Apple tv 3 icm Philips tv 42pfl9800 icm Nas Synology

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ricco-1972
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07-2021
Mijn vraag

Even een technische vraag over mijn tv, Nas en Apple tv 3e generatie:

Heb een Nas aangeschaft namelijk:
( Synology DS716+II)

Mijn tv is een Philips, geen smart tv:
(Philips 42pfl9803h/10)

Apple tv 3e generatie

Kan ik op een of andere manier mijn Nas benaderen zodat ik via mijn tv de mappen kan openen en gebruiken? Chromecast is dacht ik een optie maar gebruik IOS apparaten in huis.

Ben benieuwd of iemand daarover iets weet?!?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Nee. Een Apple TV 3 kan alleen werken met iTunes media en de apps die er standaard op staan, zoals netflix en YouTube. Er is geen Finder of offline media ondersteuning.

Je kan wel media van (Apple) apparaten via airplay streamen naar de AppleTV toe. Als je bestanden van je NAS naar een AppleTV wil streamen moet je een AppleTV 4 nemen en kan je de VLC app gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door nelizmastr op 14-09-2016 10:42 ]

I reject your reality and substitute my own

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:25
Je zou Plex op je NAS kunnen zetten en kijken of je OpenPlex and PlexConnect werkend krijgt op je ATV3, ik meen dat hij na een bepaalde firmware niet meer werkt, maar dat zou je even moeten kijken. Mocht dat niet kunnen, kun je altijd plex op een van je apple apparaten zetten en dan via AirPlay streamen naar de apple tv

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Marco1994 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:08:
Je zou Plex op je NAS kunnen zetten en kijken of je OpenPlex and PlexConnect werkend krijgt op je ATV3, ik meen dat hij na een bepaalde firmware niet meer werkt, maar dat zou je even moeten kijken. Mocht dat niet kunnen, kun je altijd plex op een van je apple apparaten zetten en dan via AirPlay streamen naar de apple tv
Je kan niets installeren op de ATV3. Je moet het doen met wat er standaard in de software zit. Idd is Plex aanschaffen (indien nog niet gedaan) en dan streamen de enige oplossing. Is goedkoper dan een ATV4 iig haha.

I reject your reality and substitute my own

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:25
nelizmastr schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:02:
[...]

Je kan niets installeren op de ATV3. Je moet het doen met wat er standaard in de software zit. Idd is Plex aanschaffen (indien nog niet gedaan) en dan streamen de enige oplossing. Is goedkoper dan een ATV4 iig haha.
Dat is niet helemaal waar Leesvoer link, Youtube link. Maar of dat de meest gebruiksvriendelijke is... mehh

• mroffbeat
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-09 13:04
PLEX installeren op de NAS.
Airplay naar de TV werkt.
Ook kan je PlexConnect installeren al is hier enige kennis van DNS van toepassing, deze manier werkt nogsteeds ongeacht de firmware.

https://github.com/iBaa/PlexConnect

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:53

Quakie

quakelen

Ricco-1972 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:18:
Mijn vraag

Even een technische vraag over mijn tv, Nas en Apple tv 3e generatie:

Heb een Nas aangeschaft namelijk:
( Synology DS716+II)

Mijn tv is een Philips, geen smart tv:
(Philips 42pfl9803h/10)

Apple tv 3e generatie

Kan ik op een of andere manier mijn Nas benaderen zodat ik via mijn tv de mappen kan openen en gebruiken? Chromecast is dacht ik een optie maar gebruik IOS apparaten in huis.

Ben benieuwd of iemand daarover iets weet?!?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Plex moet je laten voor wat het is...

Als ik jou was zou ik de synology topics gaan door spitsen.. Wat jij wilt kan gewoon.. Je moet alleen mappen los laten en het meer zien als content aanleveren.. Synology's apps kunnen streamen naar je apple TV
DS Photo, DS Video en DS Audio. De apps geven al aan welke content bedoelt wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 15-09-2016 11:32 ]

Ik teken nergens meer voor

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:23
Je kunt vanuit de ds video app de Nas rechtstreeks laten streamen naar de Apple TV via AirPlay.
Zoek maar op "synology ds video AirPlay".

you actually Airplay it from the Diskstation to the ATV direct, not via the iPhone or iPad. You get a special new icon in the app for this method, not the normal Airplay icon. You only use the phone to select the video and tell the Diskstation to Airplay it to the ATV. So far it has worked really well, and is a good improvement on the previous version which required you to stream from Diskstation-to-iPhone, then Airplay from iPhone-to-ATV. Regarding an app for ATV, yes that would be even better but as far as I know, ATV is not an 'open'* system like iOS devices, so developers can't write apps for an ATV.

Op een Apple TV 4 kun je overigens wel Apps installeren.

[ Voor 57% gewijzigd door Sepio op 15-09-2016 16:43 ]

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Naast dat je gewoon airplay kan gebruiken vanaf een synology heeft synology ook gewoon iTunes media server aan boord. Moet je wel eerst je spullen transcoderen, maar daarna zijn ze gewoon allemaal netjes in je netwerk bechikbaar.
Pagina: 1