Geen video op externe monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 11:37
Ik heb momenteel een probleem met het bekijken van video's op de externe monitor.

De setup is als volgt: Lenovo P50 laptop (HD530, Quadro m100m). Aansluiting is via DP. Monitor is een Dell u3415w.

Als ik op mijn laptop scherm kijk (ook met aangesloten externe monitor): alles doet het perfect. Youtube en Netflix in browser doen het goed en fullscreen ook. Ook de Windows apps van Plex en Netflix doen het goed.

Als ik nu op de externe monitor kijk:

Bij het starten van een Youtube video of Netflix via de browser (ik heb Edge, Chrome en FF geprobeerd): normaal beeld.
Als ik op fullscreen klik: geen beeld. Geluid blijft normaal lopen en ik de video scroll balk is te zien.
De Windows apps van Plex en Netflix tonen geen beeld. Zowel in fullscreen als windowd mode. Sterker nog. Als ik de Netflix app op de laptop bekijk dan zie ik de video en als ik het vervolgens sleep naar de externe monitor blijft de video normaal te zien op de laptop kant van de window en het stuk van de window op de externe monitor is weer zwart.

Ik weet echt niet wat het probleem kan zijn. Een andere Lenovo laptop (T540p) doet het perfect op dezelfde monitor en via dezelfde kabel. Ik heb ook andere monitors (van HP) geprobeerd met dezelfde resultaten: geen video op externe monitors.

Alle reacties

• dion_b
  • Laatst online: 10:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je je desktop extended of cloned? En welk scherm is primary?

Als je desktop extended hebt en in Windows staat de laptop als primary, dan zal bij fullscreen zetten het beeld op de primary dus laptop terechtkomen. Ofwel extern als primary zetten, danwel beeld clonen als je het extern fullscreen wilt zien.

Oslik blyat! Oslik!

• Goldme
dion_b schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:57:
Heb je je desktop extended of cloned? En welk scherm is primary?

Als je desktop extended hebt en in Windows staat de laptop als primary, dan zal bij fullscreen zetten het beeld op de primary dus laptop terechtkomen. Ofwel extern als primary zetten, danwel beeld clonen als je het extern fullscreen wilt zien.
Laptop is dichtgeklapt als ik een externe monitor gebruik. Maar ook bij extended desktop vertonen de apps dit gedrag. Bij extended kan ik dus de window slepen en dan zie ik de video op het laptop scherm en zwart op de externe monitor.

• dion_b
  • Laatst online: 10:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt als een driverprobleem dan. Probeer eens nieuwe drivers voor je GPU te downloaden en installeren.

Oslik blyat! Oslik!

• Goldme
Alle drivers zijn up-to-date. Helaas heeft dat het probleem niet verholpen.