• rody v
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-12-2019
hallo tweakers

zit al even met een pc probleem

systeem in het kort is

amd fx 6300
1 x Corsair Force Series LS Rev. B - 2.5i SATA III SSD - 120 GB (7 mm)
500 gb sata 2 schijf
1 x Kingston HyperX DIMM DDR3 1600 CL9 - 8 GB (2 x 4 GB) Savage
600w voeding
behuizing sharkoon met 3 fans
1 x Sapphire VGA AMD Radeon R7 - R7 250 2G D3 PCI-E
ASRock ATX MB - AMD AM3+ - 980DE3/U3S3

windows 10 home 64 bit

het probleem is de laatste tijd vasthangers

bij windows teken bij opstarten ook bij een zuiver nieuwe installatie van windows 10 keer goed opstart dan weer een keer niet soms ook voor het windows teken 1 wit streepje bovenaan

dan zwart beeld ook wel eens na opstart , terwijl alles brand en ik windows geluiden hoor power van scherm brand groen dan , dat betekent alles krijgt stroom en grafische kaart draait ook en ook en alle case fans draaien

ook bij kleine verplaatsing of open en dichtmaken van behuizing geeft hij soms de melding bij booten can not find any device

kabels al eens verwisselt enz..

daarom twijfel ik dus tussen de ssd schijf of het moederbord

iemand ervaring met deze problemen ?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan zit er ergens een kabeltje niet goed, zit er ergens stof of een dooie vlieg die de boel stoort.

Helemaal schoonmaken, ook achterkant moederbord. Best gewoon helemaal uitelkaar en alles op stof,vuil en kleine beschadigingen (corrosie contacten) controleren.

• rody v
alle kabeltjes al eens gecheckt kast is volledig stofvrij , visueel zie ik niks wat fout is het systeem is nog maar 9 maanden oud hoor is voor de zoon gebouwd die enkel weekends bij me is

• rody v
ook heb ik en vraag ivm de bios omdat de ssd niet in de storage menu-deel voorkomt das is waar alle sata poorten staan en enkel de dvd en sata 2 schijf zie ik in dat deel sata 3 staat aan in ahci mode de ssd staat wel bij hard disk deel in de bootmenu van de bios

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Koppel de HDD dan eens los, dan kan je nagaan of windows juist op de SSD staat.

Het is vrij simpel, als een pc raar doet als je eraan komt, of een beetje beweegt: is er een contactje fout, is de aarde fout, zit er iets los, maakt iets soms verkeerd contact.

• rody v
visueel heb ik alles eens nagekeken al dat was ook het eerst wat bij mij opkwam, maar alle contacten en kabels zitten klikvast zoals ik het zie

heb gister de ssd gaan omruilen ga eerst dat eens proberen

wat bedoel je met aarde ?
Pagina: 1