Toon posts:

Mac mini hdd klonen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zoals ik al bij meerdere Windows systemen heb gedaan is de schijf klonen als ik bijv. de hdd vervang door een SSD. Mijn vraag is werkt dit hetzelfde voor mac of zitten hier bepaalde dingen aan vast waardoor dit niet mogelijk is?

Alvast bedankt!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 13:26

Joran

<3 natalee

Makkelijkst is een time machine backup maken, nieuwe installatie doen en tijdens de installatie de backup terugzetten.

Send me your gameboys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13
Ik zou het ook via TM doen maar mocht je willen Clonen gebruik dan Cabron Copy cloner. En ja het werkt hetzelfde zo niet makkelijker

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al vaak gebruik gemaakt van Paragon Hard disk Manager, dus met dit programma zou dit allemaal gewoon hetzelfde werken? aangezien ik niet zo thuis ben met time machine etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:32
Carbon copy cloner werkt ook prima, zelf veel gebruikt voor mijn hackintoshes

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:26
Time Machine is inderdaad de beste optie. Daarvoor hoef je niet thuis te zijn in de Mac wereld. Onder systeeminstellingen kun je de HDD kiezen waarop je wilt backuppen en bij de nieuwe Mac wordt er gevraagd of je de backup wilt terugzetten. Meer is het niet.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201250

Verwijderd

Topicstarter
Okee dank jullie wel mede-tweakers!

Verwijderd

Een timemachine backup terugzetten is een nieuwe installatie met het terugzetten van de oude data.
Cabron Copy cloner maakt een kopie van het besturingssysteem inclusief bestanden.

Beide opties werken erg goed en zijn heel eenvoudig, het is maar net welke je voorkeur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt ook gewoon vanaf de recovery drive of een USB stick (installer) booten en dan met disk utility clonen. Werkt idd prima, ook als je naar andere hardware gaat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1