Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VDSL plots verdwenen van fourstack

Pagina: 1
Acties:

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 22:46
Op de website https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ is VDSL ineens van mijn adres verdwenen, en haal ik maar 9mbit via ADSL. Afgelopen half jaar zat ik op 100mbit, op vdsl, en alle buren ook.

Nu sta ik als enige op 9mbit (vandaag zelfs 4!), is vdsl er niet, maar al mijn buren nog steeds op 100mbit vdsl!

Dat is toch gek?
En het is zeker gek omdat ik twee weken terug bij xs4all een 50/5 mbit abo heb besteld, overstappend vanaf online. Uiteraard gebaseerd op het feit dat ik 100mbit kon halen. Nu is het 50/5 abonnement ook voor mijn postcode + huisnummer greyed out!

Xs4all gaat het uitzoeken zeiden ze een week geleden, maar heeft een van jullie een idee?
Hoezo wordt er 1 huis uit een rijtje ineens ontkoppeld van VDSL? En dat (heel toevallig?) net op het moment van overstappen? Betekent die fourstack-info ook dat er echt fysiek iets in een wijkkastje hier in de buurt is veranderd? Kan dit iets zijn waar de oude provider (online.nl) de hand in heeft gehad?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Misschien om dat niemand het gebruikte en ze het ergens anders nodig hadden. Een DSLAM heeft ook geen onbeperkte capaciteit.

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hoe zou Tweakers hierin kunnen helpen?
Ik lees dat je op het moment van overstappen ontkoppeld bent van VDSL.
Mogelijk is je verbinding omgezet van DSLAM of module.

Anjunabeats

• Znorkus
Zou het kunnen dat Online, toen ze zagen dat ik toch wegging (want kort na mijn opzegging daar gebeurde het), mij ontkoppeld heeft van VDSL, zodat ze een nieuwe klant oid aan konden sluiten?

Als ik jullie goed begrijp zou dit kunnen zijn wat er gebeurd is. Ik informeer hier om te kijken of zoiets inderdaad kan.

Een tamelijke naaistreek, want ik heb eerst een half jaar op Online.nl gewacht tot ze mij zouden overzetten naar een 100mbit abonnement (leverbaar op mijn adres maar eerst gingen ze alle nieuwe klanten omzetten), en vervolgens heb ik bij Online aangegeven dat ik wilde opzeggen omdat ik dan bij een nieuwe provider wel direct van VDSL kon profiteren.

Hoe dan ook heb ik een 50/5 mbit contract met XS4All, gebaseerd op hun postcodecheck. Ik hoop dat ze mij weer aan kunnen sluiten...

[ Voor 3% gewijzigd door Znorkus op 13-09-2016 16:14 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Fourstack geeft vandaag foutieve info. De data komt ook niet overeen met de data in Irma.
Waar het op lijkt is dat Fourstack vandaag geen rekening houdt met Vectoring.

[ Voor 30% gewijzigd door Trommelrem op 13-09-2016 16:28 ]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Trommelrem schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:28:
Fourstack geeft vandaag foutieve info. De data komt ook niet overeen met de data in Irma.
Nee het houdt nog steeds rekening met Vectoring. En ook ADSL is lager. Er is een andere oorzaak.

Het is overigens niet waar Online iets mee te maken had. En je kan het beste gewoon XS4All dit laten uitzoeken, al helemaal aangezien die al begonnen zijn.

• Znorkus
Dat is goed om te weten. En ja, ik ben heel benieuwd waar xs4all mee komt en ga er ook zeker niet zelf in lopen roeren ;-) Ben nu thuis en zie inderdaad dat mijn dl-snelheid weer op 9mbit zit. Staat nu in 4stack ook weer op 9mbit.

Ben gewoon zeer nieuwsgierig aangelegd, dat is het meer. Ik vraag me af hoe die VDSL er opeens af kan zijn. XS4all is ook erg verbaasd, ik sloot een 50/5 abo af op basis van hun info toen, dus zij zitten zich ook even achter de oren te krabben.

Ik ken xs4all overigens al 20 jaar (had ooit voor 180 gulden per maand een 1mbit (jaja!) dsl lijn bij ze, 112kb/s download, yay), en ken ze niet anders dan dedicated ervaren tech-mensen als er eens iets is. Dus komt vast goed. Maar vreemd blijft het.

En nog een reden dat ik het op t.net zet is dat het erg toevallig is dat het maand in maand uit op 100mbit staat, in fourstack en dus ook bij alle providers, kunnen allemaal 100mbit leveren, en dat het in de week nadat ik bij online opzeg ineens niet meer kan. De gedachte bekruipt mij dan ook dat Online mij terug heeft gezet op het oude netwerk, zodat ze een nieuwe klant in de regio vdsl kunnen aanbieden. Omdat ze in hun systeem een update hebben gekregen dat deze klant toch geen VDSL gaat gebruiken. Kan ietwat paranoia zijn, maar gunstig voor hen zou het sowieso zijn ivm schaarste aansluitpunten.

Ga het inderdaad ondertussen afwachten (en beetje met vrienden over hebben en 't eens hier noemen). Als het inderdaad policy is om vertrekkende klanten terug te zetten op een oud netwerk - en die mogelijkheid laat ik zeker open - dan is het goed dat dit zichtbaar wordt. Maar xs4all reageerde vooralsnog verbaasd dus er zal wel een een of andere technisch issuetje zijn dat binnen een paar dagen/weken is verholpen.

Deze jongen had hezelfde issue als ik, en er bleken erkzaamheden te zijn.
https://forum.kpn.com/int...l-meer-beschikbaar-424704

[ Voor 45% gewijzigd door Znorkus op 13-09-2016 18:31 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dat was ik :) Ik heb dit probleem ook in het algemene xDSL topic op t.net gepost. Mijn uiteindelijke oplossing: Ziggo. Ik was klaar met KPN.

Edit: even gecheckt, en er is inmiddels weer 100Mbit beschikbaar op mijn adres. Nu heb ik echter 300 :)

[ Voor 27% gewijzigd door TommyboyNL op 13-09-2016 18:40 ]

• Znorkus
Geinig ;-)

Enfin ik zal het hier wel updaten wat XS4all's 'onderzoekje' zoals zij het noemden uit gaat wijzen. Vreemd blijft het.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Trommelrem schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:28:
Het is wel opmerkelijk dat ze bv op mijn postcode (nouja, hele blok) eindelijk de juiste snelheid geven ipv 'zeker 50mbit, zonder twijfel' en ook dat meeste huizen van het blok geen bonding kunnen omdat ze gedeelde isra punten hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Alles mooi en wel, maar wat zegt je eigen verbinding (dus vanaf de router naar het DSLAM)?

Een béétje router kan onderstaande info wel oplepelen?

Negotiated Connection Properties
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 111216 33032
Min. DSLAM throughput kbit/s 784 0
Attainable throughput kbit/s 96120 32040
Current throughput kbit/s 96712 30680
Seamless rate adaptation off off

Latency fast fast
Impulse Noise Protection (INP) 74.3 67.1
G.INP on on

Signal-to-noise ratio dB 5 5
Bitswap on on
Line attenuation dB 3 0

Profile 17a
G.Vector full full

Carrier record A43 A43

Error Counter
Seconds With Not Remediable Errors (CRC)
Errors (ES) Many
Errors (SES) per
Minute Last
15 Minutes
FRITZ!Box 0 0 0 0
Central exchange 0 0 0 0

[ Voor 80% gewijzigd door Will_M op 14-09-2016 02:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Znorkus
Mag ik daaruit opmerken dat jij op jouw adres 96mbit down en 32mbitup hebt, via VDSL?

Ik vind het interessant, ga het vanavond zeker checken in mijn Speedtouch van Online.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

TommyboyNL schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:38:
Dat was ik :) Ik heb dit probleem ook in het algemene xDSL topic op t.net gepost. Mijn uiteindelijke oplossing: Ziggo. Ik was klaar met KPN.

Edit: even gecheckt, en er is inmiddels weer 100Mbit beschikbaar op mijn adres. Nu heb ik echter 300 :)
Helaas zat ik ook in eenzelfde situatie.. En mijn oplossing was ook Ziggo... Ook snelheids problemen, nieuwe modems/kabels, meerdere monteurs en uiteindelijk geen oplossing na 2 maanden en ook eerdere meldingen over upgrades naar 100mbit e.d. VDSL2 etc die nog steeds niet doorgevoerd zijn (zouden einde 2014 uitrollen) En gewoon klaar te zijn met de laksheid van KPN ondanks dat de monteur aangaf dat het probleem ondergronds zat. Je hebt als consument gewoon geen enkele invloed.

Nu Ziggo en woon bijna bovenop de verdeel box, snelheid is stabiel en werkt lekker.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Znorkus
============================================================================
ADSL Training Status: Showtime
Mode: ADSL2+
Traffic Type: ATM Mode
Link Uptime: 46 days: 7 hours: 44 minutes
ADSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 1.019 Mbps 9.389 Mbps
Actual Net Data Rate: 1.011 Mbps 9.390 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 8.9 dB 8.1 dB
Actual Delay: 8 ms 0 ms
Transmit Power: 11.8 dBm 19.4 dBm
Receive Power: 4.7 dBm 4.7 dBm
Actual INP: 1.0 symbols 127.0 symbols
Total Attenuation: 0.0 dB 0.0 dB
Attainable Net Data Rate: 0.947 Mbps 9.904 Mbps

Dat is wat m'n router ervan maakt.
Het lijkt er dus op dat het een 'keurige' 9mbit adsl lijn is geworden, een paar dagen nadat Online mijn opzegging ontving. Xs4all is ernaar aan het kijken.

Op dit moment hebben wij helaas nog geen terugkoppeling gehad van de netwerkbeheerder. Omdat er wel een VVDSL verbinding is aangevraagd, gaan wij er op dit moment vanuit dat de aansluiting op de juiste wijkcentrale zal worden gerealiseer, echter kunnen wij dit niet op voorhand bevestigen. Zodra wij meer informatie hebben, laten wij dit direct aan u weten.

We wachten het nog even af ;-) Verbinding is inmiddels opgeleverd (gister) maar staat nog steeds op 9mbit.

[ Voor 76% gewijzigd door Znorkus op 18-09-2016 04:27 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Check nog een keer Fourstack. Problemen met herkennen van vectoring zijn namelijk verholpen. De informatie van Fourstack komt nu overeen met IRMA.

• Znorkus
Yup nog immer 9mbit ipv de 100 van afgelopen half jaar. Maar hij staat in ieder geval niet meer op 4mbit ;)

• Znorkus
VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 8 hours: 49 minutes
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 33.030 Mbps 111.213 Mbps
Actual Net Data Rate: 33.031 Mbps 111.214 Mbps

Vergissing bij Fourstack, foutje bij het invoeren/updaten.

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:22
Sta je ondertussen alweer goed in fourstack? Ik heb namelijk denk ik precies dezelfde situatie.
Fourstack geeft alleen ADSL mogelijkheid terwijl dit vorige maand nog op VDSL stond. Toen zat ik namelijk al te kijken voor een VDSL abonnement. Beide buren (aangrenzend en andere kant met 2x een oprit ertussen) daar geeft fourstack netjes VDSL 100 Mbit aan.

KPN geeft aan dat ik eerst een abonnement bij hun moet nemen en dan een aanvraag moet doen voor omzetting naar VDSL. En alleen KPN kan/mag de omzetting doen ivm dat hun netwerkbeheerder zijn. Nu wil ik sowieso niet naar de graaiers van KPN maar heb ook geen zin in max 16 Mbit ADSL snelheid...
Pagina: 1