Ik zit met een nogal brandende vraag. Ben al weken internet aan het uitpluizen maar kom er gewoon niet uit. Erg frustrerend 
Nu ben ik geen supertechneut maar ook zeker geen noob op technisch gebied.
Met de uiteindelijk juiste informatie kom ik wel verder wat betreft prog/instelling installeren.
Maar ik kom er dus niet uit wat nu juist is voor mijn 'persoonlijke omstandigheden' zal ik maar zeggen.
Kort: Hoe krijg ik mijn pc/internetverkeer private op onze router?
We hebben hier een Ziggo abbo met modem. Daaraan zit een Linksys router (en nog vele andere apparaten die denk ik niet relevant zijn nu)
Zelf zit ik met een laptop Win 10 op het wifinetwerk.
Nu wil ik graag dat mijn data/browsergeschiedenis anoniem blijft op mijn pc. Dus dat je niet via de router, als je daarop inlogt, mijn surfgeschiedenis kan zijn.
Het liefst natuurlijk helemaal anoniem naar de buitenwereld en provider maar weet dat dat niet gaat.
Mijn vriend logt regelmatig in op de router en kan van alles beheren. Nu wil ik dit niet en wil ook gewoon wat privacy wat ik en wanneer ik internet.
Dat allemaal aanpassen in de router is een tweede, daar wil ik later verder mee.
Voor nu wil ik voor mijzelf dat ik prive kan browsen.
Nu ben ik bezig met een VPN op pc te zetten maar heeft dit nut daarvoor?
Ook heb ik https everywhere en hydemyass extensies in mijn browsers gezet.
Hoe zit het met DNS, proxy, VPN? Wat is voor mij van toepassing?
Ik heb nu proxy overal uit. Maar heeft het nut dit alles te gaan opzetten/installeren voor mijn doel?
HELP...
en mega dank vast
Nu ben ik geen supertechneut maar ook zeker geen noob op technisch gebied.
Met de uiteindelijk juiste informatie kom ik wel verder wat betreft prog/instelling installeren.
Maar ik kom er dus niet uit wat nu juist is voor mijn 'persoonlijke omstandigheden' zal ik maar zeggen.
Kort: Hoe krijg ik mijn pc/internetverkeer private op onze router?
We hebben hier een Ziggo abbo met modem. Daaraan zit een Linksys router (en nog vele andere apparaten die denk ik niet relevant zijn nu)
Zelf zit ik met een laptop Win 10 op het wifinetwerk.
Nu wil ik graag dat mijn data/browsergeschiedenis anoniem blijft op mijn pc. Dus dat je niet via de router, als je daarop inlogt, mijn surfgeschiedenis kan zijn.
Het liefst natuurlijk helemaal anoniem naar de buitenwereld en provider maar weet dat dat niet gaat.
Mijn vriend logt regelmatig in op de router en kan van alles beheren. Nu wil ik dit niet en wil ook gewoon wat privacy wat ik en wanneer ik internet.
Dat allemaal aanpassen in de router is een tweede, daar wil ik later verder mee.
Voor nu wil ik voor mijzelf dat ik prive kan browsen.
Nu ben ik bezig met een VPN op pc te zetten maar heeft dit nut daarvoor?
Ook heb ik https everywhere en hydemyass extensies in mijn browsers gezet.
Hoe zit het met DNS, proxy, VPN? Wat is voor mij van toepassing?
Ik heb nu proxy overal uit. Maar heeft het nut dit alles te gaan opzetten/installeren voor mijn doel?
HELP...
en mega dank vast