Ervaring met elk jaar je iPhone verkopen en upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• iFlames
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 18:14
Ik zat te spelen met het idee om na dit jaar (iPhone 7) elk jaar mijn mobiel te verkopen voor release van de opvolger (rond augustus - begin september?). Nu ben ik vast niet de enige die zo denkt / heeft gedacht, dus ik vroeg me af wat jullie ervaringen daarmee zijn? Wat zijn de prijzen die je voor je oude iPhone terugkrijgt? Ik dacht zelf dat 200-250 bijleggen (mits verkocht voor aankondiging opvogler) ongeveer genoeg zou zijn.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik denk dat dit elk jaar weer koffiedik kijken is. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Het is leuk dat je vindt dat 200-250 bijleggen genoeg moet zijn, maar als een koper van je oude toestel daar anders over denkt dan heb je een probleem.
Daarnaast lijkt het me eenvoudig om even marktplaats/ebay af te zoeken en te kijken naar de gemiddelde prijzen die mensen vragen voor een tweedehands iphone rond de release datum.

Signature van nature

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:38
En hoe ga je de periode ertussen dan overbruggen?
Zelf upgrade ik elk jaar. Mijn ervaring is dat er voor de opvolger van het model dat je op dat moment hebt, er tussen de 250 tot 350 euro bij moet worden gelegd.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Er staan genoeg iPhones in V&A om een indicatie te krijgen denk ik. Je krijgt er meestal, als hij is goede staat is, best een redelijk bedrag voor terug, maar de nieuwe modellen worden soms ook weer ietsjes duurder, dus idd 250-300 erbij tellen lijkt me redelijk.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• iFlames
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 18:14
SquareOne schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:49:
En hoe ga je de periode ertussen dan overbruggen?
Zelf upgrade ik elk jaar. Mijn ervaring is dat er voor de opvolger van het model dat je op dat moment hebt, er tussen de 250 tot 350 euro bij moet worden gelegd.
In huis is er nog wel een S6 Edge die ik dan kan gebruiken voor een paar weken!
HeatWave schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:51:
Er staan genoeg iPhones in V&A om een indicatie te krijgen denk ik. Je krijgt er meestal, als hij is goede staat is, best een redelijk bedrag voor terug, maar de nieuwe modellen worden soms ook weer ietsjes duurder, dus idd 250-300 erbij tellen lijkt me redelijk.
Ik heb het de laatste dagen een beetje in de gaten gehouden, ook via Marktplaats. Ze (6S 16GB) staan er nu op voor verschillende prijzen tussen de 400-500. Het lijkt nu dus op zo'n 300 bijbetalen.

Ik vroeg me alleen af of de prijzen vóór de aankondiging hoger lagen of dat dit niet zo mee speelt. Die prijzen heb ik namelijk niet gezien.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:25

s0kkie

Cowabunga

Ik koop mijn nieuwe iPhone ieder jaar gewoon los en verkoop dan mijn voorganger zodra ik een nieuwe in bezit heb, ik probeer er elke jaar ongeveer 400-500 voor terug te krijgen en ongeveer 350 alleen bij te leggen voor het nieuwe model.
Dit jaar verkoop ik mijn 6S 64gb voor 500 en koop de nieuwe 7 met 128gb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:12
s0kkie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:12:
Ik koop mijn nieuwe iPhone ieder jaar gewoon los en verkoop dan mijn voorganger zodra ik een nieuwe in bezit heb, ik probeer er elke jaar ongeveer 400-500 voor terug te krijgen en ongeveer 350 alleen bij te leggen voor het nieuwe model.
Dit jaar verkoop ik mijn 6S 64gb voor 500 en koop de nieuwe 7 met 128gb :)
Precies hetzelfde gedaan.. Vorig jaar mijn 6 16GB verkocht en een 6S 64GB gekocht. Nu hetzelfde trucje uitgehaald. Hopelijk een iPhone 7 128GB op de mat aanstaande zaterdag Het is natuurlijk ook de vraag of je zelf bereidt bent steeds 250 tot 350 euro bij te leggen voor een telefoon die naar verhouding niet veel upgrades heeft.

Have you tried turning it off and on again?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind persoonlijk €200-€250 wel wat optimistisch.

Dat zou betekenen dat ik tot een week geleden nog €739,- kon vragen voor een 6s Plus 64 GB (als nieuw). Dat lukt niet hoor.

Tussen de €500 en €600 lijkt me realistischer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1