Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Update naar iOS 10 zorgt bij veel gebruikers voor problemen

Pagina: 1
Acties:

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:03
In dit artikel wordt aangegeven dat er veel mensen met problemen na het updaten naar iOS 10. Toen een Tweaker aangaf dat het probleem al was opgelost hebben jullie welgeteld 1 zinnetje toegevoegd waarin men kon lezen dat het probleem alweer was opgelost. Dus het artikel is eigenlijk alleen stemmingmakerij.

Daarnaast was het probleem eigenlijk al opgelost voordat jullie het artikel zelfs online zetten. Dat is ook niet handig, zeker met dit soort dingen.

Wat mij betreft zou duidelijker moeten worden aangegeven dat het probleem alweer is opgelost, zoals de titel aanpassen of in het artikel heel duidelijk aangeven dat Apple het probleem alweer heeft opgelost. Binnen 2 uur nadat de update beschikbaar was zelfs, dat verdient toch een pluim.

Daarnaast lijkt het mij goed als jullie vlak voordat een artikel online wordt gezet nog eens kijken of er nog sprake is van de daarin beschreven situatie. En dan vooral in een geval zoals dit, waarbij je bijna zeker weet dat het oplossen van het probleem een hoge prioriteit heeft bij de fabrikant. In de toekomst verlaagt dit de kans dat jullie een artikel online zetten waarvan de insteek eigenlijk al irrelevant is, zoals hier dus wel het geval is. Hierbij moet ik wel toegeven dat ik zelf de eerste bron die zegt dat het probleem al is opgelost niet kan identificeren.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 02:32
Dank voor je feedback :)
AMD1800 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:56:
In dit artikel wordt aangegeven dat er veel mensen met problemen na het updaten naar iOS 10. Toen een Tweaker aangaf dat het probleem al was opgelost hebben jullie welgeteld 1 zinnetje toegevoegd waarin men kon lezen dat het probleem alweer was opgelost. Dus het artikel is eigenlijk alleen stemmingmakerij.
Een tweaker kwam met een linkje naar een tweet, waarin iemand een screenshot plaatste van een statement van Apple, dat aan die persoon was gestuurd. Goed, het ging om een hoge pief van BuzzFeed, dus ik heb het voor waar aangenomen, maar een officiële reactie van Apple was er niet. Ik kon op dat moment niet nagaan of het was opgelost en de berichten op fora volgende, was dat absoluut nog niet zeker.
Wat mij betreft zou duidelijker moeten worden aangegeven dat het probleem alweer is opgelost, zoals de titel aanpassen of in het artikel heel duidelijk aangeven dat Apple het probleem alweer heeft opgelost. Binnen 2 uur nadat de update beschikbaar was zelfs, dat verdient toch een pluim.
Een 'pluim' is een waardeoordeel en dat hoort niet thuis in een objectief nieuwsbericht. Als Apple een statement had uitgestuurd vanuit eigen bron, dan had ik daar meer mee gedaan en had ik duidelijk kunnen aangeven dat er een oplossing was.
Daarnaast lijkt het mij goed als jullie vlak voordat een artikel online wordt gezet nog eens kijken of er nog sprake is van de daarin beschreven situatie. En dan vooral in een geval zoals dit, waarbij je bijna zeker weet dat het oplossen van het probleem een hoge prioriteit heeft bij de fabrikant. In de toekomst verlaagt dit de kans dat jullie een artikel online zetten waarvan de insteek eigenlijk al irrelevant is, zoals hier dus wel het geval is.
Ook als het al was opgelost, was het niet irrelevant. Het feit dat veel mensen problemen hebben met de update is nieuwswaardig. Ik had het graag eerder online willen zetten, maar er liepen nog een aantal andere zaken, waardoor het wat langer duurde. Op het moment dat ik het schreef en publiceerde, was niet met zekerheid te zeggen dat het was opgelost.
Hierbij moet ik wel toegeven dat ik zelf de eerste bron die zegt dat het probleem al is opgelost niet kan identificeren.
Gelukkig zie je zelf ook het probleem :) Als ik op het moment van schrijven met zekerheid wist dat het opgelost was, dan was de insteek en titel iets geworden als: Apple lost probleem op met iOS 10-update.

[ Voor 3% gewijzigd door Xtuv op 14-09-2016 10:35 ]

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:42
Komt er in de downloads sectie een link naar IOS 10 en Itunes 12.5?

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:42
Schop!

itunes 12.5: check
ios 10 ?
Volgens de download sectie is ios 9.3.5 nog steeds het meest recent
(downloads: Apple iOS 9.3.5