Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC €1100,-

Pagina: 1
Acties:

• GoodToBeBad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-11-2024
Hallo tweakers!

Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat ik toe ben aan een nieuwe pc. Het enige wat nog een beetje fatsoenlijk is is mijn GTX 760 die ik 2 jaar terug heb gekocht en de rest is allemaal erg gedateerd.
Volgende week ben ik jarig en vond dat ik mezelf na 5 jaar wel weer eens mag trakteren op een nieuwe pc die weer een aantal jaartjes mee kan. Mijn vorige pc heb ik door mijn vader laten uitzoeken maar ik wil nu eigenlijk zelf mijn pc bouwen. Ik heb hier op het vervangen van mijn videokaart na geen ervaring in maar op youtube zullen vast wel een aantal filmpjes staan die mij hierbij kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen met mijn nieuwe systeem en ook wat simpele dingen voor school zoals office en browsen. Videobewerking en dergelijke doe ik niet aan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er ongeveer €1000,- tot €1100,- aan uitgeven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel alleen een 1TB HDD in mijn huidige PC zitten. Deze is alleen al wel een jaar of 6 oud volgens mij en heb geen idee of ik beter een nieuwe aan kan schaffen. Muis,toetsenbord en headset heb ik al en wil ik later pas vervangen.
Op het moment gebruik ik twee pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart die ik ook misschien wil vervangen voor een 1440p of 4k monitor als mijn nieuwe systeem daarvoor geschikt is. De aanschaf van de nieuwe monitor zit niet bij de aanschafprijs van mijn nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 202,95€ 202,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 334,90€ 334,90
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 70,49€ 70,49
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 30,95€ 30,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 77,90€ 77,90
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 926,94

De behuizing ben ik nog niet helemaal tevreden over maar deze behuizing is door veel andere mensen toch wel aangeschaft en heeft zo zijn voor en nadelen. Ik vind een behuizing met window geen must alleen verlichting is stiekem toch wel een vereiste.

Optineel:
#ProductPrijsSubtotaal
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Scythe Mugen 4€ 39,95€ 39,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 86,95

Ik heb geen idee wat mijn huidige HDD is en of deze nog goed genoeg is of dat ik een nieuwe aan zou moeten schaffen. Als dit laatste het geval is wil ik graag bovenstaande HDD aanschaffen.

Ik heb ergens gelezen dat de koeling die standaard meegeleverd wordt met de processor voldoende is om te koelen maar dat deze wel wat extra geluid kan produceren. Mocht ik dit niet goed begrepen hebben dan ben ik van plan bovenstaande koeling aan te schaffen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen voor de processor neigt mijn voorkeur naar Intel omdat ik AMD eigenlijk helemaal niet ken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een systeem waar ik de komende jaren (4 á 5) veel plezier van ga hebben en niet over 2 jaar spijt krijg van mijn investering. Ik spendeer dan liever wat meer geld dan dat ik nu ga bezuinigen op dingen waar ik later spijt van krijg. Ik zou het aangenaam vinden als ik de komende jaren de meeste games toch wel op high tot ultra settings zou kunnen spelen. Een behuizing uitzoeken vind ik erg lastig. Ik hoef geen behuizing met veel toeters en bellen maar ben wel erg fan van lampjes en zou het wel fijn vinden als er toch wel iets van verlichting in zit. De behuizing hoeft niet per sé een window te hebben. De grootte en energieverbruik maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken omdat ik hier gewoon geen verstand van heb.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over de opzet die ik heb gemaakt en eventuele verbeterpunten willen melden. Als het nodig is om het budget met ±€100,- op te schroeven dan is dat misschien geen probleem als de algemene prestaties daar een flinke boost van krijgen.
Ook zou ik graag willen weten of het nodig is om de koeling en HDD aan te schaffen die ik hierboven vermeld heb.
Ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar een andere behuizing maar er zijn er zoveel dat ik eigenlijk niet goed kan kiezen.

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren!

• Mitch. V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-10 12:13
Alvast gefeliciteerd! Ik vind dat je een erg mooi lijstje hebt samengesteld! Ik lees dat je niet helemaal tevreden bent over de behuizing, Helaas kan ik je daar niet mee verder helpen, want het ligt gewoon allemaal aan je eigen voorkeuren. Als je toch gaat voor de S340, Zal je denk ik niet teleurgesteld zijn.

Over de videokaart, Een GTX 1060 is prima voor 1080p gamen, maar omdat je je 2 misschien schermen wil vervangen naar 1440p of zelfs 4k, is een GTX 1060, genoeg, maar niet om alles op de hoogste settings te spelen. Dan kijk je eerder naar een GTX 1070, welke duurder is, maar wel veel meer performance heeft. Het is een flinke investering, en dat snap ik echt, maar de performance boost is wel echt veel.

De standaard koeler die wordt meegeleverd is opzich prima, maar stil is ie inderdaad niet. de Scythe Mugen 4 is een goede keuze als je een andere koeler wilt.

De HDD is niet écht nodig, maar na 6 jaar is het wel handig om een nieuwe harde schijf aan te schaffen. De WD Blue die jij hebt genoemd is een goede vervanger.

• GoodToBeBad
Bedankt voor je reactie Mitch!

Stel ik zou de GTX 1060 vervangen voor een 1070 welke raad je dan aan? Ik zat zelf aan die van MSI te denken. pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
En hoe lang denk je dat ik met deze setup vooruit kan?

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 16:26
Om inderdaad even bij Mitch aan te sluiten. Ik heb op dit moment een 960 omdat de x60 reeks voor mij vaak voldoende is. Deze draait de meeste moderne games in 1080 met High preferences. Alles daarboven, vooral resolutie zullen vragen om een betere kaart, dat merk ik ook enorm.

MIjn 1000€ game-pc doet het nog steeds en heb ik precies 6 jaar geleden aangeschaft, het enige wat ik in al die tijd vervangen heb is de videokaart ( in maart 2016 van een 560 naar een 960 gtx) omdat de fan om onverklaarbare reden was opgehouden. Ik denk dat je daar dus ook zeker vanuit mag gaan. Ik zie ook nog geen enkele reden om deze binnenkort te vervangen (met een fatsoenlijke processor en SSD kom je een heel eind).

Prima setup.

[ Voor 4% gewijzigd door Rule op 13-09-2016 16:21 ]

• Mitch. V
Het verschil tussen de merken zit hem vooral in de koeling en geluidsproductie. Ikzelf gebruik ook een videokaart van MSI, en koelt echt heerlijk zonder enig geluid te produceren. Ik zou zeggen ga voor de videokaart van MSI, maar, ik heb niet veel ervaring met andere merken. Als je 1440p neemt, voldoet de levensduur van je pc aan je eisen. echter, op 4K, zal je steeds meer en meer grafische instellingen lager moeten zetten om fatsoenlijk te kunnen spelen. En na 5 jaar zal je echt niet meer alles op high/ultra kunnen spelen.

• GoodToBeBad
Ik denk dat ik dan toch voor de GTX 1070 ga. Ik ben nu alleen nog even aan het kijken naar een nieuwe monitor. Is er een monitor die jullie aanraden?

• Mitch. V
Voor 4k zijn deze aan te raden: Asus PB287Q Samsung U28E850R Zwart

En voor 1440p zijn dit een hele mooie: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart Asus MG279Q Zwart

Ik weet natuurlijk niet wat je budget hiervoor is, maar dit is een beetje de basis.

• GoodToBeBad
Bedankt voor jullie advies!

Ik was vanavond van plan om alles te gaan bestellen maar toen schoot mij opeens iets te binnen. Hoe krijg ik in vredesnaam windows 10 geinstalleerd op mijn nieuwe pc. Ik zag dat ik in mijn wenslijst een downloadbare versie van windows 10 heb geselecteerd maar ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken als ik straks alles eenmaal aangesloten heb.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
GoodToBeBad schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:57:
Bedankt voor jullie advies!

Hoe krijg ik in vredesnaam windows 10 geinstalleerd op mijn nieuwe pc. I
Zet windows op je usb, doe die in een usb poort. Start de computer op en volg de instructies op het scherm.

• GoodToBeBad
Ok als dit een oplossing is dan google ik wel even naar de exacte instructies. Ik had geen idee van deze mogelijkheid. Bedankt voor de snelle reactie!
Pagina: 1