Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wi-Fi adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een desktop en ben verhuisd naar een nieuw appartement, waar ik zelf geen keuze heb over het internet.
Hier is Ziggo aanwezig, maar geen optie voor ethernet. Ik game graag, en dit betekent dat dit niet ideaal is.
Ik heb geen Wi-Fi kaart in mijn desktop, aangezien ik het gebruik voor gamen. Maar nu heb ik dus geen andere keuze om een Wi-Fi adapter te kopen.

Kunnen jullie mij een enorm goede, stabiele aanraden voor gamen? (Powerline lukt niet, ik mag niet bij de router).

Graag via usb 3.0

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-09-2016 16:02)

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
Ik denk dat je beter voor een wifi kaart via PCI-e kan gaan, ipv USB3.

Volgens mij is deze wel leuk:
pricewatch: TP-Link Archer T8E

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• MrTre

Verwijderd

Topicstarter
Echter heb ik geen idee hoe ik zoiets aansluit!

Verwijderd

Topicstarter
MrTre schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:06:

Ik zat zelf te kijken naar dit; D-Link DWA-192, enig idee of dit wat is?

• MrTre
PC uit, kast openmaken, in het slot prikken en gaan. Er staan vast filmpjes op Youtube.

Het USB-3 ding wat je gevonden hebt ziet er leuk uit, echter imo lijkt hij niet echt goed omdat je zit met de antenna's.
Je kan een beetje aannemen: Hoe langer/groter/meer de antenna's zijn, hoe beter/hoger je doorvoersnelheid en bereik zal zijn. (uiteraard is dit ook afhankelijk van de router)

Daarnaast zit je met de maximale doorvoersnelheid van je USB-3 bus. Stel, je usb-wifi kaartje zit op dezelfde USB-bus als je USB-stickje en je bent een groot bestand erheen aan het kopiëren kan dit ten koste gaan van je wifi-snelheid. Nou zul je dat tijdens het gamen niet aan het doen zijn, maar ik zou je toch willen aanraden om voor een pci-e kaartje te gaan.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe is jullie ervaring betreffende de positie van de antennes van een pci-inbouwkaart tov. een usb-adapter?

Waar ik op doel is dat een inbouwkaart zijn antennes achter de pc-kast heeft, waardoor het wifi-signaal eerst door de pc-kast moet als deze precies tussen antenne en access point zit. Ik heb zelf een wifi usb-adapter en als ik die in de achterkant van mijn pc prik heb ik nauwelijks signaal. Als ik hem aan de voorkant van mijn pc doe heb ik zeer goed signaal. Vandaar dat ik bang ben dat je met een inbouwkaart hetzelfde krijgt. Met een usb-adapter ben je dus denk ik iets flexibeler qua positionering van de adapter (desnoods sluitje je hem met een usb-verlengkabel aan om nog verder van storingsbronnen verwijderd te zijn). Hoe is jullie ervaring?

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 14-09-2016 11:31 ]

• MrTre
Tuurlijk, omgevingsvariabelen en plaatsing tov het access point zijn altijd een issue.

mbt je usb-adapter kan ik mij daar wel iets bij voorstellen, hoe groot is je wifi-adapter? Ten formaat van een klein usb-stickje? In dat geval passen natuurlijk nooit fatsoenlijk (meerdere) antenna's in.

Verwijderd

Topicstarter
MrTre schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:21:
PC uit, kast openmaken, in het slot prikken en gaan. Er staan vast filmpjes op Youtube.

Het USB-3 ding wat je gevonden hebt ziet er leuk uit, echter imo lijkt hij niet echt goed omdat je zit met de antenna's.
Je kan een beetje aannemen: Hoe langer/groter/meer de antenna's zijn, hoe beter/hoger je doorvoersnelheid en bereik zal zijn. (uiteraard is dit ook afhankelijk van de router)

Daarnaast zit je met de maximale doorvoersnelheid van je USB-3 bus. Stel, je usb-wifi kaartje zit op dezelfde USB-bus als je USB-stickje en je bent een groot bestand erheen aan het kopiëren kan dit ten koste gaan van je wifi-snelheid. Nou zul je dat tijdens het gamen niet aan het doen zijn, maar ik zou je toch willen aanraden om voor een pci-e kaartje te gaan.
kan zoiets altijd geplaatst worden in een desktop?

• MrTre
Zolang je de sloten vrij hebt; ja.

Verwijderd

Topicstarter
MrTre schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:50:
Heb het gekocht, kijken of dit werkt ;) thx

Verwijderd

Topicstarter
MrTre schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:50:
Hoi, ik heb dit apparaat zojuist geïnstalleerd, en het werkt. Echter is mijn vraag, hiervoor had ik een goedkoop usb apparaat, dat gaf mij volle bereik Wi-Fi. Nu heb ik dit apparaat er in, en geeft het maar 1 a 2 balkjes.
Hoe kan het dat dit usb apparaat mij meer gaf en is wat ik nu heb ineens slechter?

groet

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:51:
[...]

Hoi, ik heb dit apparaat zojuist geïnstalleerd, en het werkt. Echter is mijn vraag, hiervoor had ik een goedkoop usb apparaat, dat gaf mij volle bereik Wi-Fi. Nu heb ik dit apparaat er in, en geeft het maar 1 a 2 balkjes.
Hoe kan het dat dit usb apparaat mij meer gaf en is wat ik nu heb ineens slechter?

groet
ik vermoed hetgeen waar ik hierboven ook een vraag over had. De antennes van je kaart zitten nu misschien minder gunstig dan bij je usb-adapter.

Probeer voor de grap eens je pc-kast te draaien totdat de antennes gericht staan op je wifi-router en kijk of het signaal dan beter wordt.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Kan prima dat iets (metaal) het signaal afschermd.

Het zend/ontvang patroon van een staafantenne (Omni) is als de hoed van een paddestoel.
De antenne de steel.

Het beste signaal krijg je dus niet door de antenne op de Ziggo kast te richten...maar juist haaks erop.

De eerste optie zou zijn een andere antenne erop te schroeven

Een tweede optie is een repeater om het Ziggo signaal te versterken.

Een derde optie is een routes als client in te richten en dan via de ethernetkabel te verbinden.

Bijvoorbeeld met een el-cheapo TP-Link met OpenWRT

P.S. als je USB stick vol bereik had en de performance is goed....waarom gebruik je die dan niet? Even vergelijke Desnoods een usb-verlengstuk ertussen. Kan je USB stick ergens wegproppen/plakken.

[ Voor 11% gewijzigd door kwakzalver op 15-09-2016 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, er zitten 3 antennes op de Wi-Fi adapter, maar hoe moet ik deze mikken? Rechts van mij zit de router, en mijn pc staat daar haaks op. Moet ik de uiteinden van de antennes mikken op de router? Of moet ik juist gestrekt laten zodat de signalen van de zijkant worden gepakt?

En ik zie dat ik met 2,4ghz (inssider zegt dat) veel beter signal heb, maar toch verkiest mijn pc 5ghz boven 2.4, waarom?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:48:
Thanks, er zitten 3 antennes op de Wi-Fi adapter, maar hoe moet ik deze mikken? Rechts van mij zit de router, en mijn pc staat daar haaks op. Moet ik de uiteinden van de antennes mikken op de router? Of moet ik juist gestrekt laten zodat de signalen van de zijkant worden gepakt?

En ik zie dat ik met 2,4ghz (inssider zegt dat) veel beter signal heb, maar toch verkiest mijn pc 5ghz boven 2.4, waarom?
Volgens mij moet je de antennes in dezelfde richting zetten (dus 'naar boven' is ok) omdat dan de polarizatie hetzelfde is en je daar theoretisch een paar dB signaalsterkte mee wint. Ik heb het nog nooit in de praktijk gemerkt.

5GHz heeft meer bandbreedte maar slechter bereik. Ook zijn er veel minder mensen met een 5GHz netwerk in je omgeving, dus heb je minder last van interferentie. Dus als je met 5GHz een stabiele verbinding kunt krijgen is dat te prefereren over 2.4GHz.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:52:
[...]

Volgens mij moet je de antennes in dezelfde richting zetten (dus 'naar boven' is ok) omdat dan de polarizatie hetzelfde is en je daar theoretisch een paar dB signaalsterkte mee wint. Ik heb het nog nooit in de praktijk gemerkt.

5GHz heeft meer bandbreedte maar slechter bereik. Ook zijn er veel minder mensen met een 5GHz netwerk in je omgeving, dus heb je minder last van interferentie. Dus als je met 5GHz een stabiele verbinding kunt krijgen is dat te prefereren over 2.4GHz.
Wat is naar boven? ik kan de antennes draaien en buigen. de pc staat zeg maar zo: | , en de wifi komt van rechts. De antennes zitten aan de achter zijde van de pc ( zie voor je,bovenkant van | streepje).

De antennes heb ik nu letterlijk naar het plafond gericht, moeten ze niet naar rechts gericht zijn? of juist naar de achterzijde van de pc?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:04:
[...]

Wat is naar boven? ik kan de antennes draaien en buigen. de pc staat zeg maar zo: | , en de wifi komt van rechts. De antennes zitten aan de achter zijde van de pc ( zie voor je,bovenkant van | streepje).

De antennes heb ik nu letterlijk naar het plafond gericht, moeten ze niet naar rechts gericht zijn? of juist naar de achterzijde van de pc?
Nee, naar het plafond is ok. Als de antennes van de router ook naar het plafond gericht zijn. Ze stralen dan het beste 'rondom' zegmaar. Wat je ook kunt doen is van de router 1 antenne naar het plafond laten richten, en 1 antenne 'horizontaal' zetten. Dat zou dan theoretisch moeten helpen als je bijvoorbeeld een smartphone horizontaal houdt (ligt aan de richting van de antenne in de smartphone), maar ik heb er in de praktijk nog nooit iets van gemerkt. Gewoon naar het plafond richten is dus ok.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2016 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:08:
[...]

Nee, naar het plafond is ok. Als de antennes van de router ook naar het plafond gericht zijn. Ze stralen dan het beste 'rondom' zegmaar. Wat je ook kunt doen is van de router 1 antenne naar het plafond laten richten, en 1 antenne 'horizontaal' zetten. Dat zou dan theoretisch moeten helpen als je bijvoorbeeld een smartphone horizontaal houdt (ligt aan de richting van de antenne in de smartphone), maar ik heb er in de praktijk nog nooit iets van gemerkt. Gewoon naar het plafond richten is dus ok.
helaas kan ik niet bij de router komen.. maar bedankt voor je hulp.
Wat ik wel vreemd vind, is dat ik gisteren 5 balkjes wifi had, en nu maar 2. Terwijl ik niets heb veranderd, kan het zijn dat ik gisteren op 2,4 zat, en nu op 5ghz?
Pagina: 1