Laptop komt niet meer voorbij windows logo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-07 14:45
Hallo allemaal,

Ik goede voornemens om mijn laptop maar ééns een keer op te schonen door de handige optie van Windows 10 te gebruiken. Deze optie werkte echter niet. Vastberaden om mijn laptop schoon te krijgen wilde ik Windows 10 opnieuw installeren via een USB install.

Dit is echter wanneer de problemen begonnen. Ik kon de Windows 10 install in eerste instantie niet eens starten via de usb, of wat dan ook. Er was namelijk geen partitie bruikbaar om dit te doen. Ik weet niet meer zo goed wat ik daarna heb gedaan. Ik weet in ieder geval dat ik op een bepaald moment windows 10 install wel aan de praat kreeg, maar dit duurde anderhalve dag. Op het laatst was er alleen nog maar een laadscherm en kon ik Windows 10 niet meer aan de praat krijgen.

Vervolgens ben ik via de usb boot in cmd gekomen en zo mijn hardeschijf compleet gewiped en geconverteerd naar MBR, dit moest (volgens een guide). Daarna kon ik Windows 10 zonder problemen installeren, altans zo leek het.

nadat de install compleet was kwam ik weer bij hetzelfde probleem terecht. Windows boot niet meer, het komt niet voorbij het witte circeltje aan het begin. Als ik opstartherstel doe krijg ik srttrial.txt als error. Al het andere werkt ook niet.

Ik las ergens anders dat het installeren van Windows 7, iets dat eerder op de laptop stond, wel kon helpen. Alleen beschik ik niet over een CD die dit mogelijk maakt.

Wat kan ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:45

StarWing

Huh ?!?

ik zou de iso van W10 downloaden vanop de MS site en op een USB stick zetten. Nadien W10 laten installeren en tijdens de installatie je HDD volledig te wipen (alle partities wissen en W10 deze laten aanmaken)

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
StarWing schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:46:
ik zou de iso van W10 downloaden vanop de MS site en op een USB stick zetten. Nadien W10 laten installeren en tijdens de installatie je HDD volledig te wipen (alle partities wissen en W10 deze laten aanmaken)
Dit is precies wat ik al gedaan heb. Het probleem blijft helaas.

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 09:15

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Weet je zeker dat alle partities gewiped waren en dat de installatie klaar was? Srttrial heeft vgm een log van startup repair. Misschien kan je die eens openen vanuit cmd? Misschien staat er iets nuttigs in.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Vaderlander
Ik ga het proberen te bekijken

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk even of je Linux kan starten, als dat ook niet werkt heb je kans op iets als een dode GPU die na het activeren van acceleratie je systeem stil laat staan.
Pagina: 1