Toon posts:

probleem met DVD en CDRW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus 2 probleempjes:
probleem1: Ik kan nergens nieuwe firmware voor mijn LG 8081B vinden.
probleem2: Mijn Aopen 12*40 DVD speler wil CD-ROM niet sneller lezen dan 8* ik heb al nieuwe firmware geinstalleert de laatste via drivers, DMA aan/uit.

dit is mijn systeem:
AMD Athlon 800
256 MB RAM (geen merk)
MSI K7T Pro2A
videal Geforce 2MX
soundblaster live 5.1
Aopen DVD 12*40
LG CD-R 8/4/32
17 inch Samsung monitor
Maxtor 20,4 GB 7200 toeren UDMA 100 HD

Verwijderd

Topicstarter
bios updat helpt mischien ?????

Verwijderd

Je probeert een zelfgebrande CD te kopieeren? Die zouden inderdaad niet sneller kunnen zijn dan bv 8 speed.
En is het niet 12speed MAX?

Verwijderd

Topicstarter
niet branden ik bedoel bijvoorbeeld als ik test met nero cd speed en ik merk ook dat installeren langzaam gaat, en volgens mij is die Aopen 12*DVD en 40*CD-ROM en die CD-ROM is dus veeeeeel te langzaam

Verwijderd

Topicstarter
HD is primary master
CDR secundary master DVD is secondary slave

Verwijderd

hmmmm dat is gek. maar hoe kom je aan die 8x??

Verwijderd

en als je dvddrive bij hdd doet ...misschien trekt je cdr hem omlaag.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat van dat nero programmatje om de snelheid van je cdromspeler te testen,
kan mijn cdr de snelheid dan omlaag trekken?

Verwijderd

ja maar volgens mij nooit zoveel....maar met wat voor cd test nero dan ??

Verwijderd

Topicstarter
gewoon een willekeurige cd die je er zelf indoet, mijn cd brander haalt ook geen 32* maar wel 27* gemmideld dus die cd is gewoon goed, maar ook het installeren van spellen ofzo duurt erg lang. Ik weet dus zeker dat de DVD veel te langzaam is.

Verwijderd

Mijn verneukte AOpen 40x draait maar tegen 8x.

Maar die is echt verneukt, ik heb ermee al buren beschoten
win ME, win98 en win95 cdroms uit elkaar laten spatten.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 13:38 schreef Koeschaap het volgende:
gewoon een willekeurige cd die je er zelf indoet, mijn cd brander haalt ook geen 32* maar wel 27* gemmideld dus die cd is gewoon goed, maar ook het installeren van spellen ofzo duurt erg lang. Ik weet dus zeker dat de DVD veel te langzaam is.
test niet met cdr want dvd speler kunnen daar wat problemen mee hebben ...liefst een hagel nieuwe natuurlijk.

ga een 600 mb kopieeren met beide en als je cdr sneller is met zelfde cd dan zou ik me zorgen maken :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nou testen met een zo goed als nieuwe in de winkel (door me pa) gekochte CD-ROM

Verwijderd

Topicstarter
het lig zo te zien inderdaad aan het feit dat het cd-r's zijn :( en ik heb bijna geen originele cds :(, er is neem ik aan nix aan te doen zo???
Pagina: 1