Windows 10 'aanbevolen' apps reclame verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Sinds vandaag valt mij opeens op dat wanneer ik het start menu open, ik reclame te zien krijg (windows 10).
Mij wordt plotseling aanbevolen 'WolframAlpha (€2,99) (4,5 ster)'
spam
Toch wel vreemd, omdat ik de windows store nooit heb geopend op een windows 10 machine.

Is meer mensen dit opgevallen, en hoe je het weg krijgt. Eigenlijk heel simpel, rechter muis knop erop en kiezen voor suggesties uitschakelen.

[ Voor 33% gewijzigd door JDVB op 14-09-2016 08:26 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:29

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Naar mijn weten zit dit al vanaf het begin in Windows 10. Niet iets van de laatste tijd dus.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 17:50
Dat is niet nieuw idd... Volgens mij wordt dit bij de setup zelfs gevraagd als ik het me goed herinner (en je niet voor Express kiest)

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-07 15:00
Ik had er ook opeens last van, volgens mij is er met een update wat veranderd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dit zit al sinds de RTM versie in Windows 10, maar kennelijk gebeurt het niet vaak. Je kan dit uitzetten in de eigenschappen van je Start Menu.

Ga naar Instellingen en kies voor "Persoonlijke Instellingen". Kies voor de optie "Start". Je zal daar wat schuifbalken zien. Je moet de optie "Af en toe suggesties weergeven in Start" naar uitzetten. Probleem opgelost.