Toon posts:

1200 is eigenlijk 900?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

heb m'n celeronnetje geupgrade met een Athlon 1.2 (266), een Asus a7m266 en een reepje 256 PC2100 DDR geheugen, MAAR iedere keer als ik m'n pc een koude reboot geef, staat dat grafding weer op 9*100Mhz ipv 9*133 :'( . Dus zet ik iedere keer in de bios de instellingen terug naar 9*133, en dan loopt 'ie weer perfect... WCPUID geeft netjes 1200Mhz aan.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?? Hoe kan ik zien wat voor proc erin zit *zonder* de koeler weer van m'n proc af te moeten halen?

Bvd,

M_B

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
wat voor mobo revisie heb je ?

...

• paulu013
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je computer hangt en je start opnieuw op, gooien sommige biossen je multiplier instellingen en fsb wat lager.
In jouw geval gooit ie m op 9x100. Aangezien dit normaal alleen bij een hanger gebeurt bij sommige biossen is er waarschijnlijk iets mis met je bios.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Hmmzz.. Zo te zien heb je toch echt een 266 CPU..
Het moederbord pakt namelijk de standaard multiplier van 9..

Misschien dat een bios-update werkt? En kun je je mainboard ook met jumpers instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 10:23 schreef paulu013 het volgende:
Als je computer hangt en je start opnieuw op, gooien sommige biossen je multiplier instellingen en fsb wat lager.
In jouw geval gooit ie m op 9x100. Aangezien dit normaal alleen bij een hanger gebeurt bij sommige biossen is er waarschijnlijk iets mis met je bios.
tis doet zich al voor bij een koude start -- dus power d'r geheel af (=stekker d'ruit), als ik 'm gewoon uitzet (met de powerknop) en dan opstart draait 'ie wel gewoon lekker door op 9*133) :?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er zijn wel meer Asusbordjes die daar last van hebben. Als hij vindt dat niet alles goed is afgesloten dan gaat ie naar de bios onder de laagste instelling.

Zo maakt ie bijv. van een P3 1GHz (@133) een P3 500MHz (@66). Dan kun je hem opnieuw instellen en off you go.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Bios Update!

..of heb je de laatste er al op staan?

Goedluck, P

Verwijderd

K'heb zelf ook een Asus bordje... ben eigenlijk niet echt tevreden. Ten eerste ervaar ik de zelfde problemen als jou, en de temperatuurmeting slaat echt nergens op! :( Er wordt al vaker vermeld dat dit niet klopt en dat je gemiddeld 10 graden minder moet rekenen! Toen ik het plankje kocht kostte die Fl 499,00, en dan vind ik dat dit niet mag! En nog een minpuntje: op de Cebit vertelden ze mij dat de I-panel voor de nieuwe plankjes is... nou mooi niet! Werkt niet op de mijne... Fl 499,00 :( :(

Volgende maand ga ik voor de Epox :9

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik weet niet of dit ook bij jouw bordje kan, maar op een MSI bord zit een Jumper voor 100 vs. 133 Mhz, misschien heb jij ook zo'n jumper, en moet je hem neit met je BIOS op 133 zetten, maar gewoon netjes met je jumpertje.

Suc6.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 10:52 schreef RDK_NL het volgende:
Ik weet niet of dit ook bij jouw bordje kan, maar op een MSI bord zit een Jumper voor 100 vs. 133 Mhz, misschien heb jij ook zo'n jumper, en moet je hem neit met je BIOS op 133 zetten, maar gewoon netjes met je jumpertje.

Suc6.
Moederbord staat ingesteld op 'jumerfree' mode -> dus alles moet / kan via het bios worden ingesteld.

kheb btw niet het nieuwste bios,maar de site van Asus rept niet over dit soort vage problemen :(

Beetje kut voor een mobo van >500 piek :r

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 10:23 schreef paulu013 het volgende:
Heb ik helaas ook :( De temperatuur is dan zo hoog opgelopen dat het bios de frequentie terugschroeft naar 100MHz. Bij mij is het zelfs zo dat de temp zo hoog oploopt dat ik alleen maar op 900 MHz kan draaien. En dat is dan weer de schuld van die :r superORB (what in a name?)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 11:05 schreef Schizophrenic het volgende:

[..]

Heb ik helaas ook :( De temperatuur is dan zo hoog opgelopen dat het bios de frequentie terugschroeft naar 100MHz. Bij mij is het zelfs zo dat de temp zo hoog oploopt dat ik alleen maar op 900 MHz kan draaien. En dat is dan weer de schuld van die :r superORB (what in a name?)
welke temp heeft jouw proc dan??

Verwijderd

Ik dacht zelf ook dat het aan de SuperOrb :r (zuigertje!) lag... M'n oude Mobo (KT7-raid) weer uit de kast gehaald... scheeld wel toen ik de Orb vervangen had. Maar de temp die ik op m'n Abitje haalde, haal ik nooit op de Asus :'( Vindt trouwens dat het proggie dat Asus er bij levert errugh vertragend werkt. Had op de Abit een proggie van Via (standaard). Is die er ook niet voor de Asus?

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 11:09 schreef Morgoth_Bauglir het volgende:

[..]

welke temp heeft jouw proc dan??
Volgens de ASUS probe 55 stressed en 49 idle. (Op 900MHz welteverstaan). Draai ik op 1200MHz dan loopt die temp vaak op tot boven 65 graden, en heb idd na een reboot dat het bios de frequentie terugdraait. (Op 110MHz gaat alles wel goed overigens).
Maar ik had toch wel wat meer verwacht van die orb. |:(

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 12:33 schreef Schizophrenic het volgende:

[..]

Volgens de ASUS probe 55 stressed en 49 idle. (Op 900MHz welteverstaan). Draai ik op 1200MHz dan loopt die temp vaak op tot boven 65 graden, en heb idd na een reboot dat het bios de frequentie terugdraait. (Op 110MHz gaat alles wel goed overigens).
Maar ik had toch wel wat meer verwacht van die orb. |:(
65 graden op z'n standaard snelheid is wel erg aan de hoge kant... Goed die dingen kunnen dan wel 90 graden hebben maar boven de 55 gaat 'ie vaak rare dingen doen...

Verwijderd

als hij je biosinstellingen nooit onthoud zou je je batterij eens kunnen vervangen. Je kan ook je frequentie instellen met jumpers. Dan wet je zeker dta hij ze onthoud.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost:

Nieuwste bios 1004A en een nieuwe voeding erin geramt! >:)
Pagina: 1