Hallo,
Mogelijk stel ik de vraag verkeerd, maar de antwoorden op internet lijken allemaal het tegenovergestelde te doen.
Ik heb een google api dingetje waarmee ik van google maps de coördinaten van een bepaald punt kan uitlezen. Deze wil ik vervolgens in een database proppen middels een formulier. Er worden nog wat extra gegevens handmatig ingevuld, maar de coördinaten haal ik dus van een google maps kaartje af.
Van dit script heb ik de volgende code die een output genereerd in een div (een stukje ervan, maar het deel dat verwijst naar de div)
Volledige code heb ik hier vandaan
Nu wil ik het in plaats van in een DIV (als losse tekst) dus in een <input> veld plaatsen, maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Het internet spreek over dat ik de 'innerHTML' naar 'value' moet veranderen
Maar wat ik er van begrijp is dat meer is om vanuit een input veld de waarde naar javascript te pushen.
Het <input> veld wordt in ieder geval niet voorzien van een waarde.
Iemand die mij een zetje in de goede richting kan geven?
Mogelijk stel ik de vraag verkeerd, maar de antwoorden op internet lijken allemaal het tegenovergestelde te doen.
Ik heb een google api dingetje waarmee ik van google maps de coördinaten van een bepaald punt kan uitlezen. Deze wil ik vervolgens in een database proppen middels een formulier. Er worden nog wat extra gegevens handmatig ingevuld, maar de coördinaten haal ik dus van een google maps kaartje af.
Van dit script heb ik de volgende code die een output genereerd in een div (een stukje ervan, maar het deel dat verwijst naar de div)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <html> <script type="text/javascript"> function updateMarkerPosition(latLng) { document.getElementById('info').innerHTML = [ latLng.lat(), latLng.lng() ].join(', '); } </script> <body> <div id="info"></div> </body> </html> |
Volledige code heb ik hier vandaan
Nu wil ik het in plaats van in een DIV (als losse tekst) dus in een <input> veld plaatsen, maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Het internet spreek over dat ik de 'innerHTML' naar 'value' moet veranderen
code:
1
2
3
| document.getElementById('info').value (...) <input type="text" id="info" value="" /> |
Maar wat ik er van begrijp is dat meer is om vanuit een input veld de waarde naar javascript te pushen.
Het <input> veld wordt in ieder geval niet voorzien van een waarde.
Iemand die mij een zetje in de goede richting kan geven?