Inleiding
Tot op heden had ik een GSM niet echt nodig. Mijn vriendin zou graag hebben dat ik voor haar bereikbaar ben. We hebben samen een zoontje van 4,5 jaar. Zodoende, ga ik overstag, en ben nu op zoek naar een GSM toestel alsook bijhorend GSM abonnement.
Betreffende het GSM abonnement heb ik op een ander internet forum reeds een topic lopen. Ik zou het hier op Tweakers graag over een goed 'senioren' GSM toestel willen hebben.
De behoeften waaraan mijn GSM dient te voldoen, zijn deze:
1) Mogelijkheid om te kunnen bellen.
2) Mogelijkheid om een SMS te kunnen sturen
3) Mogelijkheid om een foto te kunnen nemen
4) Ik wil geen smartphone ! Enkel een gewoon GSM toestel.
5) Ik wens een GSM met een lage SAT straling (de gezondheidsindex voor GSM/Smartphone straling)
6) Mijn budget ligt tussen de 0 en 200 euro.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al wat zitten googlen onder "senioren" GSM toestellen (ben zelf niet echt een senior, ik ben 42 jaar, maat dit lijken precies wel de toestellen waar ik op zoek naar ben, geen smartphones, gewoon een goed GSM toestel om mee te kunnen bellen) en heb dit er al gevonden:
Doro Primo 406 Zwart
Dit toestel voldoet aan mijn verwachtingen en behoeften.
- Het heeft een SAT waarde van 0,193 W/kg (laagste type, type A)
- Handig formaat.
- Goede reviews over gelezen
- Je kan ermee bellen en SMS sturen
- Alsook foto nemen
Meer moet dat niet zijn !
Mijn vraag
1) Wat vinden jullie van dit toestel ? Iemand goede/slechte ervaringen ermee ?
2) Dit toestel werkt enkel op 2G heb ik gelezen. Om te bellen, zou dat geen verschil in geluidskwaliteit tov 3G of 4G mogen geven (ter info, ik ben een Belg, geen Nederlander)
3) Zijn er andere dergelijke GSM toestellen die jullie me kunnen aanraden ?
Ik hoor het graag.
Groetjes,
Gent32m
Tot op heden had ik een GSM niet echt nodig. Mijn vriendin zou graag hebben dat ik voor haar bereikbaar ben. We hebben samen een zoontje van 4,5 jaar. Zodoende, ga ik overstag, en ben nu op zoek naar een GSM toestel alsook bijhorend GSM abonnement.
Betreffende het GSM abonnement heb ik op een ander internet forum reeds een topic lopen. Ik zou het hier op Tweakers graag over een goed 'senioren' GSM toestel willen hebben.
De behoeften waaraan mijn GSM dient te voldoen, zijn deze:
1) Mogelijkheid om te kunnen bellen.
2) Mogelijkheid om een SMS te kunnen sturen
3) Mogelijkheid om een foto te kunnen nemen
4) Ik wil geen smartphone ! Enkel een gewoon GSM toestel.
5) Ik wens een GSM met een lage SAT straling (de gezondheidsindex voor GSM/Smartphone straling)
6) Mijn budget ligt tussen de 0 en 200 euro.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al wat zitten googlen onder "senioren" GSM toestellen (ben zelf niet echt een senior, ik ben 42 jaar, maat dit lijken precies wel de toestellen waar ik op zoek naar ben, geen smartphones, gewoon een goed GSM toestel om mee te kunnen bellen) en heb dit er al gevonden:
Doro Primo 406 Zwart
Dit toestel voldoet aan mijn verwachtingen en behoeften.
- Het heeft een SAT waarde van 0,193 W/kg (laagste type, type A)
- Handig formaat.
- Goede reviews over gelezen
- Je kan ermee bellen en SMS sturen
- Alsook foto nemen
Meer moet dat niet zijn !
Mijn vraag
1) Wat vinden jullie van dit toestel ? Iemand goede/slechte ervaringen ermee ?
2) Dit toestel werkt enkel op 2G heb ik gelezen. Om te bellen, zou dat geen verschil in geluidskwaliteit tov 3G of 4G mogen geven (ter info, ik ben een Belg, geen Nederlander)
3) Zijn er andere dergelijke GSM toestellen die jullie me kunnen aanraden ?
Ik hoor het graag.
Groetjes,
Gent32m
[ Voor 4% gewijzigd door Gent32m op 14-09-2016 15:51 ]