Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeee
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-03 13:25
Beste Tweakers,

<Achtergrond informatie>
Momenteel zit ik in mijn afstudeer fase van International Financial Management. Ik heb altijd al interesse gehad in IT maar er nooit echt iets mee gedaan (eindexamen in informatica op middelbaar maar verder niks bijzonders).

Doordat ik tijdens mijn minor het vak econometrie net niet had gehaald heb ik een half jaar studievertraging opgelopen, in die tijd zat ik bij een projectgroep waar onder andere FinTech uitvoerig besproken werd. Hierdoor is mijn interesse in IT weer aangewakkerd.

Momenteel loop ik stage op een financiële afdeling waar IT gelukkig een grote rol speelt, kort gezegd moet ik automatische management rapportages genereren door middel van data uit SQL te trekken (die weer word ingevoerd via SAP en onze dedicated warehouse software). Ik moet dus simpele SQL queries leren, omgaan met PowerPivot, datawarehouse design eigen maken, en in een later stadium basale kennis van C# opdoen. Gelukkig is het leren en het gelijk toepassen, dus vooral veel praktische kennis word opgedaan. Hier naast moet ik hier ook nog een thesis over schrijven.
</Achtergrond informatie>

Voorheen was ik er van overtuigd dat ik mijn master in Finance ging doen, maar nu neig ik toch sterk naar Information Management (aan de universiteit van Tilburg). Mijn vraag is dus ook of Information Management wel een nuttige opleiding is? Het lijkt me dat ik samen met mijn financiële bachelor behoorlijk breed inzetbaar ben.

Mijn ambitie na het behalen van een master in Information Management zou bijvoorbeeld een brug vormen tussen de financiële en IT wereld, maar dan natuurlijk wel met een goede kennis van IT.

(Belangrijk, ik wil GEEN programmeur worden, al is enige kennis daarvan natuurlijk wel interessant / nodig)

TL/DR: is een master in Information Management nuttig?

Thanks! :)

Alle reacties

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Information Management is de 'softe' kant van IT en duidelijk geen opleiding to programmeur. Ik heb zelf deze opleiding gevolgd in Maastricht, er was een keuzevak information modelling wat in lijn ligt met je stage.

Is het nuttig is een vreemde vraag als je het mij vraagt. Een master is bij veel bedrijven de norm voor hogere functies, onafhankelijk van welke master. Finance of IM brengen je beide in de financiële wereld als je wilt.

Typische banen voor deze opleiding zijn IT consultant (advies dus geen detachering), IT auditor, informatie management (databases).