Status overzichtverzoek

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:12

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Na een BC, verhuizingen en een kleine reorganisatie op GoT (GC) is het wel weer eens tijd om hier wat actiever te zijn.

Eigenlijk is dit een vraag aan Femme, omdat ik voordat ik verkeerde aannames maak, en daaruit verkeerde acties laat voortvloeien, wil weten wat de status van de invoering van de powermoderator(s) is.

Natuurlijk, je hebt het druk gehad, en hebt het waarschijnlijk nog steeds druk. De vraag is heel simpel.

A: Kunnen we de powermodder zowieso nog verwachten (ff afchecken)

B: Op welke termijn dan (dagen, weken, maanden, kwartalen, jaren of eeuwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

a) Ja
b) Ik moet eerst wat dingen scripten die met de commerciële kant van de pricewatch te maken hebben (1-2 weken). Daarna hebben o.a. de shorts voor het nieuws een hoge prioriteit (verbouwen meuktracker). Als het alleen om de powermod gaat is het vrij snel door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 12:05 schreef Femme het volgende:
a) Ja
b) Ik moet eerst wat dingen scripten die met de commerciële kant van de pricewatch te maken hebben (1-2 weken). Daarna hebben o.a. de shorts voor het nieuws een hoge prioriteit (verbouwen meuktracker). Als het alleen om de powermod gaat is het vrij snel door te voeren.
Kijk: daar kunnen we wat mee. Dus zeg, ehh rond augustus ofzo ?

Hoef ik mijn noodoplossings idee niet verder uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
'T gaat mij (en ik vermoed anderen) om zaken die nu alleen door de Adjes aangepakt kunnen worden.

Reacties die echt veel te hoog/laag staan, waarbij de weging minimaal is.

Grapjurken die een draad goed verzieken met -1 overbodig. (en dus eigenlijk hun modrechten krijt zouden moeten raken)

Dit geeft meteen de richting van mijn noodoplossing aan, maar deze blijkt nu niet echt meer nodig te zijn.
Of je moet deze willen implementeren (is heeeeel weinig moeite, eerder ethische dan technische problemen :) )totdat de powermodder actief wordt. Om het gezeik maar afgelopen te laten zijn, de bezoekers beginnen het nu ook zat te worden proef ik, en da's niet echt bevorderlijk voor T.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Oh, ik heb m'n disclaimer weggehaald, Femme heeft gereageerd. (daar ging het mij om, dat Femme niet zo reageren in een draad met 50 replies waarin alweer de wildste verhalen de ronde zouden doen)

Laten we een eventuele discussie wel constructief houden svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van mening dat jouw opmerking over de consequenties die verbonden moeten worden aan structureel verkeerd modden (dus een draad willens en wetens verzieken) ook best geïmplementeerd mogen worden.

Da's imo één van de problemen, zoals ik eerder al zei los je dat probleem niet alleen op met de PM, die kan alleen een reactie weer zetten zoals die zou moeten zijn.

Vraag:

Femme, nu worden van de reacties de scores bijgehouden, je kunt vrij snel zien welke scores zijn uitgedeeld. Is het ook mogelijk om bij te houden WIE welke score geeft?

Indien er dan sprake is van iemand die een hele draad doorwerkt met trollen (o.i.d.), dan kun je daar handelend tegen op treden.

It's just a thought, maar wel een belangrijke imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 12:34 schreef TgF het volgende:
Ik ben van mening dat jouw opmerking over de consequenties die verbonden moeten worden aan structureel verkeerd modden (dus een draad willens en wetens verzieken) ook best geïmplementeerd mogen worden.

Da's imo één van de problemen, zoals ik eerder al zei los je dat probleem niet alleen op met de PM, die kan alleen een reactie weer zetten zoals die zou moeten zijn.
Als ik de opmerkingen van Femme en co. goed heb geintrepeteerd komt dat er grofweg op neer dat je een zeer beperkt aantal MoliceMen (1, 2 of 3), grof veel privileges (ik HAAT het woord rechten in dit geval) moet gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou me niet afhankelijk willen maken van één iemand:

- die moet 24/7 beschikbaar zijn
- en als ie er nou niet is?

Inderdaad moet je die mogelijkheden ook niet aan te veel mensen geven, drie lijkt me een goed aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Ik heb net besloten dat ik VOOR de tussentijdse noodoplossing ben.

Weer een zooitje +4's gezien die waarschijnlijk weer een tijdje tussen +4 en +3 zullen gaan schommelen

Volgens mij zijn er steeds meer mensen erachter aan het komen dat ze modpunten kunnen verspillen. En dat kost de serieuze modders grof veel modpunten.

Volgens mij zijn we meer tijd, moeite en punten kwijt aan beunhazen corrigeren, dan aan het echte "werk".
Uiteindelijk gaat dit z'n weerslag vinden bij de bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Die tijdelijk oplossing zou misschien een "Lief Adje" status kunnen zijn voor een paar mensen (dat is helemaal niet 'gevaarlijk' omdat er dan geen dsp login aan de status is verbonden). Alleen zijn de enige voordelen daarvan dat je

1) overal kunt modden (ook jezelf en in draden waarin je hebt gereageerd) en
2) meerdere malen dezelfde reactie kunt modden

Voor de rest zit je nog steeds met een aantal modpunten, penalty ratio, verstreken tijd en alle andere restricties.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 14:25 schreef WouterTinus het volgende:
Die tijdelijk oplossing zou misschien een "Lief Adje" status kunnen zijn voor een paar mensen (dat is helemaal niet 'gevaarlijk' omdat er dan geen dsp login aan de status is verbonden). Alleen zijn de enige voordelen daarvan dat je

1) overal kunt modden (ook jezelf en in draden waarin je hebt gereageerd) en
2) meerdere malen dezelfde reactie kunt modden

Voor de rest zit je nog steeds met een aantal modpunten, penalty ratio, verstreken tijd en alle andere restricties.
:? Kun je dan ook zien welke mensen draden grondig verzieken en evt deze mensen ontmodden, of moet je daar Femme voor heten ?

Ik denk ook niet dat dit trouwens veel gevaar oplevert, ook al zit er een dsp login aan vast. De meeste, wat zeg ik alle Molicemen (ik bedoel alle vaste TMF'ers) zijn volwassen genoeg om hiermee om te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk ook niet dat dit trouwens veel gevaar oplevert, ook al zit er een dsp login aan vast. De meeste, wat zeg ik alle Molicemen (ik bedoel alle vaste TMF'ers) zijn volwassen genoeg om hiermee om te kunnen gaan.
Maar ook al zouden dus een paar TMF'ers het hele pakket ontvangen, dan schieten we daar dus ook niet zo heel veel mee op, toch?
Met een DSP-login kun je dan toch alleen maar allerlei dingen posten en het heeft met moddereren eigenlijk niets te maken. Hooguit kunnen de DSP'ers in de database rommelen...

Als een aantal TMF'ers dus Lief Adje zouden worden, zijn er wat problemen uit de weg geruimd, maar nog zeker niet alle: het enige wat zij dan nog kunnen doen is gewoon een reactie tigmaal beoordelen en eventueel in eigen draadjes modden, maar als een reactie echt gelocked staat gaat het dus niet werken. Bovendien werkt het ook niet echt 'klantvriendelijk'.
Als tijdelijke noodoplossing is de 'Lief Adje'-status geschikt, maar ik denk dat veel mensen het met me eens zijn, als ik zeg dat er meer moet gebeuren. :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Een sloot modpoints helpt dan ook wel 8-)

Misschien practisch om een lijstje te maken met dingen waar men (wij+bezoekers) tegenaanlopen, zonder hier nog oplossingen voor te zoeken (da's plan 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Om foute moderaties te achterhalen moet je db-access hebben en snappen hoe het systeem werkt -> inderaaad Femme heten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 15:35 schreef WouterTinus het volgende:
Om foute moderaties te achterhalen moet je db-access hebben en snappen hoe het systeem werkt -> inderaaad Femme heten dus :)
Kunnen er 2 dingen gebeuren.

OF we blijven Femme daarmee lastigvallen, of Femme legt het iemand(en) uit, en worden in het vervolge die mensen lastiggevallen (die daar meer tijd voor hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 15:49 schreef Jaymz het volgende:
Kunnen er 2 dingen gebeuren.

OF we blijven Femme daarmee lastigvallen, of Femme legt het iemand(en) uit, en worden in het vervolge die mensen lastiggevallen (die daar meer tijd voor hebben).
Ik dank dat dát een beetje ver gaat, Jaymz. Er worden altijd grapjes over gemaakt, dat het systeem zo ondoorzichtig zou zijn dat alleen Femme het snapt, maar ik denk dat je voor deze versie van db-access héél goed moet weten, wat je aan het doen bent. Het lijkt me dat even uitleggen niet werkt, want als je iets fout doet, kan het goed zijn dat de hele db ver***** wordt.

Maar van de andere kant: misschien is het wel heel makkelijk en zit ik maar te bazelen. :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik denk dat veeeeel beter is dat Femme een klein scriptje bakt voor mensen met powermod/admin rechten om te zien van welke gebruiker de moderaties van een reactie afkomstig zijn. Daarvoor is 1 query volgens mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 15:54 schreef Thor-korenwolf het volgende:

[..]

Ik dank dat dát een beetje ver gaat, Jaymz. Er worden altijd grapjes over gemaakt, dat het systeem zo ondoorzichtig zou zijn dat alleen Femme het snapt, maar ik denk dat je voor deze versie van db-access héél goed moet weten, wat je aan het doen bent. Het lijkt me dat even uitleggen niet werkt, want als je iets fout doet, kan het goed zijn dat de hele db ver***** wordt.

Maar van de andere kant: misschien is het wel heel makkelijk en zit ik maar te bazelen. :)
Ik ga bewust TE ver, dan komen de oplossingen als bijen op de honing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 16:14 schreef WouterTinus het volgende:
Ik denk dat veeeeel beter is dat Femme een klein scriptje bakt voor mensen met powermod/admin rechten om te zien van welke gebruiker de moderaties van een reactie afkomstig zijn. Daarvoor is 1 query volgens mij voldoende.
Volgens mij bedoelde Jaymz dit als tijdelijke oplossing. Als Femme rond augustus (ff uitgaande van Jaymz's aanname) die powermod status in gaat voeren lijkt het me toch erg belangrijk dat je kunt zien wié de modderatie heeft gegeven.

Ik weet niet hoe lang Femme bezig is met het schrijven van 1 zo'n query, maar of dat nog nut heeft in de tussentijd :? (Totdat de "echte" powermods er zijn dus)

Jaymz: Als ik onzin brabbel haal je hem maar weg hoor, zoveel snap ik er niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het scriptje zelf is niet zo probleem lijkt me, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het echt niet lang hoeft te duren (>30 minuten) om te fixen.

Misschien is het uitdelen van rechten misschien wel een probleem, maar als dat alles is dan kan het admin-only worden en dan kunnen ik, Floris & RobinVR (die hier toch regelmatig zijn) op verzoek de gegevens doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 17:01 schreef WouterTinus het volgende:

Misschien is het uitdelen van rechten misschien wel een probleem, maar als dat alles is dan kan het admin-only worden en dan kunnen ik, Floris & RobinVR (die hier toch regelmatig zijn) op verzoek de gegevens doorgeven.
Ik vind het prima als er al 3 man zijn die het kunnen. Als deze dan gespreid genoeg aanwezig zijn, EN er de tijd voor hebben is het OK.

Aan de andere kant, denk ik dat je niet al te moeilijk over privileges hoeft te doen. Ik weet zeker dat elke willekeurige TMF'er die de kans krijgt de boel om zeep te helpen, dit niet zal doen.
Pagina: 1