Mijn hotmail.com-account synchroniseert niet meer goed.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een vreemde situatie. Sinds vanochtend zijn op zowel mijn laptop als mijn desktop grote hoeveelheden e-mail uit mijn Outlook 2016 verdwenen. Het gaat om een inbox die met mijn hotmail.com-adres verbonden is. Ik zie wel allerlei e-mail van 2006 t/m begin dit jaar, maar daarna bijna niets meer. Alleen de nieuwe e-mails komen nog binnen. Ik heb dus opeens een gat van het voorjaar 2016 t/m gisteren.

Dit gebeurt op mijn beide computers. (Beide met Outlook 2016). Maar daarnaast is ook opeens uit mijn telefoon (Android, SGS6) de kalender-synchronisatie met Hotmail verdwenen. Heb het vinkje weer aangezet, en hij doet het wel gewoon weer.

Als ik inlog op de web-pagina, zijn alle e-mails er wel gewoon. (Gelukkig!) Ik kreeg ook een melding over 'welkom op het nieuwe outlook.com', maar omdat ik eigenlijk altijd via de clients verbind, heb ik geen idee hoe lang dat al is. Misschien is het toeval, of heeft het met elkaar te maken?

Heeft iemand enig idee?
Op Internet kom ik wel klachten tegen van jaren geleden, de standaard oplossing wordt telkens gegeven als 'verwijder je account en installeer hem opnieuw'. Maar dat wil ik zolang mogelijk uitstellen, want het gaat om duizenden e-mails in die periode, en vervelend genoeg begint Outlook altijd de complete inbox te downloaden, en die begint het verst in het verleden. |:(

Iemand hetzelfde probleem? Of wie heeft een oplossing? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien is het toeval, of heeft het met elkaar te maken?
Ik denk dat het met elkaar te maken heeft.

Recentelijk werd ik gebeld door een klant waarvan Windows Live Mail niet meer werkte. Het blijkt dat accounts die overgezet worden naar het nieuwe Hotmail platform (volgens mij gebaseerd op Microsoft Exchange) geen gebruik meer kunnen maken van Windows Live Mail. Nu gebruik jij Outlook, maar maakt die onderhuids geen gebruik van de Windows Live Hotmail Connector?

Het kan best zijn dat die nu gesloopt is.

Ik kan zo snel geen 100% uitsluitsel vinden omdat ik nu weg moet..Zal straks nog eens verder kijken :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:54
Microsoft is diverse dingen aan het wijzigen in outlook.com, "iedereen" vraagt mij ook ineens om hulp omdat hun pop/imap/http email synchronisatie plotseling niet meer werkt.

Ik raad je aan om daadwerkelijk outlook.com te gebruiken. Of om over te stappen naar een dienst die dergelijke fundamentele wijzigingen vooraf aankondigt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik raad je aan om daadwerkelijk outlook.com te gebruiken. Of om over te stappen naar een dienst die dergelijke fundamentele wijzigingen vooraf aankondigt.
Microsoft waarschuwt gebruikers ruim van tevoren, in ieder geval in het geval van Windows Live Mail. Bij deze gebruiker viste ik drie (!) waarschuwingen uit de mailbox waarin zeer duidelijk werd uitgelegd dat de huidige opstelling zou gaan ophouden met functioneren.

Tsja, als die dan niet gelezen worden :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Glashelder schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:57:
Nu gebruik jij Outlook, maar maakt die onderhuids geen gebruik van de Windows Live Hotmail Connector?

Het kan best zijn dat die nu gesloopt is.
Onlangs werkte mijn (oude) hotmail.com account niet meer in Outlook 2010, de "problemen met synchronisatie" map bevatte honderden emails.

Lang verhaal kort: Hotmail account opnieuw toevoegen in Outlook loste het op.

Mocht het met de overgang naar (of wijzigingen van) outlook.com te maken hebben, dan hadden ze wel even een waarschuwing mogen sturen. Die heb ik niet gehad...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Kan je een bestaand hotmail.com-e-mailadres omzetten in een outlook-adres? Ik wil natuurlijk niet mijn mailadres veranderen, maar dat ie op het nieuwe systeem draait. Of is dat nu juist wat er (automatisch) gebeurd is? Ik ben verder eigenlijk best tevreden met Hotmail tegenwoordig.

Ik wacht maar even tot morgen af, en anders zal ik dan toch de account overal verwijderen en opnieuw toevoegen. De ervaring leert alleen dat dat een halve dag aan downloaden kost. Maar beter zo dan geen mails kunnen lezen natuurlijk. :)

Dank voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:54
Hotmail.com/live.com/outlook.com zou al hetzelfde moeten zijn.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 01:19
Over een soortgelijk probleem kreeg ik de vage reactie:
Ik weet niet precies hoe en wat maar mijn laptop gaf aan dat ik een update van onedrive nog moest goedkeuren. Dit heb ik gedaan en nu doet mijn mail het weer gewoon.
Omdat het probleem blijkbaar was opgelost heb ik er verder niet meer naar gekeken.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Ik heb op mijn computers de account in Outlook 2016 verwijderd en opnieuw aangemaakt. Hij doet het nu weer perfect. Gek genoeg werd tien jaar aan e-mail in een paar minuten ingelezen, terwijl dat de vorige keren (een jaar geleden ofzo) nog uren duurde. Dus top.
Pagina: 1