Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:41
Ik zoek een Android-smartphone, waarvan ik de bootloader kan unlocken zonder dat er gerommel komt met de garantie. Dit omdat ik graag weer root toegang wil, zonder garantie te verliezen of zonder via exploits dit te moeten doen.

Overig:
Scherm: 5.0"-5.5", 1080p+.
Opslag: 16GB + SD kaart, of >= 32GB zonder SD kaart is geen probleem
Accu: Iets wat zo'n 5 uur Screen-on-Time kan halen, of 2 volle dagen met matig tot weinig gebruik.
Geheugen: 2GB+. Op mijn Z3 Compact merk ik niet dat dit een belemmering is.
SoC: Een top-end zoals een Snapdragon 821 is lekker, maar als het een MediaTek is die niet de Snapdragon 801 onderdoet (Z3 Compact) mag dat ook.
Geen gedoe met import uit China of een ander minder bereikbaar land - ik heb een trauma aan de vele reparaties voor mijn Z3 Compact overgehouden en dat was in Nederland met een goede responsieve customer service ;(

Wat is je budget?
De OnePlus 3 is €399, ik zou het niet erg vinden om tot €450 te besteden. Absoluut niet meer dan €500 in één klap, of als het bij een abbonement kan en goedkoop uit komt, is dat ook prima.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het doorsnee gebeuren: Bellen, Appen, op internet gaan, apps gebruiken etc. Ik denk niet dat een >=Snapdragon 801 SoC dit een probleem vindt.

Wat heb je zelf al gevonden?
OnePlus 3 voor €399
HTC 10 voor ~€650
Nexus 5X voor ~€300
Nexus 6 voor ~€450
Pixel Sailfish voor €???

Ik denk dat ik voor de OP3 ga, wegens de goede prijs, maar wil eerst zien hoe de Pixel is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn abonnement loopt ergens midden November af, maar ik ben van plan om gewoon een telefoon aan te schaffen en verder te gaan met verlenging op Sim-Only, bij T-Mobile. Heeft het zin om te wachten als ik toch sim-only ga? Verder wil ik mijn huidige Z3 Compact geven aan iemand die nu een ouwe Galaxy Nexus gebruikt. Ik zou het jammer vinden als ik tot November wacht, en toch voor een OP3 zou gaan.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ikt schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:59:
Ik zoek een Android-smartphone, waarvan ik de bootloader kan unlocken zonder dat er gerommel komt met de garantie. Dit omdat ik graag weer root toegang wil, zonder garantie te verliezen of zonder via exploits dit te moeten doen.
Alleen voor dit al raad ik de OnePlus 3 die je zelf al hebt gevonden aan. Van OnePlus is het toegestaan om de bootloader te ontgrendelen. Verder kun je voor dat geld geen betere telefoon vinden denk ik.

De Pixel toestellen is nog even afwachten en het gerucht gaat dat het best prijzige telefoons worden.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 13-09-2016 14:02 ]

Verwijderd

Xiaomi. Geen probleem met wat je wil en toptoestellen voor het geld.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:00:
Xiaomi. Geen probleem met wat je wil en toptoestellen voor het geld.
Jammer genoeg werkt 4G beperkt op alle Xiaomi toestellen en dat is voor mij al een grote reden om die niet te kopen.

• ikt
rens-br schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:09:
[...]

Jammer genoeg werkt 4G beperkt op alle Xiaomi toestellen en dat is voor mij al een grote reden om die niet te kopen.
De Mi5 lijkt een band minder te kunnen ondersteunen dan de Redmi Note 3 Pro en de OnePlus 3 voor T-Mobile, dus lijkt mee te vallen. Ze zijn volgens mij wel enkel maar bij Bol.com beschikbaar en het camerawerk is wat minder.

• rens-br

rens-br

ikt schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:22:
[...]

De Mi5 lijkt een band minder te kunnen ondersteunen dan de Redmi Note 3 Pro en de OnePlus 3 voor T-Mobile, dus lijkt mee te vallen. Ze zijn volgens mij wel enkel maar bij Bol.com beschikbaar en het camerawerk is wat minder.
Band 20 ontbreekt altijd op de Xaomi toestellen. Er zijn geen versies die het wel ondersteuning. Band 20 (800Mhz) is de band die het meeste gebruikt wordt door Vodafone en KPN voor 4G, dus op de meeste plekken heb je dan geen 4G ondersteuning.

• ikt
Ik denk dat ik nog minimaal een weekje of twee wacht, tot mijn abonnement voorbij is. Als de Pixel toch lekker goedkoop blijkt te worden, gaat het weer twijfelen worden, maar tot dan ben ik redelijk zeker dan de OP3 :)

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:23:
[...]

Band 20 ontbreekt altijd op de Xaomi toestellen. Er zijn geen versies die het wel ondersteuning. Band 20 (800Mhz) is de band die het meeste gebruikt wordt door Vodafone en KPN voor 4G, dus op de meeste plekken heb je dan geen 4G ondersteuning.
Hoe kom je daar nu bij? Ik heb juist vaak 4G en incidenteel niet. En ik heb daar persoonlijk 0,0 problemen mee met een beetje appen, mail etc.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:36:
[...]
Hoe kom je daar nu bij? Ik heb juist vaak 4G en incidenteel niet. En ik heb daar persoonlijk 0,0 problemen mee met een beetje appen, mail etc.
Als ik naar de dekkingskaart ga kijken van Vodafone en KPN dan krijg je hele grote gaten als je 800Mhz uitvinkt.

Theoretisch heb je op al die plekken dus geen 4G.

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:55:
[...]

Als ik naar de dekkingskaart ga kijken van Vodafone en KPN dan krijg je hele grote gaten als je 800Mhz uitvinkt.

Theoretisch heb je op al die plekken dus geen 4G.
Ik zeg toch .... IK heb er geen problemen mee. ;)

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
ikt schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:22:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben (vorige week?) dat er van de Mi5 een nieuwe versie beschikbaar is welke wel alle 4G bands ondersteund, ben zelf de kat uit de boom aan het kijken wat dat betreft :)
Pagina: 1