Hey Tweakers,
Na jaren een laptop te hebben gehad miste ik toch het gamen op een normale computer met een "groot" scherm. Ik heb al even rond gekeken en heb al een idee wat voor systeem ik zou willen. Ik heb echter niet heel veel verstand van van pc's dus het zou fijn zijn als jullie mij zouden kunnen helpen met de laatste details zoals of alles wel compatible is en of iets goedkoper kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal vooral op mijn pc gaan gamen en video's streamen en internet. Ik wil graag games zoals Fallout 4, The Witcher 3, Totalwar: Warhammer en Deus Ex: Mankind Divided op hoge kwaliteit kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan een systeem tussen de 900 en 1200 euro incl scherm, Windows 10 en toetsenbord. Als er onderdelen zijn die eventueel goedkoper kunnen zonder de kwaliteit op te offeren dan sta ik daar zeker voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment alleen een draadloze muis van logitech.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb via Tweakers het volgende samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar intel maar daar is verder geen specifieke reden voor, daar weet ik gewoon op dit moment meer van af.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag gewoon een goed systeem dat doet wat het moet doen. Het hoeft er niet mooi uit te zien of geruisloos te zijn.
Ga je overklokken?
Ik heb verder geen interesse in overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals hierboven al aangegeven wil ik graag een goede pc zonder te veel gedoe en niet al te duur. Verder vroeg ik mij de volgende dingen nog af:
Alvast heel erg bedankt!
Na jaren een laptop te hebben gehad miste ik toch het gamen op een normale computer met een "groot" scherm. Ik heb al even rond gekeken en heb al een idee wat voor systeem ik zou willen. Ik heb echter niet heel veel verstand van van pc's dus het zou fijn zijn als jullie mij zouden kunnen helpen met de laatste details zoals of alles wel compatible is en of iets goedkoper kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal vooral op mijn pc gaan gamen en video's streamen en internet. Ik wil graag games zoals Fallout 4, The Witcher 3, Totalwar: Warhammer en Deus Ex: Mankind Divided op hoge kwaliteit kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan een systeem tussen de 900 en 1200 euro incl scherm, Windows 10 en toetsenbord. Als er onderdelen zijn die eventueel goedkoper kunnen zonder de kwaliteit op te offeren dan sta ik daar zeker voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment alleen een draadloze muis van logitech.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb via Tweakers het volgende samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 202,95 | € 202,95 |
1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 53,95 | € 53,95 |
1 | EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB | € 281,49 | € 281,49 |
1 | Cooler Master N200 Closed | € 45,50 | € 45,50 |
1 | Iiyama ProLite B2483HS-B1 Zwart | € 168,76 | € 168,76 |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB | € 112,40 | € 112,40 |
1 | Logitech Wireless Keyboard K270 qwerty | € 23,98 | € 23,98 |
1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Corsair CX450M | € 52,95 | € 52,95 |
1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 69,90 | € 69,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.077,83 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar intel maar daar is verder geen specifieke reden voor, daar weet ik gewoon op dit moment meer van af.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag gewoon een goed systeem dat doet wat het moet doen. Het hoeft er niet mooi uit te zien of geruisloos te zijn.
Ga je overklokken?
Ik heb verder geen interesse in overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals hierboven al aangegeven wil ik graag een goede pc zonder te veel gedoe en niet al te duur. Verder vroeg ik mij de volgende dingen nog af:
- Kijkend naar de 1060 wat voor monitor kan ik het beste kopen? Heeft het zin om een scherm van 1440 te kopen? Zijn er nog andere dingen waarmee ik rekening mee moet houden? Is een scherm met een refreshrate van 144 hertz de moeite waard? Is het slim om een monitor te kopen met een display port of is HDMi beter?
- Ik heb thuis nog een externe hardeschijf waar het meeste van mijn data op staat en belangrijke dingen staan nu ook op mijn laptop. Op dit moment zou ik genoeg hebben aan een 250GB SSD. Is het aan te raden om er ook nog een 1TB HDD bij te doen?
- Waar moet je op letten met het moederbord?
- Heb ik een casefan nodig??? of zit die al in de case zelf?
- Wat is het verschil tussen de tussen de EVO 750 en 850 SSD van Samsung?
- Kan ik beter een PSU: bronze of gold kopen?
- Ik moet helaas Windws 10 opnieuw kopen omdat mijn huidige Windows licentie gekoppeld is aan het Moederbord van mijn laptop. Kan ik beter een Retail versie kopen of een OEM?
- Ik heb zelf niet echt de kennis en vooral niet de tijd om mijn PC zelf in elkaar te zetten. Ik weet dat je deze kan laten assembleren bij bijvoorbeeld azerty en Afuture. Is er een winkel die betrouwbaar is en niet te duur?
Alvast heel erg bedankt!