Advies voor nieuwe Xbox One S monitor gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een maandje geleden de nieuwe Xbox One S FIFA17 bundel gepreordered en deze komt volgende week binnen. Nu ben ik al een weekje mezelf aan het verdiepen in monitoren voor dit nieuwe beestje en ik dacht, wat advies kan natuurlijk nooit kwaad.

Ik ben niet opzoek naar een TV omdat ik eigenlijk toch geen TV meer kijk en een monitor lijkt me voordeliger aangezien die vaak sneller zijn dan een televisie. Mijn budget ligt rond de 300, max 330 euro. Goedkoper is natuurlijk ook altijd welkom.

Ik maak ook veel gebruik van Netflix en kijk graag films en series dus een 1440p scherm lijkt me ook erg fijn. Ik zoek eigenlijk een 27 inch scherm, maar ik ga vanavond even naar de Media Markt om te vergelijken met een 24 inch scherm, maar ik denk dat dat net te klein voor me is.

Beste optie die ik tot nu toe heb gevonden, ligt ook direct op mijn maximum budget, is een 1440p iiyama scherm:

pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart

Alle suggesties zijn enorm welkom! Alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik zie nu de post dat ik hier geen aankoopvragen mag stellen maar ik kan niet vinden hoe ik deze post verwijder. Ik wacht wel tot deze verwijdert is zodat ik dan op de juiste plek mijn vraag kan stellen. Sorry!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Vraag even een modje om deze naar Aankoopadvies te verplaatsen.
Het beeldscherm wat je hebt uitgezocht is wel TN, voor 340 euro heb je een vergelijkbaar scherm met IPS, dat geeft veel betere kleuren en is wellicht de moeite waard.

https://tweakers.net/pric.../benq-gw2765he-zwart.html

[ Voor 14% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 14-09-2016 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:34:
Vraag even een modje om deze naar Aankoopadvies te verplaatsen.
Het beeldscherm wat je hebt uitgezocht is wel TN, voor 340 euro heb je een vergelijkbaar scherm met IPS, dat geeft veel betere kleuren en is wellicht de moeite waard.

https://tweakers.net/pric.../benq-gw2765he-zwart.html
Bedankt voor je reactie Sp3ci3s!

De reden voor dit TN beeldscherm is ook dat er Freesync opzit, want als ik het goed heb gelezen heeft de xbox one s een AMD videokaart en kan ik gebruik maken van de freesync van het beeldscherm. Ik zie dat de Benq gw2765he dat niet heeft. Ik weet niet in hoeverre dit belangrijk is om bijvoorbeeld een battlefield 1 vloeiend op het scherm te laten komen.

Verder heb ik eigenlijk bewust gekeken naar een scherm met een reactiesnelheid van 1ms, ik zie dat de Benq op 4 zit. Ik ga er wel intensief op gamen dus ik weet niet of 4ms hinderlijk is of niet eigenlijk.

IPS lijkt me inderdaad een logische stap, maar qua gameperformances kom ik met mijn budget denk ik vrij snel bij een TN paneel uit.

Ik heb overigens geen idee hoe ik een mod kan aanspreken hier.. Ben meer een lurker dan een commenter ;)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat zal pas met de nieuwe Xbox One komen waarschijnlijk, de huidige Xbox heeft nog geen Freesync over HDMI.

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:08:
Dat zal pas met de nieuwe Xbox One komen waarschijnlijk, de huidige Xbox heeft nog geen Freesync over HDMI.
Maar volgensmij wel over Displayport, dus ik was eigenlijk van plan een Displayport kabel te bestellen en die te gebruiken in plaats van HDMI.

Of ondersteund de Xbox One S dat zelf niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 16:19 . Reden: was niet geheel ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CAA.
Pagina: 1