Vraag

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 20:01

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Topicstarter
Goeiemorgen Tweakers,

Over een week ga ik naar Amerika voor 3 weken. Ik ga rijden van New Orleans, naar Key West en dan door naar New York. Omdat ik zo ver ga rijden, wil ik eigenlijk een gratis navigatie app gebruiken in Amerika.

Heeft iemand van jullie tips over welke gratis navigatie aan te raden is?

Als ik het via Google Maps op mijn iPhone doe, heb ik heel veel offline gebieden nodig omdat het bijna 4500 km is. Via mijn Lumia heb ik Amerika gedownload op de Microsoft Kaarten, maar ik lees daar wisselende reviews over. Sygic is nog een optie, maar die kost geld. Hetzelfde geldt voor CoPilot.

Misschien heeft één van jullie nog een app die ik nog niet tegen gekomen ben :).

https://techrvw.com/

Beste antwoord (via Techrvw op 22-01-2017 21:49)

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:36

WCA

Ik kan je Nokia Here (of Here WeGo heet het tegenwoordig volgens mij) heel sterk aanraden. Gratis, mogelijkheid tot offline navigatie, en ik vind m persoonlijk net zo goed als een tomtom.

Succes en veel plezier!

Share and Enjoy!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Maps.me heb ik wel goede ervaringen mee. Dan wel niet in de VS, maar bijvoorbeeld in Noorwegen en Zweden.

Gratis, en worldwide :*)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dit heeft weinig in TL te zoeken. Even een tikje naar WNO.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:22
Ik denk niet dat het de beste oplossing is voor je maar als je niks anders kunt vinden: ik heb Triposo app gebruikt in het Midden-Oosten. Je kunt een land selecteren (ik denk ook de US) en thuis de kaart downloaden en die dan (zonder internetbundel) gebruiken. Er is bij mijn weten geen speciale autonavigatie modus; je ziet de wegen en daarop een stipje met een pijl waar je bent. Je moet dus zelf opletten wanneer je de afslag enzo neemt.

Heeft er verder geen kennis een TomTom liggen? Download je even de Us kaart en je kunt gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:34
Ik heb vaak gebruik gemaakt in de VS van maps.me weliswaar op android telefoon, maar voor de iphone is ook een versie beschikbaar.

Overigens zou ik een standalone GPS aanbevelen. Niet huren maar kopen, voor een dollar of 50 heb je er een.
Ik zelf heb nog een oudere garmin thuis, daar heb ik gewoon een kaart van de USA voor gekocht (maar ik kom dan ook regelmatig aan die kant van de oceaan)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:36

WCA

Ik kan je Nokia Here (of Here WeGo heet het tegenwoordig volgens mij) heel sterk aanraden. Gratis, mogelijkheid tot offline navigatie, en ik vind m persoonlijk net zo goed als een tomtom.

Succes en veel plezier!

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Roboafca schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:04:
Misschien heeft één van jullie nog een app die ik nog niet tegen gekomen ben :).
Even voor de duidelijkheid. Op welke telefoon wil je de navigatie gebruiken. Ik lees in je OP dat je een iPhone en Lumia heb. Draait op die laatste WP8.1 of W10?

Moet zeggen ik gebruik al jaren Sygic op mijn telefoon (Android). Het was eenmalig 30 euro en heb er zo veel plezier van dat ik echt niet meer zonder wil.

Kijk ook eens hier: Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2 (wel voor Android, wellicht ook voor WP10 of iOS beschikbaar)

• Techrvw

Techrvw

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:34:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Op welke telefoon wil je de navigatie gebruiken. Ik lees in je OP dat je een iPhone en Lumia heb. Draait op die laatste WP8.1 of W10?

Moet zeggen ik gebruik al jaren Sygic op mijn telefoon (Android). Het was eenmalig 30 euro en heb er zo veel plezier van dat ik echt niet meer zonder wil.

Kijk ook eens hier: Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2 (wel voor Android, wellicht ook voor WP10 of iOS beschikbaar)
Ik neem beide toestellen mee, ik gebruik op mijn iPhone (privé) iOS 10.0.1 en op mijn Windows (zakelijk) zit Windows 10.

Het is inderdaad niet erg om er geld aan uit te geven, maar alleen als er geen gratis alternatief is :)
Zelf ben ik nu, op aanraden van bovenstaande reacties bezig met het downloaden van de offline kaarten in Here WeGo (iPhone) & in Microsoft kaarten (Lumia) zelf. Daarnaast download ik ook de benodigde gebieden in Maps.Me op mijn iPhone.

Mocht dat niet voldoende zijn in Amerika, ga ik daar CoPilot downloaden voor 10 euro met de USA kaarten.

[ Voor 4% gewijzigd door Techrvw op 14-09-2016 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerNosferatu
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Met gratis navigatie kan ik je ervaringsgewijs niet helpen.

Maar ik kan je wel vertellen dat ik 3 jaar geleden ~8000km (California, Nevada, Idaho, Montana, Wyoming) en dit jaar ~4500km (Nevada, Utah, Arizona) in de states heb rondgetourd met Sygic en heb echt nergens over kunnen klagen. Routing zelfs naar remote gebieden zonder problemen, restaurantjes en hotel/motels zoeken zonder enig probleem.

Sygic kan ik je dus wel aanraden als je toch de betalende richting zou willen uitgaan.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
DerNosferatu schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:31:
Sygic kan ik je dus wel aanraden als je toch de betalende richting zou willen uitgaan.
Sluit ik me echt bij aan. En momenteel kost het maar €29,99 of €39,99(Met Traffic) of als je alleen Amerika wilt €19,99.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 14-09-2016 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22
Bij mijn roadtrip 4 jaar geleden had een van mijn reisgenoten een app van Open street map op z'n iphone staan.
Zelf zou ik een goede wegen atlas kopen en gewoon ouderwets op de kaart kijken.

Aan alles komt een eind.

• DerNosferatu
  • Niet online
Jaapio_B schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:44:
Zelf zou ik een goede wegen atlas kopen en gewoon ouderwets op de kaart kijken.
Mag ik bovenstaande quoten als zijnde De Gouden Tip.

Loop het eerste BLM Office binnen dat je tegenkomt en informeer even achter een kaart van hun specifieke regio. Deze worden in regel gratis uitgegeven.
Vind je die niet? Kijk eventueel in een NPS office of koop er een in een tankstation.

Planningsgewijs zijn ouderwets, gedrukte kaarten nog steeds het beste. En ze blijven handig als de bijrijder wil meevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

Topicstarter
Toch nog even terug komen op mijn al oude vraag.

Ik heb gekozen voor HERE WeGo als eerste keuze, mocht die me in de steek laten, zou ik Google Maps gebruiken met offline gedownloade gebieden.

Dat was echter niet nodig aangezien HERE WeGo uitstekend gewerkt heeft. Het heeft me geen moment in de steek gelaten, had alle straten erin staan en kon ons zelfs de benzinepompstations in de buurt laten zien.

Mocht nog iemand opzoek naar zijn een goede navigatie voor in het buitenland, HERE WeGo is absoluut een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:19
Ik heb juist het Noord eiland van Nieuw Zeeland gedaan met offline gebieden in Google Maps en ben daar erg me in mijn sas. Als je even ergens WiFi hebt (McDonalds onderweg ofzo) heb je opeens live traffic data voor een stukje, heb je het niet werkt het ook uitstekend.

Ook makkelijk om behalve benzine pompen alle attracties te vinden, en airbnb adressen. Alleen jammer dat het niet wil routen voor "lopen" offline het doet alleen rijden.

Google maps kondigt vaak aan "dit kan 1500mb zijn" en blijkt dan bij downloaden maar 20mb te zijn of zo. Als je echt bang voor de grote hoeveelheden data kan je altijd op wifi van locatie naar locatie de gebieden downloaden, maar ik had gewoon het hele ding in mijn phone.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerNosferatu
  • Niet online
Semyon schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:00:
... offline gebieden in Google Maps ...
Afgelopen december Offline maps van Google Maps ook geprobeerd in Sicilië met alle kleine baantjes op en rond de Etna. Geen probleem en, bij deze, ook van mij een aanrader.
's Avonds in de B&B even alles bijwerken en de dag erna nooit problemen gehad.
Pagina: 1