Toon posts:

Van HDD naar SSD met OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Mijn harddisk waar windows op staat is er slecht aan toe. Ik wil een SSD gaan halen en met Acronis True Image van de normale HDD het image op een SSD zetten. Maar gaat dat goed, de technologie is tenslotte anders dan de SSD?

Bedankt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja, dat gaat goed.
Zelfs als je een kleinere SSD koopt dan de harddisk die je nu hebt, kan je met True Image on-the-fly de partities verkleinen. Uiteraard gegeven dat niet teveel data in de partities zit.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je HDD er slecht aan toe is zou ik er geen image van trekken. Je weet nooit welke data niet goed meer uitgelezen kan worden. Ik zou een verse installatie uitvoeren op de SSD en dan zelf data overzetten die je wilt bewaren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Tsurany schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:31:
Als je HDD er slecht aan toe is zou ik er geen image van trekken. Je weet nooit welke data niet goed meer uitgelezen kan worden. Ik zou een verse installatie uitvoeren op de SSD en dan zelf data overzetten die je wilt bewaren.
Mwoh daar zou ik niet zo zwaar aan tillen voor een thuisPC.
Wat kritischere bedrijfsgevallen, okay, mee eens. Plus dat de belangrijke data dan sowieso al weggesluisd is naar een backupsysteem.

Ik zou de image gewoon doen. Hell, al vaak genoeg gedaan en met succes.
Alleen disks die tijdens het imagen al aangeven dat er stukjes niet gelezen kunnen worden, heb ik wel eens wat missende data gehad. Maja, dat miste dan sowieso al.
Zolang het systeem nog kan starten, kan je een image trekken en gaat het gewoon werken. Ben nog niet tegen gekomen dat het dan niet werkt.
Data die je mist op de SSD, is data die je sowieso al mist want de harddisk is niet meer leesbaar op die plek.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:15:
Heren en dames,

Mijn harddisk waar windows op staat is er slecht aan toe. Ik wil een SSD gaan halen en met Acronis True Image van de normale HDD het image op een SSD zetten. Maar gaat dat goed, de technologie is tenslotte anders dan de SSD?

Bedankt.
Gast, heb je de search wel gebruikt ? de laaste maanden is dat letterlijk tientallen keren voorbij gekomen, mét instructies.
Modbreak:Beste PimdG,

Aan jou het verzoek enkel on-topic te reageren. Indien je denkt dat er iets mis is aan een topic, kun je daarvoor de rapporteer-functie gebruiken bovenaan het topic. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat je in het topic zelf 'de moderator' gaat uithangen. Jij bent al een tijd actief op het forum en dus verwachten we dat jij goed op de hoogte bent hoe het hier werkt.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 10:59 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:55:
[...]

Mwoh daar zou ik niet zo zwaar aan tillen voor een thuisPC.
Het is natuurlijk maar net wat je verstaat onder "HDD is er slecht aan toe" . Kan ook betekenen dat die bomvol met malware staat en een supervervuilde windows met crashende drivers en weet ik wat. Waardoor de machine niet vooruit te branden is.

En dan is een image trekken echt niet handig.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Reepje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:58:
[...]

Het is natuurlijk maar net wat je verstaat onder "HDD is er slecht aan toe" . Kan ook betekenen dat die bomvol met malware staat en een supervervuilde windows met crashende drivers en weet ik wat. Waardoor de machine niet vooruit te branden is.

En dan is een image trekken echt niet handig.
Mee eens.
Ik had er onder verstaan dat de harddisk een SMART error geeft en/of meld dattie reallocted sectors heeft.
Zulke schijven image ik gewoon. Is nog nooit verkeerd gegaan.

Vervuilde Windows zou ik inderdaad gewoon herinstalleren en de oude HDD aan een USB adapter hangen om de belangrijke dingetjes er af te plukken.
KillerAce_NL schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:58:
[...]

Gast, heb je de search wel gebruikt ? de laaste maanden is dat letterlijk tientallen keren voorbij gekomen, mét instructies.
Dat mag natuurlijk wel wat vriendelijker ;)
Niet dat je ongelijk hebt verder. De vraag is vaak genoeg behandeld.

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 14-09-2016 09:03 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat is een kwestie van interpretatie, was niet onvriendelijk...Written media..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg op 1 sector een foutmelding met Acronis, dus die moest ik negeren. Ik heb liever Linux maar ik moet voor m'n werk écht een werkende PC hebben en liever niet hopen dat Windows nog eens installeert en Adobe het pikt. Ben bang dat ik het dan opnieuw moet aanschaffen. Maar dan kosten al die installaties weer een dag zo'n beetje.

Zou die ene sector iets klein kunnen zijn dat niet zo'n probleem geeft?

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:08:

Zou die ene sector iets klein kunnen zijn dat niet zo'n probleem geeft?
Even in mijn glazen bol kijken.......hmmmm ik zie niets....

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Reepje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:30:
[...]
Even in mijn glazen bol kijken.......hmmmm ik zie niets....
Dat was je porseleinen bol dan waarschijnlijk ;)

https://discord.com/invite/tweakers

• Reepje
  • Niet online
redfoxert schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:38:
[...]
Dat was je porseleinen bol dan waarschijnlijk ;)
Nou denk ik niet. Er zit namelijk een 1000 Watt voeding bij. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even op een laptopschijfje gezet en dat werkt prima. Nu even een SSD halen!

Bedankt heren.
Pagina: 1