Toon posts:

Verkoop van mijn Strix-gtx980-dc2oc-4gd5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben benaderd door een lid van tweakers, die mijn videokaart graag wil kopen.

Naar een aantal keren contact gehad met deze persoon.

Vroeg hij mij of ik mijn videokaart wilde opsturen, en bij ontvangst pas wilde gaan betalen.

Reden hier van is, dat die al een aantal keren was opgelicht.

Ik zelf ben ook opgelicht geweest voor 480 Euro.

Heb tegen deze persoon gezegd dat die ook wel via paypal mag betalen. ( wat ik meestal zelf ook altijd doe ).

Ook hier had hij GEHOORD, betreft paypal dat ook dat niet veilig is.

Mijn vraag is klopt dat is paypal niet zo veilig als ze beweren.

Betreffende lid vertelde mij ook dat die al heel lang lid is van tweakers, en dat die hele goede beoordelingen had.

Maar als ik wat koop bij een pc winkel of waar dan ook, moet ik ook eerst betalen.

Voor dat ik mijn product ontvangt.

Ik zit in twijfel, wat is weisheid.

M.v.g.

Michel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• palko
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 13:27
als je betaald met goederen via paypal ben je las verkoper altijd in het nadeel
de koper kan een geschil openen en zeggen dat hij of een defect artikel of deze niet heeft ontvangen.
mijn advies hierbij is laat ze je kaarten maar ophalen zo niet jammer dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:36
Ik zou gewoon vooraf laten betalen, dit is een te groot geldbedrag om dat pas achteraf te laten betalen. PayPal is wel iets veiliger omdat je een geschil kan starten mocht het fout gaan. Anders gewoon de kaart laten ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

50-50 zou je ook nog kunnen doen, dat toont ook nog wat goede intentie van de koper. Maar dan heb je nog geen garanties. Langbrengen/ophalen is het veiligste.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor jullie reactie.

Probleem is deze persoon woont meer dan 200 km van mij vandaan.

Ik zelf vind het een vreemde manier van zaken doen.

M.v.g

Michel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:04
Pas opsturen na betaling, of hem langs laten komen, dan kan hij testen.
Paypal zou ik als verkoper ook niet doen.

Andere opties is vragen om problemen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38

KrazyJay

Kort door de bocht: met zulke bedragen lijkt afhalen me de enige optie. Als de afstand te groot is voor de koper, dan maar niet.

Overigens: MVG's e.d. hoeven hier niet, en twee keer op enter drukken tussen de zinnen ook niet, tenzij je een andere alinea aanvangt.

Verwijderd

Topicstarter
KrazyJay schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:48:
Kort door de bocht: met zulke bedragen lijkt me afhalen de enige optie. Als de afstand te groot is voor de koper, dan maar niet.

Overigens: MVG's e.d. hoeven hier niet, en twee keer op enter drukken tussen de zinnen ook niet, tenzij je een andere alinea aanvangt.
Oke Krazy-Jay

Ik ga daar rekening mee houden.

Ben graag netjes ;)

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 00:51
Ik heb laatst hetzelfde gedaan. ging om een bedrag van 220€ excl verzending (rx 480)
We hebben een kopie van onze paspoorten uitgewisseld en vervolgens de helft vooraf en de helft achteraf betaald. (ik was de koper)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
hoi3344 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:03:
Ik heb laatst hetzelfde gedaan. ging om een bedrag van 220€ excl verzending (rx 480)
We hebben een kopie van onze paspoorten uitgewisseld en vervolgens de helft vooraf en de helft achteraf betaald. (ik was de koper)
kopie paspoort krijgt (bijna) niemand van mij, draagt ook totaal niet bij aan veiligheid imho.

Hoe weet je dat de kopie die jij krijgt werkelijk een kopie is van koper/verkoper, als hij eerder een kopie heeft uitgewisseld kan hij de gekregen kopie gebruiken. We zitten hier allemaal onder een alias.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 00:51
Tens schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:10:
[...]

kopie paspoort krijgt (bijna) niemand van mij, draagt ook totaal niet bij aan veiligheid imho.

Hoe weet je dat de kopie die jij krijgt werkelijk een kopie is van koper/verkoper, als hij eerder een kopie heeft uitgewisseld kan hij de gekregen kopie gebruiken. We zitten hier allemaal onder een alias.
Mijn advies aan jou: laat hem maar lekker ophalen, of van te voren betalen. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat mijn Strix-gtx980-dc2oc-4gd5 gewoon in de kast liggen.
Als er iemand belang bij heeft, moet die er maar wat moeite voor doen.
En mijn kaart maar komen halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:34
Je verkoopt hem echt wel aan iemand die er gewoon voor wil langskomen. ;)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter
chaoscontrol schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:18:
Je verkoopt hem echt wel aan iemand die er gewoon voor wil langskomen. ;)
daar ben ik ook niet bang voor het is een goede game kaart
alleen af en toe stof van doos halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er zo lastig om voor verkopers in een advertentie "Betalen vooraf" en aan te vinken.

Je moet hier niet mee akkoord gaan. De koper kan stellen dat ie het pakket nooit heeft ontvangen, binnen een maand een geschil te starten en jij je geld kwijt zult raken bij paypal.

Als ik een auto wil kopen betaal ik 'm toch ook niet achteraf? Maar direct op moment dat ik m mee wil nemen? Niet aan beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:20:
Wat is er zo lastig om voor verkopers in een advertentie "Betalen vooraf" en aan te vinken.

Je moet hier niet mee akkoord gaan. De koper kan stellen dat ie het pakket nooit heeft ontvangen, binnen een maand een geschil te starten en jij je geld kwijt zult raken bij paypal.

Als ik een auto wil kopen betaal ik 'm toch ook niet achteraf? Maar direct op moment dat ik m mee wil nemen? Niet aan beginnen.
idd zo denk ik er ook over.
ik moest mijn kaart toen in die tijd ook eerst betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
hoi3344 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:17:
[...]

Mijn advies aan jou: laat hem maar lekker ophalen, of van te voren betalen. _/-\o_
zie mijn eerste reactie O-)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:45:
Probleem is deze persoon woont meer dan 200 km van mij vandaan.
Voor een kaart van bijna 500 euro zou ik gerust even op en neer rijden, al is het maar omdat ik 'm werkend kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
TERW_DAN schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:55:
[...]

Voor een kaart van bijna 500 euro zou ik gerust even op en neer rijden, al is het maar omdat ik 'm werkend kan zien.
200 km zonder leasebak (tankcard) is best veel ;)

Maar inderdaad zoals aangegeven niet akkoord gaan, ook 50% vooraf zou ik niet aanraden, ander kan je nog voor de rest het schip in gaan.
Mocht je al over willen gaan tot verzenden (na ontvangs van het geld op je rekening) dan alsnog foto's maken van je pakket + inhoud en serienummers noteren en verzekerd verzenden enzo. Zelfs bij vooraf betalen moet je als verkoper nog blijven opletten wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wil jullie graag allemaal bedanken, voor jullie reacties.
Pagina: 1