Ubuntubook, heeft iemand hem in handen gehad?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• rudeboy75
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-08-2021
Heeft iemand deze al eens in handen gehad?
http://www.ubuntushop.be/...s-screen-14-only-ssd.html
Ik ben benieuwd naar ervaringen, is dit een fijne laptop?

Wat ga je met je laptop doen?
Programmeren/werken in PyCharm en PostgreSQL databases (op servers en lokaal), verder het gebruikelijke: Office toepassingen, Spotify, films kijken, soms een spelletje als dat een beetje draait.
Ik wil Ubuntu gebruiken en geen gedonder hebben met ondersteuning van de hardware.
Wat is je budget?
max rond de €1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik neem de laptop dagelijks mee naar huis/werk en ook mee naar besprekingen waarvoor ik met de trein reis. Maar ik wil een laptop die niet onnodig op zich laat wachten, dat is belangrijker dan een laag gewicht of handzame afmetingen. Concreet wil ik graag een core i5 of vergelijkbaar/beter en >=8GB intern geheugen en een SSD > 128 GB. Beetje vlotte 3D ondersteuning is een pre maar geen must.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dat maakt me niet uit. Het gaat er om dat de hardware goed ondersteund wordt, geen gedoe met drivers. En de kwaliteit van de behuizing/koeling/poorten/etc moet goed zijn: De ventilator moet niet te luid zijn, het toetsenbord een beetje stevig en niet heel afwijkend qua lay-out. Goede kwaliteit geluid (is iets dat vaak niet vermeld wordt) en natuurlijk een goed beeldscherm.

• rudeboy75
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-08-2021
Een aardig alternatief zou dit zijn, ook al is die wat duurder: pricewatch: Toshiba Tecra A40-C-14U