Kheb een vraagje. We hebben hier een Novell Netware 4.2 omgeving met een aantal prin servers waar vanzelfsprekend een printer aanhangt. Dit is op een school dus er wordt vaak heel wat af geprint en soms niet al te weinig ook om de maand en soms korter ken je een toner gaan vervangen. Tis echt aso. 1000 vel papier in de week is nix. Dus mijn vraag is kan ik zo'n printer beveiligen met een wachtwoord. Zodat als een leerling wil printen jhij/zij een wachtwoord moet invoeren om te kunnen printen. Dus hier wil ik mee berijken dat ze et eerst netjes an een docent vragen en netjes betalen want dit kan niet zo langer. Weet iemand hier iets voor? Alvast bedankt.
Verwijderd
Met netware administrator is het mogelijk om bepaalde user's toegang te geven tot de printer. (je kunt dit bij de Queue opgeven)
Op deze manier kunnen de leerlingen standaard niet printen maar zodra ze betaald hebben kun je ze rechten geven tot de printer.
Ik weet dat er bij bepaalde printer servers wel mogelijk is om ze te beveiligen met een WW, je zult dan de config. util moeten gebruiken van de printserver.
Op deze manier kunnen de leerlingen standaard niet printen maar zodra ze betaald hebben kun je ze rechten geven tot de printer.
Ik weet dat er bij bepaalde printer servers wel mogelijk is om ze te beveiligen met een WW, je zult dan de config. util moeten gebruiken van de printserver.
Yep gewoon geen Access geven. Ik heb hier van die biggie Lanier Printers/copiers, daar kun je wel ratio's en tegoeden opzetten, maar ik ken geen andere printers waarbij je dat kunt.
Verwijderd
Volgens mij heeft Xerox van die kastjes waar je eerst je printkaart bij moet invoeren voordat je kunt printen... zou gewoon eens informeren naar de mogelijkheden..
Ja maar dan moet je elke keer anders inloggen om te kunne printen. Is iets te gek.Op donderdag 28 juni 2001 10:54 schreef triesto2 het volgende:
Met netware administrator is het mogelijk om bepaalde user's toegang te geven tot de printer. (je kunt dit bij de Queue opgeven)
Nou ik weet niet hoe het met 4.2 zit maar hier in 5.1 hoeft dat niet hoorOp donderdag 28 juni 2001 11:08 schreef wbeelen het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je elke keer anders inloggen om te kunne printen. Is iets te gek.
Ik geef iemand rights op de printer en 2 sec daarna kan ie printen.
ja dat snap ik wel maar as je een account van een leerling niet de rechten geeft om te printen moet je met een ander account inloggen om wel te kenne printen. En ik ga ook nie de hele dag achter me netware admin zitteOp donderdag 28 juni 2001 11:10 schreef KillerAce_NL het volgende:
[..]
Nou ik weet niet hoe het met 4.2 zit maar hier in 5.1 hoeft dat niet hoor
Ik geef iemand rights op de printer en 2 sec daarna kan ie printen.
In Groningen op de universiteit hebben we van die xerox-kastjes zoals al eerder zijn genoemd. Dit werkt op zich perfect. Er staat een compu die als server print (geleverd door bedrijf dat MAGGY heet meen ik) kaart erin, en printen maar!
Eerst hadden we die niet, toen heeeeeeeeel veel nutteloze prints. Nu niet meer
Eerst hadden we die niet, toen heeeeeeeeel veel nutteloze prints. Nu niet meer
Dit is idd een hele mooie oplossing maar stel dat er al een paar qeues in de print server zitten en een leerling betaald dan voor iemands anders afdruk. Beetje lullig. Maar ik heb toch liever een wachtwoordOp donderdag 28 juni 2001 10:58 schreef zware_jongen het volgende:
Volgens mij heeft Xerox van die kastjes waar je eerst je printkaart bij moet invoeren voordat je kunt printen... zou gewoon eens informeren naar de mogelijkheden..
Verwijderd
Dat Maggie systeem werkt perfect... Student geeft print opdracht.. krijgt nummertje,
Hupelt vrolijk naar de printerserver met Maggie er op, voert zijn krediet kaart in nummertje intoetsen... en printen maar...
Hupelt vrolijk naar de printerserver met Maggie er op, voert zijn krediet kaart in nummertje intoetsen... en printen maar...
As ik dat zo hoor zijn jullie wel enthousiast over die systemen. Is er een site waar ik info over die dingen kan krijgen?
Verwijderd
Dit is volgens mij het beste dat je kan hebben:
http://www.jetcaps.com/jetcaps/solutions/creditjet.html
features
"The JetCAPS CreditJet uses a SmartCard to store information about the cardholder's printing credit. When the user prints from a PC, the CreditJet printer-driver gives them a print job identification, and sends the print job to the hard disk on the printer where it is stored waiting to be printed (without disturbing other printing). The user goes to the printer, inserts the SmartCard into the CreditJet terminal, and types in a Personal Identification Number. If the user has enough credit, they can select the print job on the terminal, and can print, duplicate or delete it. The cost of the print job is debited instantly from the SmartCard."
http://www.jetcaps.com/jetcaps/solutions/creditjet.html
features
"The JetCAPS CreditJet uses a SmartCard to store information about the cardholder's printing credit. When the user prints from a PC, the CreditJet printer-driver gives them a print job identification, and sends the print job to the hard disk on the printer where it is stored waiting to be printed (without disturbing other printing). The user goes to the printer, inserts the SmartCard into the CreditJet terminal, and types in a Personal Identification Number. If the user has enough credit, they can select the print job on the terminal, and can print, duplicate or delete it. The cost of the print job is debited instantly from the SmartCard."
Kijk dat zocht ik nou dat ze kenne uitkiezen wat ze moeten printen. Thx mate!Op donderdag 28 juni 2001 11:26 schreef RedDot het volgende:
.....and can print, duplicate or delete it.
Pagina: 1