Toon posts:

Reparatie Seagate Baracuda ST39173W

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn Seagate ST39173W is ermee gekapt. De schijf wordt wel herkent door het systeem maar spint niet up :'(. Ik vermoed dat het torretje dood is en nou is de vraag of dit te repareren (vervangen) is?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand een ST39173.. die ik kan overnemen voor onderdelen?

Groeten PJB

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Zit er geen garantie meer op? Meestal 5 jaar bij Seagate SCSI schijven. Of had je er nog belangrijke data op staan?

Verwijderd

Als er garantie op zit krijg je waarschijnlijk een nieuwe. Een van me seagate schijven was gecrasht. Dat ding was al 2 jaar oud ik kreeg mooi een nieuwe die ook 3x zo veel opslag ruimte had. :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zat nog garantie op die schijf maar de data op de schijf was meer waard dan de schijf zelf. Vandaar dat ik zoek naar een reparatie oplossing.

Er zijn bedrijven die dat graag voor je doen voor een schofterig bedrag en dat terwijl het toch niet zo moeilijk kan zijn. Seagate levert bij een gebleken defect gewoon een nieuwe schijf maar doen niet aan data-recovery :(

Ik heb inmiddels de zegels verbroken en de schijf bestudeerd. 't zit eigenlijk heel simpel in elkaar. Mijn eerste hoop is dat de controller kapot is. Die is simpel te vervangen. Mocht het toch het torretje zijn dan zal het wat moeilijker zijn maar toch te doen.

Ik hoop dat er iemand meeleest die een ST39173.. heeft waar hij/zij van wil scheiden voor een zacht prijsje.

Groeten Pentcho.