vorige keer ook voor elkaar gekregen door mensen zoals jij. Dus komt wel goed!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties. Ik zal even een nieuw moederboard uitkiezen!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Je gekozen processor gaat iig niet op een 1151 socket passen (niet 1551, want die bestaat niet).
Je gekozen processor moet op een 2011 socket.
De reden dat je het beleid hier moet volgen is zodat we je beter kunnen helpen.

Wat wil je met je pc gaan doen, wat heb je nu? Wat wil je dus upgraden. Wil je gaan overclocken. Heb je ook echt een 6-core cpu nodig?
De kans is groot dat je ontzettend veel geld kan besparen. Ga je bijvoorbeeld heel veel virtuele machines draaien op het systeem?
Daarnaast, welk geheugen heb je nu? Kans is groot dat je dit namelijk niet mee kan nemen en dit ook aan moet schaffen.

• demonic
Arunia schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:41:
Je gekozen processor gaat iig niet op een 1151 socket passen (niet 1551, want die bestaat niet).

Wat wil je met je pc gaan doen, wat heb je nu? Wat wil je dus upgraden. Wil je gaan overclocken. Heb je ook echt een 6-core cpu nodig?
De kans is groot dat je ontzettend veel geld kan besparen. Ga je bijvoorbeeld heel veel virtuele machines draaien op het systeem?
Daarnaast, welk geheugen heb je nu? Kans is groot dat je dit namelijk niet mee kan nemen en dit ook aan moet schaffen.
de tekst die in de eerste post staat is 6700k. dus ik denk dat hij die bedoeld, en niet de 6800K.

• togoldschmeding
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-09-2019
Let er wel op dat je een speciale K variant hebt genomen dus overclockbaar. Als je niet wilt overclocken zou ik de non K aanbevelen aangezien die goedkoper is.

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-11 15:51
Toch staan al die vragen er niet voor niets.
Als je niet gaat editen kun je wellicht met een i5-6400 ook vooruit. Natuurlijk is die iets minder krachtig, maar in games is dit een stuk minder procenten dan het verschil in prijs.
Daarom staat bij een van de vragen ook wat je wil uitgeven.

Het is moeilijk om passend advies te geven wanneer er informatie mist.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-11 11:39
demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:43:
de tekst die in de eerste post staat is 6700k. dus ik denk dat hij die bedoeld, en niet de 6800K.
De link verwijst naar een 6800K :?

Even duidelijker:
De Intel Core i7 6700K past op een 1151 Socket en de Intel Core i7 6800K op een LGA2011-3 Socket.

• hoi3344
Toxic_Dreams schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:45:
[...]

Even duidelijker:
De Intel Core i7 6700K past op een 1151 Socket en de Intel Core i7 6800K op een LGA2011-3 Socket.
Oef, inderdaad :+
nu weet ik ook niet meer wattie nou wil :F :+
Arunia schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:41:

sorry, ik heb 1551 aangepast, foutje 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door hoi3344 op 14-09-2016 15:51 ]

• demonic
Toxic_Dreams schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:45:
[...]

Even duidelijker:
Weet ik, kwam ik ook achter toen jij dus 2011 ging aanbevelen :P
dus daarom moet die een van de 2 even aanpassen 8)7 :P

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, genoeg gezegd en geschreven. Vanuit een vacuüm een upgrade set aanbevelen is niet hoe het werkt. In DAA beleid staat alles wat we verwachten, net als Nieuw: topic templates.

Fatsoenlijk advies begint bij fatsoenlijk eigen onderzoek en beschrijving van het "probleem".
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.