Vervanging van mijn HDI Dune Smart B1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 23:45
Ik heb een HDI Dune smart B1 die kuren begint te vertonen en zoek hiervoor een goede geschikte vervanger maar kan niet vinden wat aan de wens voldoet. Wellicht dat hier mijn ogen worden geopend.

Over de Dune, deze wordt bloed verziekend heet en krijg allerlei ellende op het netwerk. Inmiddels offline gehaald en kan daardoor niet meer streamen vanaf de nas. Via USB schijfje gaat nog wel maar.... voor hoelang nog.

Wat zijn de eisen:
- Vanaf NAS de meest gangbare video formaten afspelen; jpg, mpeg2,3,4, blueray iso, mkv, avi*, etc...incl losse subs;
- Een fysieke blue ray aanwezig die ook SACD, CD en DVD's afspeelt;
- Beeld output HD max ook UHD zijn maar niet noodzakelijk;
- Geluid maximaal DTS HD;
- Output via HDMI 1.4 of hoger is beter;
- IR afstandsbediening;
- alles in een kastje.
*) Het liefst ook mijn filmpjes van het Canon fototoestel ivm codec apart vermeld.

Nu dacht ik zelf aan een xbox of playstation. Verder geen BD player gevonden die aan mijn wens voldoen.
Wat zijn de mogelijkheden? Ps. Verschillende kastjes uit elkaar trekken en samen in een kastje knutselen
is een optie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:10
Laat je oog eens vallen op de himedia q10 pro ben je voorlopig futureproof.

Mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:23
Aangezien je geen 4k lijkt nodig te hebben zou ik gewoon weer een Dune halen. Ben ook al een tijdje aan het kijken voor een upgrade maar niks lijkt zo lekker te werken als een Dune. Zou wegblijven bij al die android devices, voor ieder model is er een groot topic hier waar mensen vragen over instellingen hebben, gezeur met 24p beelden, issues met formats etc etc. Daarnaast is de beeldkwaliteit van een Dune gewoon beter door de Sigma chip.

• plexter22
Dat kan je wel zegen maar weet wel zeker dat de nieuwe dune het aflegd met beeld kwaliteit.Dune heeft hdmi 1.4b en de himedia hdmi 2.0a Daar in tegen is de chipset veel beter dan de sigma van de dune.

Mvg plexter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
plexter22 schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:02:
Laat je oog eens vallen op de himedia q10 pro ben je voorlopig futureproof.

Mvg plexter
Daar ben ik het mee eens!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

plexter22 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:53:
Dune heeft hdmi 1.4b en de himedia hdmi 2.0a
Alleen de HDMI-versie zegt niets. Natuurlijk kan HDMI 2.0 meer data en daarmee functies/eigenschappen aan dan HDMI 1.3 op de Dune, maar of het gebruikt wordt hangt af van het bronbestand.
Mvg plexter
Die regel mag je in de toekomst weglaten, zie ook Het algemeen beleid #groeten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• plexter22
Als je een beetje Google vind je vry weinig negatiefs over de himedia.Heb m nu een paar maanden onder me uhd tv staan top.Zeer goede beeldkwaliteit 4k 60fr
Je harddisk kan erin speelt alles vlekkeloos.Daarin tegen heb ik er kodi hardwareguru op ook op staan draait supersoepel.Update zich eigen.Zelf ook altyd mede8er ac ryan e
Popcorn hour dramadingen En die boxje van aliexpres voor een habbekrats waar hele topics vol mee staat .Altyd wat aan de hand.Himedia q10 pro doet wat tie moet doen en dat doet tie erg goed.En geen stress t werkt
Pagina: 1