AMD temp hulp...

Pagina: 1
Acties:

• mellowmaniac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 13:49
Ik zoek iemand in de buurt van Noord Limburg die me wil helpen met het omlaag brengen van de systemtemp.

Gisteren heb ik nieuw moederbord ingebouwd in mijn thunderbird 1200 systeem, echter temperatuur ligt veel te hoog. Met kast dicht gaat ie makkelijk naar 70C ++

Ik gebruik de Thermaltake cooler en een aantal systemfans. Wie heeft er zin, en is zo behendig om me even te komen uithelpen om de temperatuur van dit systeempje naar beneden te brengen????

Verwijderd

Waarschijnlijk zit je cooler er niet goed op dus:
1. kijk/zoek hoe je een SuperOrb er goed afhaalt/opzet. (gewoon heel voorzichtig en niet teveel kantelen).
2. Zet je cooler er opnieuw op (is het plasticje eraf, proc ff cleanen, heeeel klein beetje koelprut).

Verwijderd

Welk mobo gebruik je? MSI K7T turbo? Allereest check je core voltage, staat vaak aan de hoge kant. omlaag er mee ook I/O aanpassen helpt... Maar ik hoorde ook dat MSI niet echt een betrouwbare meting heeft voor je temp...
Laat me weten of het helpt, mijn AMD 1000 is nog steeds een bakplaat (niet getweakt, case open toch 80 graden.. :(

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 10:01 schreef PeterT het volgende:
..., mijn AMD 1000 is nog steeds een bakplaat (niet getweakt, case open toch 80 graden.. :(
Dan heb je of een hele gare (broei)kast, of een hele gare cooler. Zeker als je jouw eigen tips al hebt uitgevoerd.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Ehm.. Dan doen jullie toch iets fout, of je temperatuursensor werkt niet goed..

Ik kreeg met m'n simpele koelermaster en een TB1000@1333 de temperatuur stressed niet boven de 60 graden..

Met m'n oudere TB900@1000 en een superorb (klotekoeler b.t.w.) niet boven de 45..

Weet je zeker dat de koeler er recht op zit, en dat je niet teveel koelprut hebt gebruikt.. (dit moet echt weinig zijn.. Scheelt nog best wel!)

Trouwens ook nog effe goed kijken welke temperatuur nou wordt aangegeven in de bios, want sommige programma's willen nog wel eens afwijken.. (bij mij scheelt het tussen asusprobe en mbm bijv. 10 graden!!)

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 10:01 schreef PeterT het volgende:
Welk mobo gebruik je? MSI K7T turbo? Allereest check je core voltage, staat vaak aan de hoge kant. omlaag er mee ook I/O aanpassen helpt... Maar ik hoorde ook dat MSI niet echt een betrouwbare meting heeft voor je temp...
Laat me weten of het helpt, mijn AMD 1000 is nog steeds een bakplaat (niet getweakt, case open toch 80 graden.. :(
Ik heb ook K7t Turbo, temp verschilt echter.
Mijn Vorige bord had een defect, dus kreeg ik een nieuwe, maar deze krijg ik 10 graden meer op mn scherm :(
waarschijnlijk ligt het aan de sensor die aan de socket hangt (raakt de onderkant van mn thunderbird 1400)

• mellowmaniac
Ok,

Wat is de beste manier om processor te cleanen? En is het bij een Therma Take cooler mogelijk om zo'n plakstripje ipv koelprut te gebruiken??

Nu zit er dus koelprut tussen, misschien wat te veel, hoe kan ik dit het beste verwijderen? Zit er echt geen knutselfreak in de buurt van Noord Limburg? :-))

• mellowmaniac
Het betreft hier overigens een Gigabyte GA7ZXR Rev3.x moederbord.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Processor kun je gewoon schoonmaken met een doek en wat alcohol ofzo..

Overigens zou ik niet zo'n plakstrip gaan gebuiken, want dat werkt een stuk minder goed dan koelpasta!

• mellowmaniac
Hoeveel koelprut moet er eigenlijk tussen processor en koeler??? Gehele oppervlak benutten?? etc etc etc

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

ja, kweet het ook allemaal niet met die msi k7t turbo's , mijnes geeft soms 65 graden aan en dan kan ik het koelblok gewoon vastpakken, voelt niet eens warm aan :?

Je moet ff aan je koelblok voelen, en kijken of ie stabiel is, als ie stabiel is met hoge temp, zal de thermometer wel niet werken ;)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 11:19 schreef mellowmaniac het volgende:
Hoeveel koelprut moet er eigenlijk tussen processor en koeler??? Gehele oppervlak benutten?? etc etc etc
Je proc maak je schoon met wat terpetine op een keukendoekje. Daarna breng je een klein kloddertje koelprut aan op de core van je proc en dit smeer je vervolgens vlak uit met een bankpasje of een soortgelijk iets.
Goedkope koelpasta geleid de dus warmte -Niet-. Het is dus enkel om de oneffenheden in je heatsink op te vullen.
Als je Arctic Silver neemt maakt de hoeveelheid koelprut iets minder uit omdat daar (warmtegeleidende) zilverdeeltjes in zitten.
Pagina: 1