Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fritsbox dhcp uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 20:24
Mijn vraag:
Ik heb een fritzbox 7360 v2 en heb dhcp uitgeschakeld. Wil namelijk maar 1 nat.
Aan mijn fritz zit een dlink 868 gekoppeld, de wifi netwerken zie ik we van de dlink, maar kheb sinds de dhcp uitschakeling geen internetconnectie meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Imac, iphones

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dlink opnieuw gestart
Fritz opnieuw gestart
Ik kan de fritz niet resetten, mijn laptop heb ik pas namelijk over een paar weer terug (want je moet hem bedraad resetten of met een telefoon...zit geen reset knop)

Ik kan wel in de admin van de dlink, maar niet in die van de fritzbox

[ Voor 8% gewijzigd door jzoin2 op 13-09-2016 21:32 ]

Beste antwoord (via jzoin2 op 14-09-2016 21:16)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jzoin2 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:03:
[...]

- Er zijn geen andere wifi settings. Das het vreemde. Als ik hem uit bridgemodus haal, dan uiteraard wel.
- geen us modus gekozen
Er zijn geheid meer settings. Ik zie nota bene in een van de screenshots bovenaan een "Advanced" tab. Kijk daar eens.

In ieder geval twijfel ik sterk aan die "bridge"-mode. Ik zou gewoon terug gaan naar defaults en doen wat de al twee keer genoemde link voorstelt:
- vast LAN IP toekennen aan DIR-868 in subnet van je Fritz!
- DHCP server uit op LAN DIR-868
- DIR-868 via LAN-poort met 7360 verbinden.

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 14-09-2016 10:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je weet dat DHCP helemaal niks met NAT te maken heeft?

Je hebt dus de DHCP-server uitgeschakeld en nu krijg je geen IP-adres meer. Je moet dus zelf een IP-adres instellen in de IP-range van de router. Tevens moet je een DNS-server instellen zodat je ook weer name resolution werkend hebt.

Daarna log je in op de Fritzbox om deze in bridge mode te zetten. Hoe (en of) je dat doet, vind je op het internet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

in de Dlink moet je een DHCP server opzetten met de Fritzbox als default gateway!

Dus als de F-box het IP adres 192.168.1.254 heeft, dan moet deze als default gateway in de D-link ingezet worden. Tevens moet de D-link de DNS adressen van je provider meesturen (op internet uitzoeken wat dat voor adressen zijn, Desnoods kan je 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gebruiken.

Dan pas gaat het werken. Nu weet de D-link bij jou niet waarnaar toe hij jouw internet moet "forwarden"...

Wat Evanescent zet kan wél (in bridge mode zetten), echter dan kan je GEEN VOIP gebruiken! Als je geen telefoon afneemt bij de provider, en geen interactieve (digitale) TV dan kan je de Fritz in bridge mode zetten. Maar het hoeft niet!

• jzoin2
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:47:
in de Dlink moet je een DHCP server opzetten met de Fritzbox als default gateway!

Dus als de F-box het IP adres 192.168.1.254 heeft, dan moet deze als default gateway in de D-link ingezet worden. Tevens moet de D-link de DNS adressen van je provider meesturen (op internet uitzoeken wat dat voor adressen zijn, Desnoods kan je 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gebruiken.

Dan pas gaat het werken. Nu weet de D-link bij jou niet waarnaar toe hij jouw internet moet "forwarden"...

Wat Evanescent zet kan wél (in bridge mode zetten), echter dan kan je GEEN VOIP gebruiken! Als je geen telefoon afneemt bij de provider, en geen interactieve (digitale) TV dan kan je de Fritz in bridge mode zetten. Maar het hoeft niet!
Klopt, ik wil uiteindelijk de fritzbox in Bridge zetten (ik heb de provider Fiber, dit wordt in mijn optiek niet goed uitgelegd...). De uiteindelijke reden dat ik geen twee NAT wil netwerken wil hebben heeft te maken met Plex.

Ik heb bij fiber geen voip of dig tv. Only internet.

Ip adres is van de fritzbox ishttp://192.168.178.1

Afbeeldingslocatie: https://postimg.org/image/eojw4zasf/ ik hoor graag ik het mag invullen ahha

[ Voor 5% gewijzigd door jzoin2 op 13-09-2016 22:03 ]

• jzoin2
Wat raden jullie aan? De fritsbox eventueel resetten en in bridgemodus instellen en de dlink vervolgens met rustlaten.

De fritzboxen die worden geleverd van fiber zijn speciaal geconfigureerd, dus "even" zoeken op internet en het vinkje aanvinken is echt te kort door de bocht.

[ Voor 40% gewijzigd door jzoin2 op 13-09-2016 22:00 ]

• Room42
  • Niet online
Dat je geen 2x NAT wilt, is volledig te begrijpen.

D-Link staat nou niet echt bekend om zijn veilige apparatuur, die zou ik niet direct aan het internet willen hangen. Dan heb ik meer vertrouwen in Fritz!Box. Ik zou dus de Fritz!Box het internetverkeer laten regelen (NAT) en juist de D-Link in bridge mode zetten.

offtopic:
Maar ik raad je sowieso aan niet te doubleposten maar je vorige bericht te editen.

edit:
Dat zijn de DHCP-instellingen. Niet relevant.
ik hoor graag ik het mag invullen ahha

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 13-09-2016 22:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• jzoin2
Room42 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:07:
Dat je geen 2x NAT wilt, is volledig te begrijpen.

D-Link staat nou niet echt bekend om zijn veilige apparatuur, die zou ik niet direct aan het internet willen hangen. Dan heb ik meer vertrouwen in Fritz!Box. Ik zou dus de Fritz!Box het internetverkeer laten regelen (NAT) en juist de D-Link in bridge mode zetten.

offtopic:
Maar ik raad je sowieso aan niet te doubleposten maar je vorige bericht te editen.
Das goed advies, maar als ik dat doe verlies ik mijn wifi netwerken van de dlink router toch?

• Room42
  • Niet online
jzoin2 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:10:
[...]

Das goed advies, maar als ik dat doe verlies ik mijn wifi netwerken van de dlink router toch?
Nee, hoor. Ook dat staat weer los van NAT.

• jzoin2
Room42 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:10:
[...]

Nee, hoor. Ook dat staat weer los van NAT.
Dlink staat in bridge modus. In de dlinkrouter heb ik een 5ghz netwerk gemaakt, echter geen enkel device ziet dat netwerk...

Verwijderd

Dan heb je waarschijnlijk kanalen boven de 100 gebruikt (DFS). En veel 5 Ghz apparaten "zien" dat niet.

Probeer kanaal in de 30-40 nummers.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 23:33:
Dan heb je waarschijnlijk kanalen boven de 100 gebruikt (DFS). En veel 5 Ghz apparaten "zien" dat niet.
Op een stock D-Link DIR-868? Alsof die DFS ondersteunt :o

Sowieso, sinds geruime tijd is DFS puur een zaak van AP's (weet niet exact wanneer client certificering geschrapt werd, maar is tijdje terug iig, begindagen van 802.11n iirc), dus geen enkele reden voor een client het niet te ondersteunen. Het is dan ook zeker geen regel dat je hier tegenaan loopt met recente apparatuur.
Probeer kanaal in de 30-40 nummers.
Onwaarschijnlijk dat dat uitmaakt en zoals gezegd, met stock firmware ondersteund dat ding alleen de brakke non-DFS kanalen, ik denk eerder iets anders.
jzoin2 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:40:
[...]

Dlink staat in bridge modus. In de dlinkrouter heb ik een 5ghz netwerk gemaakt, echter geen enkel device ziet dat netwerk...
Je wilt de DIR-868 als AP gebruiken in deze setting. "Bridge" kan veel betekenen, bijvoorbeeld ook 'media bridge' of 'wireless bridge'. Dat is exact omgekeerde van AP: je verbindt met het apparaat draadloos met ander AP om bedraad op de DIR-868 aangesloten apparaten gebruik te kunnen laten maken van het draadloze netwerk. In dat geval niet gek dat andere draadloze apparaten het niet kunnen detecteren.

Stel dat ding gewoon als AP in.

Oh, en erg basic:
- staat de 5GHz radio überhaupt aan?
- staat broadcast SSID aan?

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Doe eens even ALLES hier netjes opnoemen ;) Die Fritz! heb je waarschijnlijk niet als modem staan en dus staat er nóg een ander device tussen je AOP én de AVM Fritz! ?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• jzoin2
dion_b schreef op woensdag 14 september 2016 @ 00:44:
[...]

Op een stock D-Link DIR-868? Alsof die DFS ondersteunt :o

Sowieso, sinds geruime tijd is DFS puur een zaak van AP's (weet niet exact wanneer client certificering geschrapt werd, maar is tijdje terug iig, begindagen van 802.11n iirc), dus geen enkele reden voor een client het niet te ondersteunen. Het is dan ook zeker geen regel dat je hier tegenaan loopt met recente apparatuur.

[...]

Onwaarschijnlijk dat dat uitmaakt en zoals gezegd, met stock firmware ondersteund dat ding alleen de brakke non-DFS kanalen, ik denk eerder iets anders.

[...]

Je wilt de DIR-868 als AP gebruiken in deze setting. "Bridge" kan veel betekenen, bijvoorbeeld ook 'media bridge' of 'wireless bridge'. Dat is exact omgekeerde van AP: je verbindt met het apparaat draadloos met ander AP om bedraad op de DIR-868 aangesloten apparaten gebruik te kunnen laten maken van het draadloze netwerk. In dat geval niet gek dat andere draadloze apparaten het niet kunnen detecteren.

Stel dat ding gewoon als AP in.

Oh, en erg basic:
- staat de 5GHz radio überhaupt aan?
- staat broadcast SSID aan?
1. Ik kan mijn plex nu eindelijk vanaf buiten bereiken, dus we zijn in de goede richting.
2. Maar idd ik kan nog geen gebruikmaken van mijn ghz mogelijkheden van de dlink. 5ghz staan aan, maar ik ben beperkt qua mogelijkheden. Zie de screenshots. Hierbij de settings van de dlink.
3. Ik moest het draadloze netwerk van mijn fritzbox inschakelen, anders heb ik geen wifi meer. Maar ik maak liever gebruik van de draadloze kracht van de dlink.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EqtZ91J.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uPiPqol.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door jzoin2 op 14-09-2016 07:37 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, en de rest van de WiFi settings? Dus channel etc?

Kan nu ik erbij stilsta ook zijn dat je US als land gekozen hebt en U-NII-3 kanalen (149-165) gekozen hebt. Dat gaan EU apparaten inderdaad niet kunnen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 14-09-2016 08:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

• jzoin2
dion_b schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:55:
OK, en de rest van de WiFi settings? Dus channel etc?

Kan nu ik erbij stilsta ook zijn dat je US als land gekozen hebt en U-NII-3 kanalen (149-165) gekozen hebt. Dat gaan EU apparaten inderdaad niet kunnen gebruiken.
- Er zijn geen andere wifi settings. Das het vreemde. Als ik hem uit bridgemodus haal, dan uiteraard wel.
- geen us modus gekozen

• jzoin2
Als ik thuis ben kan ik eventueel de tutorial volgen waarmee ik dlink als ap instel. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jzoin2 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:03:
[...]

- geen us modus gekozen
Er zijn geheid meer settings. Ik zie nota bene in een van de screenshots bovenaan een "Advanced" tab. Kijk daar eens.

In ieder geval twijfel ik sterk aan die "bridge"-mode. Ik zou gewoon terug gaan naar defaults en doen wat de al twee keer genoemde link voorstelt:
- vast LAN IP toekennen aan DIR-868 in subnet van je Fritz!
- DHCP server uit op LAN DIR-868
- DIR-868 via LAN-poort met 7360 verbinden.

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 14-09-2016 10:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

• jzoin2
Het is gelukt, plex stable en mijn netwerk voelt veel stabieler aan.

Verwijderd

En wat heb je gedaan? Zodat wij er ook van kunnen leren.
Pagina: 1