Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vodafone: Draytek router problematiek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een vodafone abonnement (500/500) en mijn router flipt elke keer als ik meer dan 50 verbindingen heb. Is het mogelijk om die router weg te gooien en een fatsoenlijke te kopen, of werken internet leveranciers zo, dat jij enkel hun apparatuur kunt gebruiken?

Ik wil een router die 500/500 aan kan, fatsoenlijk wifi bereik (+- 40 meter) en genoeg connecties (2-300) kan verwerken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Draytek Vigor2132 Series

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoekfunctie, geen resultaten mbt vodafone, wel voor ziggo. Geen idee in hoeverre dat dit invloed heeft.

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-09-2016 14:47)

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Kijk even in Vodafone Thuis via Glasvezel

Met name deze post is denk ik erg interessant voor je gezien er instructies staan om de Draytek buiten spel te zetten. Het moet ook kunnen met andere routers, zolang je de VLAN maar kan splitsen dacht ik.

Je geeft hiermee wel Telefonie op, maar als je dat toch al niet gebruikt werkt het stukken beter.

Ook deze post is erg handig.

[ Voor 11% gewijzigd door Rubman op 14-09-2016 13:17 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Alle reacties

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:46
Wat bedoel je precies met 'meer dan 50 verbindingen' ? Gaat het dan om 50 devices die via WIFI verbonden zijn ? Heb je het over 50 TCP-sessies naar buiten ? 50 gelijktijdige downloads ?

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
"Geen resultaten mbt Vodafone" -> er is een dedicated topic met tonnen aan informatie. Wellicht daar even rondneuzen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klinkt alsof je een probleem hebt met je interne netwerk setup, die DrayTek kan dat prima aan. Qua WiFi zal je vooral naar de omgeving en modem locatie moeten kijken, alle apparaten moeten aan dezelfde standaard voldoen dus qua 'sterkte' maakt het geen zak verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Carpento schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:40:
Wat bedoel je precies met 'meer dan 50 verbindingen' ? Gaat het dan om 50 devices die via WIFI verbonden zijn ? Heb je het over 50 TCP-sessies naar buiten ? 50 gelijktijdige downloads ?
verbindingen tussen 1 computer en andere computers, de draytek flipt na meer dan 50 inkomende of uitgaande verbindingen... gaat om een zakelijk adres

Acties:
  • Beste antwoord

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Kijk even in Vodafone Thuis via Glasvezel

Met name deze post is denk ik erg interessant voor je gezien er instructies staan om de Draytek buiten spel te zetten. Het moet ook kunnen met andere routers, zolang je de VLAN maar kan splitsen dacht ik.

Je geeft hiermee wel Telefonie op, maar als je dat toch al niet gebruikt werkt het stukken beter.

Ook deze post is erg handig.

[ Voor 11% gewijzigd door Rubman op 14-09-2016 13:17 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Pagina: 1