Toon posts:

Kan niet booten vanaf USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 1 a 2 weken geleden een nieuwe Medion Erazer P6661 gekocht, nou wil ik proberen vanaf een USB te booten maar helaas lukt dit niet, al in de UEFI ( bios? ) zitten kloten met de boot-sequence maar dat heeft geen effect en boot mijn laptop regelrecht naar windows 10. Enige manier waarop ik de optie krijg om vanaf een USB op te starten is via een menu van windows.

( te vergelijken met het menu dat je krijgt als je PC [X] aantal keren crashed )

Zou iemand me kunnen helpen?

Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Haal je Windows eens uit de bootvolgorde.

Weet je trouwens zeker dat de stick ook echt bootable is ? Je zal niet de eerste zijn waarbij de stick gewoon niet goed is.

[ Voor 60% gewijzigd door PilatuS op 13-09-2016 22:49 ]

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Zoals PilatuS al meld. Kijk of je USB stick bootable is.

Wil je dit zeker weten, maar dan een nieuwe bootable disk met de Media Creation tool van Microsoft.

Als je zeker weet dat hij bootable is, kijk dan in het BIOS of je kan aangeven dat Legacy Boot Support aan staat.

En doe de stick in een USB 2.0 poort en niet in een USB 3.0 poort.
Deze kan je vaak herkennen aan de kleur. USB 2.0 is zwart en USB 3.0 is Blauw.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

Topicstarter
Beide sorry voor het late antwoord, was bezig met school.

Nu ik de windows disk uit de boot sequence heb gehaald start hij wel op vanaf de USB.

Legacy USB support staat standaard aan vanuit de bios.

nu vraag ik me af heeft dit misschien iets met de boot loader te maken van mijn laptop? Zo ja, zou het misschien handig zijn om linux te installeren en een andere boot loader te installeren of iedere keer windows uit de boot sequence zetten?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:23:
Beide sorry voor het late antwoord, was bezig met school.

Nu ik de windows disk uit de boot sequence heb gehaald start hij wel op vanaf de USB.

Legacy USB support staat standaard aan vanuit de bios.

nu vraag ik me af heeft dit misschien iets met de boot loader te maken van mijn laptop? Zo ja, zou het misschien handig zijn om linux te installeren en een andere boot loader te installeren of iedere keer windows uit de boot sequence zetten?
Als Windows geinstalleerd is zet je die weer aan en kan je verder. Soms doen bepaalde BIOS'en of UEFI's wat vreemd.

De HDD of SSD wissen voordat je gaat installeren lost het trouwens ook op.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 14-09-2016 17:40 ]