Bedrijf werkt niet mee aan verzoek kopie contract?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 00:43
Hallo,

Al geruimde tijd (inmiddels zit ik op een maand) probeer ik het kopie van een mobiel contract te bemachtigen bij een telecom bedrijf waar ik enkele jaren geleden een abonnement met mobiel afsloot. Dit verzoek diende ik eerst via een support chat in. (Tegen beter weten in, want mijn ervaring met support chats is dat je alleen met de meest gangbare vragen moet komen, maar goed het kwam automatisch in beeld en was wel gemakkelijk.) Mij werd toegezegd dat het binnen een week per email toegestuurd zou worden. Aangezien het een ouder contract betreft, zou het dan wat langer duren dan gebruikelijk. Na 2 weken niets gehoord of ontvangen te hebben, besloot ik het bedrijf op te bellen en hier naar te vragen. Mij werd toegezegd dat het binnen 2 à 3 dagen geregeld zou worden. Weer ruim langer dan die gestelde termijn niks ontvangen. Vervolgens een support ticket ingediend en nogmaals vriendelijk gevraagd naar een kopie van het contract. Doorgaans wordt binnen 1 werkdag gereageerd, inmiddels zijn we weer veel verder dan dat en hoor weer niks, terwijl het wel lijkt of er naar de support ticket is gekeken.

Los van het feit dat dit een knap staaltje belabberde klantenservice is, dient het bedrijf aan mijn verzoek mee te werken? En belangrijker: hoe zorg ik dat ik wel een kopie ontvang?

Alle reacties

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tikje naar SF

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Blijven pushen.

• Allovich
Dat zeker, maar heb geen zin of tijd om ze iedere dag weer te moeten pushen. Mogelijk helpt een antwoord op mijn eerste vraag dan meer in het effectief pushen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Social media opzoeken, de meeste bedrijven reageren dan lekker vlot en handelen problemen dan ook echt af.

Bensimpel

Positieve meneer

Kun je niet eens naar de fysieke winkel van de telco zelf stappen? En dan gewoon echt aandringen?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
Uit nieuwsgierigheid. Ga je die kopie gebruiken om geld terug te krijgen vanwege de hele "gratis telefoon" actie? Kan me voorstellen dat in dat geval de provider niet graag meewerkt aan zijn eigen vonnis.

• Allovich
Ernemmer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:12:
Social media opzoeken, de meeste bedrijven reageren dan lekker vlot en handelen problemen dan ook echt af.
Dit begint tegenwoordig meer regel dan uitzondering te lijken, maar waarschijnlijk een goed idee.
Bensimpel schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:14:
Kun je niet eens naar de fysieke winkel van de telco zelf stappen? En dan gewoon echt aandringen?
Dat is nog wel een redelijke reis vanaf hier en ik meen dat ze geen fysieke winkel hebben. Waarschijnlijk meer een ophaallocatie (bij magazijn o.i.d.) Met telecom bedrijf bedoel ik ook niet direct de provider zelf trouwens, om dat punt nog extra te verduidelijken.

[ Voor 43% gewijzigd door Allovich op 14-09-2016 08:21 ]

• Allovich
jongetje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:16:
Uit nieuwsgierigheid. Ga je die kopie gebruiken om geld terug te krijgen vanwege de hele "gratis telefoon" actie? Kan me voorstellen dat in dat geval de provider niet graag meewerkt aan zijn eigen vonnis.
Haha, no comment. O-) heb bij hun in ieder geval geen reden opgegeven, overigens zou dit bedrijf dan volledig buiten dergelijke zaak vallen. In deze zijn ze meer een 'reseller' die nog iets meer van de gebruikelijke abonnementsprijs weet te schrapen, om het maar zo te noemen.

Volgende keer a.u.b. even de edit knop gebruiken!

[ Voor 33% gewijzigd door Perkouw op 14-09-2016 10:07 ]

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
Als volgt te werk gaan:
https://autoriteitpersoon...cyrechten/recht-op-inzage

Daarbij de voorbeeldbrief waarin verwezen wordt naar een wetsartikel.. misschien dat dat ze over de streep trekt :).

https://autoriteitpersoon...voorbeeldbrief-inzage.pdf

[ Voor 50% gewijzigd door Montaner op 14-09-2016 08:32 ]

• Allovich
Gaat daarin meer om persoonsgegevens. Ja die hebben ze, ja ik weet welke. Tot in hoeverre is een geheel contract nog een 'persoonsgegeven'? Hoewel een handtekening ook een heel persoonlijk gegeven is natuurlijk.

Edit: Zie nu de voorbeeldbrief, met een paar kleine aanpassingen denk ik dat dit de beste manier zou kunnen zijn om er druk achter te zetten. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Allovich op 14-09-2016 08:38 ]

• Montaner
  • Laatst online: 10-10 13:14
Allovich schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:34:
[...]
Gaat daarin meer om persoonsgegevens. Ja die hebben ze, ja ik weet welke. Tot in hoeverre is een geheel contract nog een 'persoonsgegeven'? Hoewel een handtekening ook een heel persoonlijk gegeven is natuurlijk.

Edit: Zie nu de voorbeeldbrief, met een paar kleine aanpassingen denk ik dat dit de beste manier zou kunnen zijn om er druk achter te zetten. :)
Ze zijn inderdaad niet verplicht om jou je contract op te sturen. Maar ze zouden gek zijn om al je gegevens te gaan verzamelen, in een ander format te gieten, en dan pas naar je op te sturen.

En als ze echt héél flauw zijn, moet je er voor betalen ;)
Voor het verstrekken van kopieën mag een organisatie een vergoeding van € 0,23 per pagina vragen met een maximum van € 5,00.

[ Voor 12% gewijzigd door Montaner op 14-09-2016 08:43 ]

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
*knip* dat soort "adviezen" mag je verder achterwege laten.

[ Voor 83% gewijzigd door gambieter op 14-09-2016 11:58 ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

Dit soort cowboy-advies is volgens mij nog nooit opgevolgd door de adviseurder zelf. Het enige gezeik wat dit oplevert zijn aanmaningen en deurwaarders. Je moet financieel losstaande zaken niet uit emotie gaan koppelen, dat geeft alleen maar problemen.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 14-09-2016 11:59 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap het niet helemaal.

Je hebt toch zelf het contract destijds getekend? Als het goed is heb jij het origineel of een copy, waarom moet je deze nu ineens opvragen?
Er is natuurlijk een verschil tussen het niet hebben en niet kunnen/willen tonen.

Het lijkt er nu gewoon op dat ze de boot afhouden en niet reageren. Mocht het tot een rechtszaak komen dan hebben ze het contract echt wel.

Ik ben nog steeds benieuwd waarom de TS een copy op wil vragen van een document wat hij zelf ook zou moeten hebben.

[ Voor 80% gewijzigd door gambieter op 14-09-2016 12:02 ]

• Viper®
  • Niet online
-dubbelpost-
maar niet mijn schuld >:) :>

[ Voor 187% gewijzigd door Viper® op 14-09-2016 12:01 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De IANALs die denken dat het verstandig is om iemand het risico op een incassotraject te laten lopen, mogen hun eigen adviezen elders gaan opvolgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
Geef eerst eens een rede waarom je het contract zelf niet meer hebt ;)

Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw administratieve chaos zorg dat je zelf je contracten bewaar.
Heb je dit soort gezeur niet.

• Allovich
Inmiddels is het opgelost. Wat er precies mis is gegaan aan hun kant weet ik niet, er zat in ieder geval geen verkeerde bedoeling achter. Misschien is het verzoek op een post-it genoteerd die vervolgens onder een stapel papier is beland :P

Zelf had ik geen kopie meer omdat het geen actueel contract betrof en ik het waarschijnlijk tijdens een verhuizing heb weggegooid om die reden. Als het bedrijf dit zelf ook niet meer in hun bezit had, hield het op. Dat ligt nu anders, aangezien me dit al direct werd toegezegd. :>

• sdk1985
  • Laatst online: 12:40
Allovich schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:38:
Inmiddels is het opgelost. Wat er precies mis is gegaan aan hun kant weet ik niet, er zat in ieder geval geen verkeerde bedoeling achter. Misschien is het verzoek op een post-it genoteerd die vervolgens onder een stapel papier is beland :P

Zelf had ik geen kopie meer omdat het geen actueel contract betrof en ik het waarschijnlijk tijdens een verhuizing heb weggegooid om die reden. Als het bedrijf dit zelf ook niet meer in hun bezit had, hield het op. Dat ligt nu anders, aangezien me dit al direct werd toegezegd. :>
Voortaan even een mail sturen dan wordt er sneller een ticket van gemaakt. Als ze daar niet op reageren ga je bellen. Als je begint met chatten/bellen dan ben je namelijk erg afhankelijk hoe goed de support medewerker jou probleem in het systeem krijgt. Het schijnt ook weleens voor te komen dat jou probleem uberhaupt een hele andere status krijgt omdat het "oplossen" van je probleem een vereiste is om bepaalde doelstellingen te behalen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Viper®
  • Niet online
Allovich schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:38:

Als het een oud contract betrof waarom heb je het nu nodig dan :P

Beetje verwarrend allemaal. Maar goed, opgelost allemaal.
Bedrijven dienen sowieso al hun stukken 7 jaar te bewaren voor de belastingdienst en ik dacht 5 of 10 jaar i.v.m. privacy wetgeving.

• Allovich
Viper® schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:13:
[...]

Als het een oud contract betrof waarom heb je het nu nodig dan :P

Beetje verwarrend allemaal. Maar goed, opgelost allemaal.
Bedrijven dienen sowieso al hun stukken 7 jaar te bewaren voor de belastingdienst en ik dacht 5 of 10 jaar i.v.m. privacy wetgeving.
Iemand raadde het al in dit topic. Gaat inderdaad om het indienen van een claim.
Pagina: 1